MJX F645

Jeżeli czegoś nie ma na liście powyżej, szukaj w tym dziale.
Awatar użytkownika
macdos
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 85
Rejestracja: 02-03-2016
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: macdos » 11 kwie 2016, o 15:50

Ciężko stwierdzić, czy by zadziałało. Trzeba pewnie sprawdzić, czy soft obsłuży, może da się coś wyszperać o tym w necie, sprawdź.
Ze swojej strony przerabiałem wcześniej taką modyfikację swojego helika, że wywaliłem zupełnie tą płytkę od F645 i w jej miejsce umieściłem odbiornik FrSky, natomiast na ogon dałem takie oto gyro:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Gyro.html
Działało w sumie dobrze, choć musiałem się sporo pobawić z ustawieniem czułości ogona. Ostatecznie rozmontowałem całość, bo oprócz większego zasięgu nie odczułem poprawy właściwości lotnych (stabilizował tylko flybar, brak innej elektroniki).
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 11 kwie 2016, o 15:56

Też mam w szufladzie to żyrko GA-250, bo planowałem podłączyć regulator na tylną bezszczotkę i pozbyć się płytki F45/49. Projekt zatrzymałem na budzie i jaram się makietowym wyglądem. Teraz raczej pływam dostojnie niż staram się dynamicznie latać, a adrenalinę zapewnia mi - quad 250 tka niedawno ulotniony.
W każdym razie w wolnej chwili chyba pobawię się z odbiornikiem frsky i tym zyrkiem.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2016, o 23:47 przez tom74, łącznie zmieniany 1 raz.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 11 kwie 2016, o 22:17

TomRar pisze:Jeżeli masz niepotrzebnego flybarlessa to śmiało przerabiaj bo chciałbym zobaczyć efekt :D Gdyby systemy FBL były tańsze to też bym kupił, ale niestety najtańszy jaki znalazłem to na promocji za 16€ + wysyłka. Ale np Naze Rev6 na banggood jest za 45zł. Nie wiem czy jest jakakolwiek szansa żeby sterownik quadów działał w heliku, ale jeśli się nie uda to zostawię tą nazy do quada. Wystarczy kupić 4 silniki i 4 ESC i quad gotowy.
Więc albo kupie płytkę mjx za 45zł albo kupie w ciemno nazy rev za 45zł, a gdyby się jednak udało to zapewne miałbym o wiele lepszą przyjemność w latania.


Dlaczego zaraz do quadów? większość z kontrolerów jest multisystemowa, stabilizuje samoloty, samochody, heli i wielowirnirkowce od 2 do 8 wirników, sam mam copter na apm 2,8 i dużo ludzi w 6kanalowych helikach na nim lata i sobie chwalą. Więc tu nie ma mowy o szansie, tylko trzeba się upewnić czy do danego kontrolera jest odpowiedni soft i musi działać :-)
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 12 kwie 2016, o 08:08

No to trochę mnie uspokoiłeś, właśnie na taką wiadomość czekałem. Okej a teraz konkrety. Jaki to ten soft musi być? Przy niektórych kontrolerach były wypisane funkcje w opisie i była wzmianka o helikach, więc trzeba szukać takiego sterownika który ma w opisie funkcje helika. Czy może wdrożyć się w serce czyli w program sterownika lub sprawdzić na clean flight czy będzie taka opcja dla danego sterownika?
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 12 kwie 2016, o 11:37

Chyba znalazłem coś odpowiedniego i niemal darmowego:
http://abc-rc.pl/Open-Pilot-CC3D
Wyraźnie w opisie jest napisane, że stabilizuje również helikoptery.
Ale żeby było jeszcze taniej to oczywiście na chińskich stronach również jest ten sterownik:
http://www.ebay.com/itm/CC3D-Openpilot-Open-Source-Flight-Controller-32-Bits-Processor-with-Black-Case-/161581464695?hash=item259f017c77:g:KdYAAOSwqu9UzQFX
40zł i flybarless do wszystkiego co lata i jeździ.
Albo wersja mikro:
http://www.banggood.com/OpenPilot-CC3D-Atom-Mini-CC3D-FPV-Flight-Controller-CC3D-EVO-p-970762.html

