Strona 1 z 1

luźny wał KDE 450XF

: 13 gru 2014, o 00:11
autor: PiotrS
W sezonie miałem drobny problem z KDE 450XF polegający na tym, że skośna zębatka wyciągała mi nieco wał z silnika. Na wale nacięcia nie są punktowe jak w Alignie, tylko dość szerokie, pozwalające na kilkumilimetrowe przesunięcia, gdy robaczki nie są wystarczająco dociśnięte.
Temat generalnie zlałem, ale teraz postanowiłem coś z tym zrobić. Rozebrałem silnik, żeby zrobić dodatkowe nacięcie na wale i oto co zobaczyłem:
[youtu_be]http://youtu.be/ouJhbxWVr4w[/youtu_be]

Czy to normalne, że wał ma tak luźne pasowanie?

Re: luźny wał KDE 450XF

: 13 gru 2014, o 08:18
autor: Artu
Co tutaj się dzieje... na tym forumie :wow2: A to ciasne snapy, a to luźne wały... :masakra: :vhappy:

Re: luźny wał KDE 450XF

: 13 gru 2014, o 08:38
autor: AdamP
Piotrek przy składaniu posmaruj sobie ten wał/wałek loctite, będzie dziewiczo ciasno :mrgreen:

Re: luźny wał KDE 450XF

: 13 gru 2014, o 08:55
autor: Artja
Luz musi być, to wynika z tolerancji pasowania, co jest oczywiste jako że wstępnie wały teoretycznie są nieściśliwe, a otworki nierozciągliwe. Oba elementy zużywają się i odkształceją w miarę eksploatacji, ale nie wygląda to strasznie póki nie ma ukosowania i bicia bocznego. Zablokuj porządnie pchełkami, sprawdź łożyska i nic się tu więcej nie poradzi. Większy czy mniejszy akceptowalny luz jest trudny do zdefiniowania, jeśli nie wskaże się jakiegoś normatywu jako punktu odniesienia.

Artu pisze:Co tutaj się dzieje... na tym forumie :wow2: A to ciasne snapy, a to luźne wały... :masakra: :vhappy:

A do tego jeszcze obscenicznie udokumentowane, że tylko czekać aż ten silnik tryśnie smarem, o ile jeszcze go posiada :mrgreen:

Re: luźny wał KDE 450XF

: 13 gru 2014, o 09:30
autor: PiotrS
Do tej pory rozbierałem tylko silnik od 500tki i tam pasowanie było zdecydowanie ciasne.
W wersji wału bez literki A było pasowanie luźne na łożysku (w gnieździe zawsze było ciasno) i wałek się tam szybko zużywał.

No a teraz ciekawa informacja.
Wysłałem ten filmik wczoraj przed północą do fabryki i po niecałych 5 godzinach dostałem maila, że wał jest potencjalnie undersized. Poprosili o kopię rachunku i adres dostawy. Chcą wysłać wał na własny koszt.
Mail był podpisany tak:
Patrick Koegler
Owner, KDE Direct
:approve:

Re: luźny wał KDE 450XF

: 13 gru 2014, o 22:53
autor: Danielus
Akurat w tym miejscu pasowanie powinno być bardzo ciasne. W dużych silnikach wały wciska się najlepiej prasą. Przy takim luzie wał nigdy nie ułoży się idealnie na środku wirnika, co może powodować, niewyważenie lub w skrajnym przypadku nawet obcieranie magnesów o stojan. Wszystko zależy od wielkości tego luzu.

Fajne podejście KDE.

Re: luźny wał KDE 450XF

: 2 sty 2015, o 18:23
autor: PiotrS
Przyszedł nowy wał (oczywiście bezpłatnie), ale niestety o tej samej średnicy co oryginalny. Znaczy problem leży gdzie indziej.
W przyszłym tygodniu motorek leci na kurację do producenta.