Re: 550 i asymetryczne łopaty... spinblades
: 12 cze 2012, o 14:17
dzieki za link do zębatek
tak jest że sprawność przy 80-100% zakresu obrotów ma większą ale nie oznacza to że dzięki temu uzyskasz dłuższy czas pracy na tym samym ogniwie.
oznacza to tylko że mniej energii rozproszysz w postaci np. ciepła...
odpowiednio dobierając obciązenie i obroty możesz znacznie dłużej pracować w mniejszym zakresie obrotów
na tym samym ogniwie...
po to są m.in. biegi w aucie, może silnik spalinowy TDI optymalnie (?) pracuje powyżej 2000-3000rpm ale jakoś nie widziałem bijących rekordy małego spalania ON jeżdzących z wciśniętym pedałem w podłogę na maxa...
w heliku jest to trudne do wypracowania, nie mamy skrzyni biegów (fajnie by się latało ),
zbyt małe obroty spowodują "liściowanie" lub przepadniecie modelu do tego na całokształt (latanie) ma wpływ np. kąt łopat.. itp..
tak jest że sprawność przy 80-100% zakresu obrotów ma większą ale nie oznacza to że dzięki temu uzyskasz dłuższy czas pracy na tym samym ogniwie.
oznacza to tylko że mniej energii rozproszysz w postaci np. ciepła...
odpowiednio dobierając obciązenie i obroty możesz znacznie dłużej pracować w mniejszym zakresie obrotów
na tym samym ogniwie...
po to są m.in. biegi w aucie, może silnik spalinowy TDI optymalnie (?) pracuje powyżej 2000-3000rpm ale jakoś nie widziałem bijących rekordy małego spalania ON jeżdzących z wciśniętym pedałem w podłogę na maxa...
w heliku jest to trudne do wypracowania, nie mamy skrzyni biegów (fajnie by się latało ),
zbyt małe obroty spowodują "liściowanie" lub przepadniecie modelu do tego na całokształt (latanie) ma wpływ np. kąt łopat.. itp..