Ale dla upewnienia się, wolę zapytać czy brać ten sterownik czy nie. Darmowe oprogramowanie, więc w razie czego to sobie może jakoś ustawie ten sterownik tak, żeby latał jak najfajniej.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 12 kwie 2016, o 19:08

TomRar pisze:Chyba znalazłem coś odpowiedniego i niemal darmowego:
http://abc-rc.pl/Open-Pilot-CC3D
Wyraźnie w opisie jest napisane, że stabilizuje również helikoptery.
Ale żeby było jeszcze taniej to oczywiście na chińskich stronach również jest ten sterownik:
http://www.ebay.com/itm/CC3D-Openpilot-Open-Source-Flight-Controller-32-Bits-Processor-with-Black-Case-/161581464695?hash=item259f017c77:g:KdYAAOSwqu9UzQFX
40zł i flybarless do wszystkiego co lata i jeździ.
Albo wersja mikro:
http://www.banggood.com/OpenPilot-CC3D-Atom-Mini-CC3D-FPV-Flight-Controller-CC3D-EVO-p-970762.html

Ale dla upewnienia się, wolę zapytać czy brać ten sterownik czy nie. Darmowe oprogramowanie, więc w razie czego to sobie może jakoś ustawie ten sterownik tak, żeby latał jak najfajniej.

Nie miałem z tym sterownikiem styczności ale słyszałem o nim, w internecie jest masa tutoriali jak krok po kroku skonfigurować, w razie co w miarę możliwości pomogę, działać musi.
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 13 kwie 2016, o 12:32

No to w weekendzik doładuje paypala i zamawiam.
Tak wybiegając w przyszłość to ile waży Twój tylny silnik tom74? Bo widzę, że masz pakiet umieszczony w oryginalnym miejscu i utrzymuje Ci środek ciężkości, a ja mam coś innego... Mój tylny silnik waży 26-28 gram i chcąc utrzymać środek ciężkości we właściwym miejscu żeby nie trymować tarczy to musze cały pakiet przesunąć o około 6-8 cm. Wtedy dopiero mam dobrze ustawiony środek ciężkości. Skróciłem rurkę ogonową o 4 cm dzięki czemu mogłem zbliżyć pakiet o jakieś 0,5 - 1cm, ale to nie tak powinno wyglądać. Więc trzeba będzie pewnie zakupić albo o wiele cięższy pakiet albo silnik plastikowy..
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 13 kwie 2016, o 17:46

Zanim dotrze przesyłka, to zapoznaj się na przykład z LibrePilot Documentation, oraz z LibrePilot/OpenPilot Wiki :thumb:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 15 kwie 2016, o 19:19

Wydaje mi sie że opanowanie softa Open Pilota to dopiero początek góry lodowej... Okazało się, że moja dx6i ma tylko jakieś 15 metrów zasięgu. Po przekroczeniu 15 metrów gaśnie kontrolka i zero reakcji. Antenke dorobiłem z przewodu srebrzanego. Może ten przewód nie jest najlepszy na antenke ale bez przesady żeby tylko 15 metrów. W końcu się wyjaśniło dlaczego dostałem ją za darmo... A najtańsza apka którą bym musiał kupić to jakieś 200zł.
Chyba się zbyt szybko nie naciesze flybarlessowym mjxem.
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 15 kwie 2016, o 19:24

TomRar pisze:Okazało się, że moja dx6i ma tylko jakieś 15 metrów zasięgu. Po przekroczeniu 15 metrów gaśnie kontrolka i zero reakcji. Antenke dorobiłem z przewodu srebrzanego. Może ten przewód nie jest najlepszy na antenke ale bez przesady żeby tylko 15 metrów

Podeślij do mnie, to ją "wyleczę z focha" :grin2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 17 kwie 2016, o 07:26

