Witam
Cytuję:
Silniki HKIII wykorzystują nowy stop aluminium z którego wykonano stator. Materiał cechuje wyższa przewodność i niższa histereza co wybitnie zmniejsza straty wewnętrzne, tym samym nagrzewanie się maszyny.
2. Zmieniono kształt statora aby lepiej koncentrować i kierować linie pola magnetycznego w kierunku płaszczyzn magnesów trwałych: skutkuje to wyższą sprawnością i momentem obrotowym.
3. Puszka rotora jest również wykonana z nowego stopu aluminium. Cel ten sam: lepsza podatność na pole magnetyczne co podnosi sprawność.
4. Rotor ma również nowy kształt nacięć: są spiralne. W efekcie poprawia się przenikalność linii pola magnetycznego, a także - co ważne - chłodzenie silnika. Nacięcia rozciągają się przez całą długość silnika, co pomaga niejako "przepychać powietrze" wzdłuż ścianek celem lepszego odbioru nadmiaru ciepła. Ta nowa technologia zastosowana w konstrukcji rotora została w kilku krajach objęta osobnym patentem!
5. Wszystkie te zmiany podnoszące wydajność silnika naturalnie skutkują obniżeniem liczby kV. Celem utrzymania jej wyjściowej wartości, nawinięto kilka zwojów mniej. To z kolei pozwoliło na zwiększenie przekroju drutu nawojowego, a jak wiemy: większy przekrój to mniejszy opór, a więc i mniejsze straty! Lepszą odporność na wysokie napięcia otrzymujemy już zupełnie gratis.
koniec cytatu.
Od kiedy stator jest wykonany z aluminium?????
Od kiedy Puszka rotora jest wykonana z aluminium?????????
Chciałbym widzieć jak działa ten silnik na aluminiowych podzespołach
pozdrawiam