Witam,
To juz bedzie podejscie 3 i ostatnie. Otoz w zakamarkach mojej pracowni przewalal sie caly czas silnik z mojego pierwszego heli Walkera 83# - nitro.
Silnik teraz wyglada tak:
Jest o silnik o pojemnosci .15 cc czyli jakies 2,45cm3
I teraz pytania:
1. Czy rura wydechowa nie bedzie stanowic wyzwania? Do tej pory silnik byl z przeznaczeniem do heli i ma rure pod innym katem. Po zamontowaniu do samolotu bedzie ustawiona prostopadle do osi kadluba. Wymiana wydechu to oczywiscie praca i koszty, ale chyba najwiekszym wyzwaniem jednak dla mnie byloby znalezienie odpowiednika, bo wiadomo to jest Walkera i wymiary inne niz wszedzie.
2. Doczytalem sie ze do takiego silnika to model o masie max 900g. No ale czy jak bedzie 1100 to nie poleci?
3. W pierwszej chwili myslalem zeby FUN CABa zrobic nitro:
Dane techniczne:
Rozpiętość - 1400 mm
Długość modelu - 980 mm
Waga do lotu - 1130 g
Powierzchnia skrzydeł – 38 dm2
Obciążenie pow. 30 g/dm
ale czy sie naprawde nada?
4. Jakie smigla zastosowac. Na poczatek wybralem:
Śmigło Master Airscrew 6x4 3-Blades
http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SMIGLA-KOLPAKI-PIASTY/Smigla-do-napedow-spalinowych/Master-Airscrew-3-Blades/Master-Airscrew-6x4-3-Blades.html
LUB:
Śmigło Master Airscrew 7x4 3-Blades
http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SMIGLA-KOLPAKI-PIASTY/Smigla-do-napedow-spalinowych/Master-Airscrew-3-Blades/Master-Airscrew-7x4-3-Blades.html
ale czy nie beda za duze?
Najpierw bede chcial odpalic silnik, zeby sprawdzic czy jest "na chodzie", ale jak bedzie palil bez problemow, to dzialam dalej.