Wyleczyć z focha? Jeżeli padł moduł nadajnika to co z tym zrobisz? Jedynie kupić nowy, którego nie da się nawet kupić.
A tak mi sie zdążyła już spodobać. Nawet jakbym wpadł na pomysł jakieś genialnej antenki i zwiększył bym zasięg choćby do tych 50-100 metrów to i tak bym się bał na tym latać bo nie wiadomo co i kiedy się jej odwali...
Procesor i reszta układów działa, bo mogę sobie wszystko poustawiać i odbiornik na wszystko reaguje, więc jedynie został moduł tx którego nigdzie nie kupie i lipa.
Awatar użytkownika
Artu
Fochmen
Posty: 3469
Rejestracja: 09-01-2011
Lokalizacja: 52°38'25''N, 20°56'31''E
Podziękował: 163 razy
Podziękowano: 414 razy

Postautor: Artu » 17 kwie 2016, o 10:03

Eeeee tam, montujesz DIY 2.4G CC2500 NRF24L01 A7105 CYRF6936 Multi RF 4 IN 1 Wireless Module, i Masz aparaturę ALLinONE :rotfl2:
Pozdrawiam, Artur
"...rzeczy niemożliwe do zrobienia robią ci, którzy o tym nie wiedzą"
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 17 kwie 2016, o 14:26

Szukałem właśnie jakiś alternatywnych modułów, ale albo nie podejdą albo są za drogie. Dam 150zł i dalej nie będę miał pewności czy wszystko będzie dobrze grało, bo odbiornik z resztą też chiński za 20zł. To już lepsze wyjście będzie kupić np flysky fs-i6 za 190zł. Dla początkującego takie radio powinno wystarczyć.
Awatar użytkownika
morfeo2000
Stały bywalec...
Posty: 114
Rejestracja: 20-09-2013
Lokalizacja: Wągrowiec/Rąbczyn
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 4 razy

Postautor: morfeo2000 » 26 cze 2016, o 21:00

TomRar pisze:Szukałem właśnie jakiś alternatywnych modułów, ale albo nie podejdą albo są za drogie. Dam 150zł i dalej nie będę miał pewności czy wszystko będzie dobrze grało, bo odbiornik z resztą też chiński za 20zł. To już lepsze wyjście będzie kupić np flysky fs-i6 za 190zł. Dla początkującego takie radio powinno wystarczyć.


jak tam MJX?
Awatar użytkownika
TomRar
Elita forum...
Posty: 681
Rejestracja: 17-07-2015
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 39 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: TomRar » 1 lip 2016, o 12:50

morfeo2000 pisze:jak tam MJX?


Kto taki? :D Że tak powiem poszedł w recykling. Nie miałem totalnie sił do ciągłego grzebania w nim, bo cały czas coś mu odwalało. Więc radio przerobiłem na pistoletowe, bo potrzebowałem radia do autka homemade, które właśnie buduje, także mam teraz fajną 4 kanałową pistoletówke z wyświetlaczem i możliwością ustawienia wychylenia dla każdego serwa z osobna.
A jeśli chodzi o sam helikopter to kilka części również poszło do autka jak np wał z całym mocowaniem i łożyskami (idealnie pasuje jako przeniesienie napędu z zębatki odbierającej na mechanizm różnicowy)
Także MJX stał się historią raz na zawsze, a brushlessy zostaną do następnych modeli. Poza tym za 250zł mam kita ALZRC 450, więc dość tanio. Ale teraz celuje bardziej w samolota, bo helikopter miałem, drona miałem, więc czas na coś innego. Spodobały mi się SkyWingi akrobatyczne. Również dość tanie a można się nimi fajnie pobawić.
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 10 wrz 2016, o 22:56

Tydzień temu dokonałem ostatniej modyfikacji poczciwego F45, a dziś oblatałem kilka pakietów. Poza założoną wcześniej budą E500 dorzuciłem tarczę od KDSa 450 i zawiesiłem ją na 3 serwach (trzeba było wał główny przetoczyć na 5 mm średnicy). Na ogon dałem gyro HK 401B (dość fajnie trzyma). Głowica i łopaty od MJXa wraz z flybarem (extreme), tak więc powstał taki pseudo 4,5 kanałowiec ze stałym kątem łopat (10 stopni) do makietowego latania. Zasianie to 3S 1550 Tattu, sterowanie Turnigy 9XR i Frsky V8FR.
Precyzja lotu poprawiła się o 100%, zawisy w pokoju idealne przez równo 12 minut do poziomu 3,6V/cele. Natomiast w locie takim emeryckim jak na filmiku czas lotu wynosi 10 min. Niestety jak kto przy przeróbkach wystąpiło też pewne niekorzystne zjawisko. Przy przechodzeniu od lotu poziomego do zawisu i odwrotnie oraz od zawisu do lotu bokiem, czy też pionowym, dynamicznym wznoszeniu w początkowej fazie pojawia się dość intensywne bujanie helika w przód i tył. Trwa to około sekundy-dwóch.
Helik jest prawidłowo wyważony, tarcza wypoziomowana, żadnych nadmiernych luzów na głowicy, serwa nowe. Zresztą tarcza nie zmienia położenia (góra dół) bo mam stały kąt łopat.
Mam pewne podejrzenia, otóż konstrukcja jest dość krótka, ponieważ musiałem wcześniej (jeszcze na elektronice MJX i zasilaniu 2S) skrócić i pomniejszyć ramę oryginalną oraz przesunąć do przodu ogon aby w budę wpasować - helik się skrócił. Teraz od wału silnika głównego do silnika ogonowego jest 32 cm, a cały heli ma 50 cm długości i niestety po dołożeniu dodatkowych części oraz siników na 3S wzrosła wyraźnie masa. Gotowy do lotu waży 650 gram. Czyli jest dość krótki i tłusty :mrgreen:
Na poniższym filmiku widać jak robię dopiero drugi pseudo lot testowy po tych wszystkich modyfikacjach i momentami widać te upierdliwe falowania hmm
Może ktoś doradzi, czy moje podejrzenia są trafne, czy coś jeszcze pominąłem. PS bardzo podoba mi się dźwięk tej wersji napędu :)

moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 11 wrz 2016, o 03:50

Tomek, nie lataj do 3.6 na cele. jak masz dobre pakiety to prywatna 3.6v są juz prawie że całkowicie puste i są o mały kroczek do pełnego wyssania...
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 11 wrz 2016, o 09:57

Wiem Mirku, to był drugi lot i przy tej okazji chciałem sprawdzić jak się pakiety zachowują, bo wcześniej tych Tattu nie używałem. Po wczorajszych testach uważam jednak ,ze są mega wydajne, mam wrażenie, że krzywa rozładowania jest bardzo płaska do samego końca. W każdy z 4 tych pakietów dziś weszło przy ładowaniu prądem 1C 1610-1625 mAh.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
tom74
Elita forum...
Posty: 655
Rejestracja: 05-01-2013
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 49 razy
Podziękowano: 32 razy

Postautor: tom74 » 11 wrz 2016, o 13:13

Zastanawiam się czy powyższy problem nie może powodować źle dobrana waga ciężarków na flaybarze. Kiedy helik był w wersji 2S bez kabinki E500 i ważył około 570 gram, to latałem z mniejszymi o połowę ciężarkami założonymi na flaybarze - ich waga to 2x4 gramy.
Teraz mam założone dwukrotnie większe 2x8 gr, bo uznałem, że skoro waga heli wzrosła, to do lepszej stabilizacji tej masy będę potrzebował większej masy wirującej.
Chyba, że to jeszcze za mała masa.
Na jednym ze starszych moich filmików widać jak latał z tym lżejszym flybarem i w zasadzie efekt bujania występował sporadycznie i o wiele delikatniej.
moja największa pasja:
http://banici.pl/bam/Tom/Busa/BUSA_5.mp4
https://www.youtube.com/user/modificationsdrives/videos?view_as=subscriber
Awatar użytkownika
Adam12
Elita forum...
Posty: 1285
Rejestracja: 31-10-2015
Lokalizacja: Podhale
Podziękował: 81 razy
Podziękowano: 74 razy

Postautor: Adam12 » 12 wrz 2016, o 15:51

Szacun za wytrwałość. Czyli MJX jednak przetrwał ;) Nie wlatuj między przewody linii 15(?)kV zwłaszcza jak jest wilgotno. Nawet skwarki nie zostaną z modelu.
XL Power 380; Volantex Saber; Spektrum DX8

Wróć do „Pozostałe marki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości