Strona 1 z 2

Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 30 maja 2017, o 16:11
autor: Myszor
Witam,

Mam dylemat...........

Z racji że do Moje blade 450x? nic z rkh lub lynx nie ma a niestety się spotkał z drzewem.... wracać do plastiku nie chciałem i na byłem w dziale "S" nówkę sztukę nie smaganą tarota 450 zdaje mi się ze PRO.
No i co ? i fajnie :-),

Otóż pierwszy mój dylemat to czy w tym tarocie zamienić gł. zębatkę ze skośnej na prostą i założyć do niego wtedy mogę silnik który mi jak do tej pory bardzo pasował w blade.....
oto i to: http://www.e-fliterc.com/Products/Default.aspx?ProdID=EFLM1360H
lub zostawić zębatkę główną skośną i latać na: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-helidrive-sk3-competition-series-2839-3600kv-450-size-heli.html
czy może kupić jakiś nowy silnik z wałem 3.17 lub 3.5, blade ma wał 2.3...



hmm.......?

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 30 maja 2017, o 18:20
autor: El Grey
Zębatka prosta na pewno taniej Cię wyjdzie niż silnik + regiel, bo bez mocnego to ten silnik będzie siadał.
Jak będzie stary silnik za słaby kupisz nowy zestaw.
Ale ja bym od razu zainwestował w nowy silnik, bo ten od starego jest słabiutki.
Mam silniki z wałem 3,5 i 3,14 nie widzę tu różnic. Nigdy wału nie pogiąłem zębatki główne w tej klasie nie mają szans z silnikiem, więc to one są wymieniane.

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 31 maja 2017, o 09:04
autor: Myszor
El Grey pisze:Zębatka prosta na pewno taniej Cię wyjdzie niż silnik + regiel, bo bez mocnego to ten silnik będzie siadał.
Jak będzie stary silnik za słaby kupisz nowy zestaw.
Ale ja bym od razu zainwestował w nowy silnik, bo ten od starego jest słabiutki.
Mam silniki z wałem 3,5 i 3,14 nie widzę tu różnic. Nigdy wału nie pogiąłem zębatki główne w tej klasie nie mają szans z silnikiem, więc to one są wymieniane.


Fakt dzięki, o ryglu zapominałem, mój rygiel to standard z Blade 450 o mocy 35A o taki http://www.e-fliterc.com/Products/Default.aspx?ProdID=EFLA335H
ten silnik turnigy ma 50A podane, ten z blade 40A różnica w mocy jest jakieś 100W jak dobrze liczę,

Jak bym zmieniał BEC to na coś z kontrolą obrotów, mam ar7210bx i może by się udało w końcu uruchomić trzymanie wysokości.
przy 3S bym wołał zostać inaczej pakiety by trzeba kupić.

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 31 maja 2017, o 09:08
autor: PiotrS
T-rex 450 miał też regiel 35A i latał spoko.
Wydaje mi się, że z powodu regla, to silnik nie będzie siadał. Co najwyżej się zjara.

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 31 maja 2017, o 10:08
autor: mwx
Myszor pisze:Otóż pierwszy mój dylemat to czy w tym tarocie zamienić gł. zębatkę ze skośnej na prostą i założyć do niego wtedy mogę silnik który mi jak do tej pory bardzo pasował w blade.....


Cokolwiek będziesz kombinował, zwróć uwagę na to że skośna i prosta mają inną ilość zębów. Różnica jest dość spora - 150 vs 121 zębów, więc przełożenia zupełnie inne. Jak nie masz mocnego motorka i nie chcesz forsować baterii to prosta będzie lepsza.

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 31 maja 2017, o 10:47
autor: Myszor
PiotrS pisze:T-rex 450 miał też regiel 35A i latał spoko.
Wydaje mi się, że z powodu regla, to silnik nie będzie siadał. Co najwyżej się zjara.


Chodzi i o :http://www.align.pl/product-pol-18041-ALIGN-450MX-Silnik-bezszczotkowy-3400KV-OEM.html i [url]http://www.align.pl/product-pol-18040-ALIGN-35A-Regulator-bezszczotkowy-Governer-OEM.html
[/url]?
Więcej niż 500W nawet przy 3s to już pakiety będę kupować... bo moje są 30C/2200 - 66A max ?
Ten silnik jest do kupienia :http://www.align.pl/product-pol-18131-ALIGN-460MX-DOMINATOR-Silnik-bezszczotkowy-3S-3200KV.html
i taki rygiel do niego:http://www.align.pl/product-pol-18147-Align-Regulator-ESC-RCE-BL45X.html

lub coś podobnych parametrów.....

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 31 maja 2017, o 10:52
autor: PiotrS
Miałem na myśli to, że jak masz regiel 35 A, to nie koniecznie musisz go zmieniać.
Jeżeli być chciał zmieniać regiel to bym radził budżetowo YEP 40A lub bardzo fajny HW 60A V4 (dostępny np na Banggood). Nie wiem tylko czy HW się zmieści :(

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 31 maja 2017, o 11:33
autor: mwx


Jak planujesz inwestować w silnik i ESC żeby zwiększyć moc, to może zainteresuj się przejściem na 6S.

30C/2200mAh z takim zestawem może nie pożyć długo.

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 31 maja 2017, o 12:00
autor: Myszor
mwx pisze:


Jak planujesz inwestować w silnik i ESC żeby zwiększyć moc, to może zainteresuj się przejściem na 6S.

30C/2200mAh z takim zestawem może nie pożyć długo.


Pakiety w sumie na ten sezon jeszcze i będę się pomału z nimi pewnie rozstawać :-) większe C by trzeba kupować, albo od razu na 6s hmm

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 31 maja 2017, o 12:04
autor: Galo82
Jam mam w ramie pro HW50A v3, ale wielkością nie różni się nic od HW60A, mieścić się mieśći ale musi być na boku przyklejony, poziomo nie wejdzie na szerokość.

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 31 maja 2017, o 12:57
autor: Myszor
Panowie rygiel chyba wybrałem :-)

Rozumiem że te rygle są identyczne tylko wymiary inne,
ESC MSH by YGE 60 A, Regulator YGE 60A v4 http://rcmaniak.pl/pl/p/ESC-MSH-by-YGE-60-A/172

- Wyjście do zewnętrznego governora <---- na tym mi najbardziej zależy bo :
Czy to oznacza że opcja 2 z obrazka jest możliwa z tymi ryglami?
Bez tytułu.jpg


????

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 31 maja 2017, o 13:36
autor: kubacki
Tak

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 31 maja 2017, o 14:35
autor: Myszor
To good 25(15+10wys.) euro w kieszeni za ten czujnik faz czy co to tam jest na rysunku :-), to teraz silnik.... hmm mocniejszy 3s/6s? hmm ten z blade? hmm ten turnigy ? hmm......
Jakie warto wziąć inne firmy pod uwagę w cenie podobnej co align?

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 31 maja 2017, o 16:33
autor: El Grey
Przerobiłem już sporo silników ;) i tak na prawdę tylko ALZRC mi sprawiał problemy i niedawno umarł w bolesny sposób, wiec tych nie polecam, ponadto reszta podobnej jakość więc bierz co aktualnie jest dostępne.

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 1 cze 2017, o 15:19
autor: Myszor
Z dostępnych wybrałem align 460 3s :-) radzi sobie w dominator podobno nie najgorszy silnik.... nie wiem tylko czy dać mu T12 czy T13..... zasadniczo to chyba nie wiele zmieni?

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 1 cze 2017, o 16:41
autor: El Grey
ja latam na 11, przy 13 silnik już zaczyna się męczyć ;)

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 1 cze 2017, o 18:39
autor: Myszor
Troszkę się skomplikowało otóż wersja rygla wcześniej wybrana jest pomniejszona i weszłaby w ramę ale okazuje się że nie mam jednak wyprowadzenia do odbiornika i opcja nr 2 z obrazka nie będzie możliwa, na szybko Kolega podpowiedział że,

HobbyWing Platinum V4 60A ma takie wyprowadzenie cena to tam cena acz to już tylko na bok ramy mogę założyć pod pakietem na pewno nie wejdzie, No cóż ja chyba wolę mieć wszystko w miarę możliwości w ramie acz raczej nie wyjdzie to tym razem najwyżej, szukam rygla pod ten silnik aligna co zamówiłem z wyjściem do odbiornika jak na rysunku, RPM sygnał do odbiornika. Może ktoś coś kojarzy i podpowie? :)

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 1 cze 2017, o 19:36
autor: kubacki
W ramę bokiem wejdzie tak ma Galo 82 zapytaj go o szczegóły

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 1 cze 2017, o 21:21
autor: Galo82
Wchodzi, pod pakiet.. w ramę :) też na boku przyklejony tylko wewnątrz :)

Re: Silnik albo zębatka do klasy 450 +- trex :-)

: 1 cze 2017, o 22:10
autor: Myszor
Zamówione wszystko czekam. Dzięki za podpowiedzi.