PIGUŁKA - tu czytaj i pytaj jeśli jesteś nowy :)

Tu nauczymy Cię terminologii, pomożemy Ci wybrać zabawki, a potem je bezpiecznie uruchomić.
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 3 lip 2020, o 19:18

Odkryłem że jak dam więcej kątów minusowych gdy śmigłowiec jest pod kątem 45stopni ogonem w dół to ten mój efekt nie występuje. Ech pierwszego dnia wychodziły prawie idealne, im więcej je ćwiczę tym gorzej mi wychodzi. Trzeba to ograniczyć.
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 3 lip 2020, o 20:41

Przepraszam że post pod postem.

Jeśli przy silniku pisze Slots & Poles 24n8p - to Poles oznacza ilość magnesów ? Szukam informacji ile magnesów ma Xnova 4025-1120KV, ale jedynie znalazłem informacje że są super neodymowe. Ale może 8poles to 8 magnesów ?
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 5 lip 2020, o 08:38

Oczywiście że Xnova 4025-1120KV ma 8 magnesów. Dobrze że pytałem we właściwym temacie :rotfl2:
A flipy wychodzą mi już piękne, wyszedłem z tego dołka.

Dziś podczas lądowania pół metra nad ziemią coś nagle strzeliło, ale od nogi odbiło mi się skrzydło motyla, te motyle są niebezpieczne, atakują śmigłowiec nawet wysoko nad ziemią.
Ale przy drugim pakiecie podobnie, pół metra nad ziemią i o wiele mocniejszy strzał, ale wylądowałem bez problemów.

W domu znalazłem dziurę na krawędzi natarcia, jakiś kamień musiał podnieść się z ziemi i zostawił swój ślad.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 20 sie 2020, o 11:54

Gdy latacie na plecach, to najczęściej dziobem czy ogonem do przodu? WIadomo trzeba umieć we wszystkich wersjach, ale którą najlepiej doskonalić?
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 20 sie 2020, o 12:03

Wszystkie :) a na poczatku zacznij od tej, ktora bedziesz najlepiej czul. Mi przy nauce latania na plecach najszybciej szlo ogonem do przodu. Ucz sie tez latania bokiem, bardzo pomaga przy kreceniu lejkow.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2020, o 12:28 przez Carson, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mikegsx400
Lider forum...
Posty: 1887
Rejestracja: 01-10-2014
Lokalizacja: Pruszków/W-wa
Podziękował: 134 razy
Podziękowano: 164 razy

Postautor: mikegsx400 » 20 sie 2020, o 12:05

Ja podchodzę do tego tak, że jak zaczynam jakiś nowy manewr od zera, to nie ma znaczenia którą stroną najsampierw się nauczę, bo i tak nie umiem zupełnie nic.

A akurat zawis na plecach uczyłem się ogonem do siebie, fikołek przez prawy bok.
"...możesz być znacznie szybszy, nie myśl o tym, po prostu to zrób!"
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 20 sie 2020, o 13:40

Czuję się najlepiej dziobem do siebie, ale jakoś nie mogę sobię wyobrazić lotu ogonem do przodu więc oswajam się z ogonem do z tyłu :) Dzięki.

Fikołem do przodu, do tyłu już robię bez oporu, ale w bok jeszcze nie mogę się przełamać. Choć pewnie to nie trudniejsze niż przód/tył ?
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 20 sie 2020, o 13:55

Przez bok jest trudniej jesli probujesz utrzymac huba glowicy helika idealnie w punkcie.
Awatar użytkownika
Clad
Elita forum...
Posty: 838
Rejestracja: 16-06-2019
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 93 razy
Podziękowano: 21 razy

Postautor: Clad » 20 sie 2020, o 17:31

Artz pisze:Czuję się najlepiej dziobem do siebie, ale jakoś nie mogę sobię wyobrazić lotu ogonem do przodu więc oswajam się z ogonem do z tyłu :) Dzięki.

Fikołem do przodu, do tyłu już robię bez oporu, ale w bok jeszcze nie mogę się przełamać. Choć pewnie to nie trudniejsze niż przód/tył ?


Ja osobiście zawisy robię jak na razie tylko kabinką do siebie. W prawdzie prawo-lewo jest odwrotnie ale przód tył-normalnie. I w ta samą stronę myślę zacząć loty na plecach. Próbując na symku jakoś najbardziej mi tak pasuje.
Alzrc x360, T-rex 550E, T-rex 600E, Aurora 9X
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 20 sie 2020, o 21:22

Ostatnie dwa tygodnie wiszę w różnych kierunkach tylko na plecach, a teraz odkryłem że zwykły zawis kabiną do mnie sprawia mi problem... Dobrze że tylko dwa pakiety przywróciły tą umiejętność. Trzeba od czasu do czasu latać też standardowo :)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15965
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1687 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 21 sie 2020, o 07:23

Ja umiem tylko dziobem do przodu. I na plecach i na brzuchu.
W sensie umiem w zasadzie wszystkimi kierunkami, ale tylko dziobem do przodu tak pewnie i automatycznie, reszta to powoli, ostrożnie i często mi się myli.
Natomiast jak patrzę jak ludzie latają, to większość umie tylko na plecach i ogonem do przodu :masakra: Tak jakby ktokolwiek kiedykolwiek widział jakikolwiek helikopter który tak lata...

Artz pisze:Ostatnie dwa tygodnie wiszę w różnych kierunkach tylko na plecach, a teraz odkryłem że zwykły zawis kabiną do mnie sprawia mi problem... Dobrze że tylko dwa pakiety przywróciły tą umiejętność. Trzeba od czasu do czasu latać też standardowo :)



Oczywiście!!! Nigdy nie przestawaj latać tego co już umiesz, bo zapomnisz!
Patrz wyżej...
Naprawdę, zadałem kilku osobom, które po prostu wiem, że umiały latać też dziobem do przodu, czy umieją.
W odpowiedzi było ciamkanie i nikt nie pokazał, że umie.
;)
nieznany_miroslaw

Postautor: nieznany_miroslaw » 21 sie 2020, o 13:05

Ja uczyłem się akrobacji 3D z SmackTalk RC Bert'a Kammerer'a. Jest tam wiele cennych uwag i niuansów dla początkujących
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15965
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1687 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 21 sie 2020, o 13:29

O, jaki stary film... Gruby Bert nie był jeszcze gruby :D
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 18 paź 2020, o 14:35

Gdy pasek nakładamy latem przy 25 stopniach, to teraz gdy mamy 5 stopni to on się wydłuży czy skróci?
Dziś już dwa razy przesuwałem hub ogonowy by usunąć luz paska.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2201
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 18 paź 2020, o 14:45

bardziej chodzi o ALU belke ogonowa niz pasek :) Belka sie kurczy przy niskich temp.
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 18 paź 2020, o 16:54

No tak, ale gdy śmiglak wrócił do hangaru to pasek nadal był zbyt luźny. HUB nie mógł się przesunąć ani belka przesunąć w ramie. Za pierwszym razem pociągałem huba, za drugim razem musiałem obrócić belkę by zrobić nową dziurę śrubą trzymającą hub.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7207
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 620 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 paź 2020, o 09:09

Hehe, nie ma to jak carbonowe belki albo wałek ;)

Przypomniałeś mi jak upierdliwe jest latanie zimą helikiem z paskiem i aluminiową belką.

tak naprawdę to musisz poczekać aż wszystko ostygnie na dworze i wtedy naciągnąć pasek. Potem przed powrotem do chaty najlepiej poluzować bo inaczej będzie stał napięty jak struna w cieple. Nie wiem jak w twoim heliku ale w moich Raptorkach to ciągłe kręcenie doprowadzało do rozwalenia plastikowego mocowania belki. pewnie najbardziej optymalnie byłoby trzymać maszynę gdzieś w chłodzie, na przykład w garażu. Albo zrobić upgrade na węglową belkę.
Im większego masz (helika) tym bardziej ci się kurczy na mrozie - posiadacze małych wariatów aż tak dużej róznicy nie zanotują.
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15965
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1687 razy
Podziękowano: 1002 razy

Postautor: aikus » 19 paź 2020, o 10:29

hmm hmm

:dk: :dk:

Tak się właśnie zastanawiam... Chyba RAZ tylko miałem carbonową belke i to akurat przy napędzie wałkowym, a tak to zawsze alu.
I NIGDY nie miałem problemów z tym, że pasek mi się na mrozie jakoś nieakceptowalnie poluzowuje.
To o czywiste, ale dodam, że nigdy go na mrozie nie regulowałem.
Owszem, staje się on trochę luźniejszy, ale bez przesady, żeby to jakoś przeszkadzało.
Natomiast jak najbardziej latałem zimą, przy -10 tym samym helikopterem z tą samą regulacją co kilka miesięcy wcześniej latem przy +40.

Pewnie latać nie umiem to i różnicy nie widzę...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7207
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 620 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 19 paź 2020, o 10:49

Mi się te paski tak luzowały że rypały o belkę i potrafiły przeskoczyć, także napinanie było konieczne
Awatar użytkownika
Artz
Elita forum...
Posty: 635
Rejestracja: 06-04-2015
Lokalizacja: Skawina
Podziękował: 23 razy
Podziękowano: 12 razy

Postautor: Artz » 21 paź 2020, o 16:22

Opisywałem problem z paskiem w XL550, Spectra też wyciągnąłem przewietrzyć na smog, w nim takich problemów nie było.
Jeżeli to belkę skrócił mróz, to w domu naciąg paska powinien wrócić do swojego poprzedniego stanu, a u mnie w dwóch opisanych wyżej przypadkach wymagał naciągnięcia. Dlatego moim zdaniem to pasek się rozciągnął, wszak to już prawie jego prawie pięćsetny lot :)
Muszę się wziąć w garść i w końcu go wymienić.

Wróć do „Jak zacząć fascynującą przygodę”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości