Aeolus 3D 50 nitro

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 21 sie 2013, o 13:56

wojtekr pisze:a teraz?

Działa bez problemów :thumb:

To mnie właśnie w tym wszystkim najbardziej pociąga, nie ma jakiejś funkcji lub działa nie tak jak bym chciał to można to po prostu zmienić, gotowe produkty dają w tym zakresie bardzo małą swobodę.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 21 sie 2013, o 14:22

gotowe produkty dają w tym zakresie bardzo małą swobodę.


żadnej
Helikoptery
Awatar użytkownika
lethe
Elita forum...
Posty: 551
Rejestracja: 05-10-2012
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 91 razy
Podziękowano: 47 razy

Postautor: lethe » 21 sie 2013, o 16:26

Nie no w niektórych można wgrać inny soft, czasem zmodyfikowany, czasem od innego modelu i zawsze to trochę daje, ale to jest nic w porównaniu do własnych rozwiązań.
Experience is something you obtain only after you need it.
This isn't 3D, I am just trying to land.
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 21 sie 2013, o 23:48

Jednak pojawil się problem. Jak model postoi jakiś czas to potem bardzo ciężko jestnim obrócić, a konkretnie przejsć przez maksymalną kompresję. Tak jak by zbierał sie w cylindrze olej powodował wzrost ciśnienia. Trzeba go trochę zakręcić delikatnie ręką i potem odpala.

Co mogłem zrobić nie tak, zbyt bogata mieszanka, ruszanie gazem przy zatrzymanym silniku?

Co do oblotu to może czwartek?

Edit: a to już dziś, to raczej piątek rano?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 22 sie 2013, o 00:24

wojtekr pisze:Jednak pojawil się problem. Jak model postoi jakiś czas to potem bardzo ciężko jestnim obrócić, a konkretnie przejsć przez maksymalną kompresję. Tak jak by zbierał sie w cylindrze olej powodował wzrost ciśnienia. Trzeba go trochę zakręcić delikatnie ręką i potem odpala.

Co mogłem zrobić nie tak, zbyt bogata mieszanka, ruszanie gazem przy zatrzymanym silniku?

Co do oblotu to może czwartek?

Edit: a to już dziś, to raczej piątek rano?


Tłok się uszczelnił olejem z paliwa. Jak zalejesz motor, może Ci się na tłoku zebrać paliwa. Normalne. W piątk mnie nie ma :-(

Jaki masz motor?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 22 sie 2013, o 00:37

Thunder Tiger 53H

Zalewa sie od machania gazem przy wylączonym?
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 22 sie 2013, o 08:41

wojtekr pisze:Thunder Tiger 53H

Zalewa sie od machania gazem przy wylączonym?


Nie wiem jak się macha gazem, ale domyślam się o co Ci chodzi. Nie, nie zalejesz go otwieraniem i zamykaniem przepustnicy. Misiałbyś albo wytworzyć ciśnienie w zbiorniku albo postawić model na dziobie, żeby paliwo spłynęło samo.

Gdy zalejesz motor, odetnij dopływ paliwa do gaźniaka, otwórz przepustnicę na duży gaz, przechyl model w stronę tłumika, podłącz rozrusznik i zakręć wałem. [ (Zaraz się Gmeraś odezwie) W takim przypadku, przy mocnym rozruszniku można skrzywić korbowód, bo silnik może dostać uderzenia hudraulicznego ( będziesz próbował skompresować samo paliwa, które może zająć całą objętość nad tłokiem)]. Natomiast ja to zawsze olewałem i używałem rozrusznika do osuszenia motoru. Jeżeli boisz się czegoś takiego włóż sztycę rozrusznika w gniazdo, przechyl model na bok, w stronę tłumika i ruchami lewo-prawo próbuj przekręcić wał, po chwili Ci się to uda, paliwo wycieknie do tłumika.

Ja po locie przelewałem zawsze silnik, tak żeby wypłukać z tłumika spalony olej, który później cieknie z niego, gdy model wisi na ścianie, ale to była moja autorska metoda. Po takiej opracji, jeżeli przewidujesz duższy postój modelu, zabezpiecz silnik afterrun'em, ponieważ paliwo wypłukuje olej z gładzi silnika, a metanol jest mocno higroskopijny. A jeżeli nie będziesz go przelewał dla wypłukania oleju z tłumika, też warto zadbać o motor i go zabezpieczyć.

Nie wierz w bajki, że trzymanie paliwa w zbiorniku jest zdrowe. Niektórzy motywują to tym, że spaliny z silnika (nimi jest wytwarzane ciśnienie w zbiorniku) źle wpływają na rurki silikonowe, które później pękają.........więc lepiej zostawić je w paliwie......ściema. Po locie zatankuj do pełna i roztankuj model, wypchniesz spaliny ze zbiornika. Trzymanie silikonu w paliwie dobrze mu nie robi.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 24 sie 2013, o 17:14

Piotrku
Z tym uderzeniem hydraulicznym to trochę pojechałeś. :o
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 24 sie 2013, o 17:57

Wiktor pisze:Piotrku
Z tym uderzeniem hydraulicznym to trochę pojechałeś. :o



Przy starszych silnikach i mocnych rozrusznikach były takie przypadki. W nowych silnikach się z tym nie spotkałem.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Wiktor
Elita forum...
Posty: 953
Rejestracja: 02-05-2010
Lokalizacja: Wadowice
Podziękował: 130 razy
Podziękowano: 67 razy

Postautor: Wiktor » 24 sie 2013, o 19:34

chodziło mi o to że uderzenie hydrauliczne to gwałtowne zatrzymanie rozpędzonej cieczy, wzrost ciśnienia czego efektem może byc uszkodzenie rur, instalacji i takie zjawisko w silniku nie występuje co nie zmienia faktu że bez tego wycinka zdanie jest poprawne
W takim przypadku, przy mocnym rozruszniku można skrzywić korbowód, bo silnik będzie próbował skompresować samo paliwa, które może zająć całą objętość nad tłokiem)
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 24 sie 2013, o 22:00

Wiktor pisze:chodziło mi o to że uderzenie hydrauliczne to gwałtowne zatrzymanie rozpędzonej cieczy, wzrost ciśnienia czego efektem może byc uszkodzenie rur, instalacji i takie zjawisko w silniku nie występuje co nie zmienia faktu że bez tego wycinka zdanie jest poprawne
W takim przypadku, przy mocnym rozruszniku można skrzywić korbowód, bo silnik będzie próbował skompresować samo paliwa, które może zająć całą objętość nad tłokiem)


Fakt, po twoim poście zacząłem się wczytywać w definicję ( nad którą nigdy się nia zastanawiałem ) i może być to mylące. Chociaż w lotnictwie mechanicy zawsze używali tego pojęcia odnośnie zalanego motoru, głównie w silnikach gwiazdowych.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 26 sie 2013, o 17:50

Będzie ktoś jutro rano na pałacowej?. Podjechał bym, może ktoś by mi pomógł wyregulować silnik. Chociaż nie jestem pewien czy chce tym już jutro wisieć.
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 27 sie 2013, o 02:56

wojtekr pisze:Będzie ktoś jutro rano na pałacowej?. Podjechał bym, może ktoś by mi pomógł wyregulować silnik. Chociaż nie jestem pewien czy chce tym już jutro wisieć.



Ja niezdedy dopiero w czwartek/piątek będę jechał na polatanie. Wcześniej robię na zakładzie.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 27 sie 2013, o 07:23

Powinienem dać radę w piątek
Helikoptery
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 27 sie 2013, o 10:09

wojtekr pisze:Powinienem dać radę w piątek


Chyba masz mój telefon. Zadzwoń w czwartek, umówimy się na polatanie. Masz cały osprzęt? Rozrusznik, paliwo, klucz do świec itp.?
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 27 sie 2013, o 10:28

A kto kupe zmieni??
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 27 sie 2013, o 10:36

miruuu pisze:A kto kupe zmieni??

Widzę że zgłaszasz się na ochotnika ? w końcu pierwszy oblot nową maszyną to spory stress..
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 27 sie 2013, o 10:38

Miałem na myśli kupe MikroKowala :D Ale jak coś to mogę przygotować kilka pampersów dla pilota - u nas Ci tego dostatek :)
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 27 sie 2013, o 11:01

miruuu pisze:Miałem na myśli kupe MikroKowala :D Ale jak coś to mogę przygotować kilka pampersów dla pilota - u nas Ci tego dostatek :)

To nie wiesz ze Mikrokowal jak chce zmienić kupę woła wsparcie powietrzne ?
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 27 sie 2013, o 12:11

Neomutant pisze:
miruuu pisze:Miałem na myśli kupe MikroKowala :D Ale jak coś to mogę przygotować kilka pampersów dla pilota - u nas Ci tego dostatek :)

To nie wiesz ze Mikrokowal jak chce zmienić kupę woła wsparcie powietrzne ?



Pozbyłem się rodziny na tydzień :twisted: :grin2: buhahahhahaha. Pojechali na wakacje.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości