Czujnik RPM w spalinie

Miałeś motorynkę za młodu? To dział dla Ciebie!
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 24 kwie 2019, o 17:22

Jak rozwiązać/podłączyć czujnik RPM do telemetrii w nitro? Mam FRsky, 2x czujnik temperatury i do nich pomiar RPM, ale dla silnika elektrycznego podłączany do cewki.
Czy da się to jakoś zaadaptować do pomiaru obrotów silnika w spalinie? Mam governor, magnesy i halla na wentylatorze.
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 24 kwie 2019, o 19:11

W Spektrum mam rozdzielone sygnał i masę z czujnika do governora i telemetrii. Zasilanie czujnika z governora, akurat Brain, ale dowolny inny też powinien zadziałać.
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 24 kwie 2019, o 23:07

Też o tym myślałem, nie wiem tylko, czy sygnał z halla może zastąpić odczyt z cewki silnika, tylko odczyt z cewki jest w instrukcji tego sensora. Ilość impulsów na 1 obrót silnika mogę regulować w sporym zakresie od 1 do 11. Nie chcę zjarać tej telemetrii. Telemetria w FRsky, to flybar. Chociaż ten czujnik normalnie musi znieść impulsy, którymi zasilany jest silnik, to chyba nic mu się nie stanie.
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 24 kwie 2019, o 23:20

Nie zadziała tak wprost. Modulik FrSky oczekuje następujących po sobie przeciwnych napięć o jakiejś tam minimalnej wartości - tak jak na uzwojeniu w silniku elektrycznym.

Czytałem że ktoś oszukał moduł FrSky stosując prostą małą cewkę w miejsce czujnika Halla, która była na tyle blisko magnesu że indukuwały się w niej napięcia niezbędne do rozpoznania przez modulik impulsu.
Awatar użytkownika
Artja
Garage Manager
Posty: 5055
Rejestracja: 21-10-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 271 razy
Podziękowano: 474 razy

Postautor: Artja » 25 kwie 2019, o 18:08

Właśnie, też mam jakiś moduł telemetrii do spektrumny, który nie obsługuje Halla tylko elektryki. Coś czuję że lada chwila trafi na gielde bo nie doczytałem manuala :/
Pozdrawiam,
Jacek
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 25 kwie 2019, o 20:05

Ja bym spróbował z tą cewką. W przypadku FrSky ryzyko niewielkie.
Spektrum pewno kosztował miliony monet, no ale kto bogatemu zabroni szaleć :)
Awatar użytkownika
gcze
Elita forum...
Posty: 927
Rejestracja: 18-01-2019
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 145 razy
Podziękowano: 31 razy

Postautor: gcze » 25 kwie 2019, o 21:02

Pokombinuję, gdybym jeszcze wiedział jaka to cewka. Ryzyko uwalenia jest chyba niewielkie, przecież ten czujnik musi znosić normalnie impuls napędzający silnik elektryczny, w małej cewce raczej nic takiego się nie pojawi.
XK K110 | T-REX 250 | Mini Titan | X360 | Trex 600n nadciąga| jumper T12
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7198
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 619 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 25 kwie 2019, o 21:27

Też tak myślę i podobne experymenta mam w planach na "kiedyś". Zastanawiam się tylko czy czujnik nie oszaleje z tego powodu, że magnesy są wklejone różnymi biegunami na dół.

Cewkę i jej orientację musisz dobrać metodą sufitową

Wróć do „Silniki spalinowe i akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości