Strona 48 z 123

Re: Odp: Ponowne składanie heli.

: 29 lip 2013, o 20:42
autor: shacker
miruuu pisze:
Danny8 pisze:W kwestii pakietów to dla kilku zł oszczędności nie chce mi się czekać

Jutro zamawiam pakiety. Jak masz jakiś tani sklep w PL daj znać.


Alledrogo czasem jak ktoś prywatnie sprzedaje.

Każdy sklep w PL ma pakiety +23% VAT + marża, cudów nie ma.

Re: Ponowne składanie heli.

: 29 lip 2013, o 20:46
autor: bejo
Właśnie gdyby tu chodziło wyłącznie o same aku . Może i bym się zdecydował na zakup w Polsce.
A mnie brakuje jeszcze połowy helika! :masakra: Zamawiam wszystko w jednym sklepie-HK. :grin2:

W Polsce będę chciał kupić komplet śrubek Alignowskich. Macie jakieś namiary gdzie tanio ? :dk:
Co z tego że śrubokręt porządny, jak śruby HK do d...py. :gas:

Apropo śrubokrętów. Jakich używacie ? 1,5 i 2 czy może calowych 1/16" i 5/64".

Wymiana na nowe nic nie pomogła (450tka)!

: 5 sie 2013, o 18:03
autor: bejo
Witam. Pomału uzupełniam w swym heli brakujące elementy i wymieniam uszkodzone na nowe .
W HK zamówiłem nowe okucia łopat głównych z zestawem naprawczym ( szpindel, łożyska , podkładki, śrubki). Żółtki nie byliby Żółtkami jak by czegoś nie spieprzyli! :gas:

Okazało się , że w jednym z okuć brakuje od strony wewnętrznej łożyska. ( Musiałem przełożyć ze starego okucia).

Wszystko poskładałem jak w książce pisze. ;) Dałem trochę smaru na szpindel i łożyska. Śrubki wkręciłem na klej. Założyłem łopaty i .... luz jak był, tak jest dalej. :wall: (luz poprzeczny góra - dół). Końcówki łopat zwisają lekko w dół.

Czy ten typ tak ma ? :dk: Bo już nie jedna osoba pisała na ten temat na różnych forach.
Z jednym muszę Chinoli pochwalić. :thumb: Mocowanie silnika i zębatki. Są otwory na śrubki 3 albo 4. Na wale zrobili zfazowanie na blokadę zębatki.

Odnośnie zębatki. Którą założyć na początek ? 11 T czy 13T.

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 5 sie 2013, o 18:53
autor: shacker
A gumki w hubie głowicy w ogóle siedzą?

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 5 sie 2013, o 20:33
autor: bejo
W końcu udało mi się całkowicie zlikwidować luz na okuciach. :juppi: Oryginalnie ( wg. rysunku montażowego) pomiędzy wewnętrzne łożysko w okuciu a miseczkę łożyska oporowego "idzie " jedna cieniutka podkładka.

Ja w jednym okuciu dałem dwie, a w drugim trzy takie podkładki. Następnie wszystko porządnie poskręcałem . Luzu już nie ma i wszystko lekko "chodzi".

Nie wiem tylko co się stanie z łożyskami oporowymi.? :dk: Ale skoro wszystko lekko chodzi . To raczej nie są za mocno ściśnięte. hmm

To nie był luz szpindla na hubie ( gumki). Tylko pomiędzy łożyskami okucia a szpindlem. Gdyby były ciut grubsze szpindle, to wszystko byłoby O.K.

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 6 sie 2013, o 20:45
autor: super_mario2
Niesymetryczne włożenie podkładek nie jest zalecane. Zostaw 2/2
Pamiętaj, że siły odśrodkowe w czasie lotu i tak rozciągają okucia.

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 7 sie 2013, o 08:04
autor: bejo
Dzięki za podpowiedź. Rozbiorę wszystko jeszcze raz i wyjmę tą jedną podkładkę , aby było po dwie na stronę. Powiedz mi jeszcze jaką mam założyć zębatkę na silnik T11 czy T13?

Dobrze zrobiłem ? Łożyska w okuciach ( zewnętrzne i wewnętrzne ) powklejałem na CA. Przy wsuwaniu okucia na szpindel wypadały z gniazd. :wow2:

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 7 sie 2013, o 08:58
autor: wojtekr
Dopóki nie ogarniesz tematu krzywych gazu i skoku to daj 11T albo nawet 10T

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 7 sie 2013, o 09:35
autor: shacker
bejo pisze:Dobrze zrobiłem ? Łożyska w okuciach ( zewnętrzne i wewnętrzne ) powklejałem na CA. Przy wsuwaniu okucia na szpindel wypadały z gniazd. :wow2:


:plask: wyrzuć ten CA w cholerę. W helikach CA się stosuje może w 2 miejscach. Łożyska jeśli już trzeba wklejać (z czym ja się nie spotkałem akurat) to na zielony loctite. Teraz wkleiłeś na CA, więc jak zajdzie potrzeba ich wymiany to już ich nie wyjmiesz. :hammer:

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 7 sie 2013, o 10:45
autor: lethe
Wybaczcie za offtop ale będąc już przy wyciąganiu łożysk to próbuję zrobić taką modyfikację:



Tylko za nic nie mogę wyciągnąć łożysk z ramion. Jest na to jakiś prosty sposób czy próbować z temperaturą?

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 7 sie 2013, o 11:10
autor: shacker
lethe pisze:Tylko za nic nie mogę wyciągnąć łożysk z ramion. Jest na to jakiś prosty sposób czy próbować z temperaturą?


Próbuj - do zamrażarki i wrócić do tematu jutro. I tak ciężko będzie wybić dalsze łożysko nie ruszając bliższego. Swoją drogą ciekawy filmik i niezły mod.

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 7 sie 2013, o 11:30
autor: bejo
Dzięki za wszelkie porady! :nw: :nw: :nw: Do silnika założyłem zębatkę 11T. Jeśli chodzi o łożyska, to już nic nie będę kombinował, aby czegoś nie uszkodzić. :grin2: Najwyżej w razie "W" zamówię w HK cały zestaw naprawczy ( cena 6,83$ ). Najważniejsze że nie ma już luzów na okuciach. :thumb:

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 7 sie 2013, o 18:17
autor: wojtekr
Co do krzywych to na poczatek daj gaz 0 60 80 80 85. To Ci nie nadwyrezy pakietow a powinno dac obroty ok. Jak bedziesz mial za maly margines od gory to dodawaj powoli poza zerem.

Co do krzywej skoku to jam mam 10 20 62 87 97. Co przy FBL i 11 stopniach katu lopat jest ok. Jak masz standard FB to chyba masz 8 stopni wiec mozesz troche podciagna c. Ale raczej ustawiaj sobie tak, ze na poczatek daj za malo i zwiekdzaj sle tylko jefen parametr. Czy ustaw gsz jskos tak jak Ci podalem i knuj ze skokiem.

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 7 sie 2013, o 18:25
autor: wojtekr
I pamiętaj USTAWIANIE REWERSOW Z PODLACZONYMI TYLKO dwoma przewodami do silnika.

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 7 sie 2013, o 20:38
autor: bejo
W zasadzie to heli już złożony. :thumb: (dzisiaj zakończyłem montaż ostatnich elementów elektroniki ).
Pozostały tylko : regulacja heli, ustawienie apki , no i oczywiście oblot.

Co prawda heli już latał , bo jest z "drugiej ręki". Ale miał wymieniane niektóre elementy na nowe.Więc trzeba wszystko ustawiać od nowa.

O wypinaniu przewodu silnika będę pamiętał przy każdej regulacji heli. Nawet gdy w apce zaprogramuję przełącznik blokujący całkowicie silnik "Hold". ( widziałem zdjęcia na You Tube jak ta bestia potrafi pokąsać gdy się z nią nieostrożnie obchodzi).

Znalazłem kogoś kto zrobi mi oblot tego heli. Zobaczymy, może też pomoże przy regulacji i ustawianiu apki. hmm

Mam pytanie. Jak rozpoznać , że głowica jest CCPM ? :dk: Niby jest to heli HK 450 GT CCPM Full Alloy. (Tak mi powiedział poprzedni jego właściciel). Chyba jest to ważne, aby prawidłowo zaprogramować apkę?. hmm

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 8 sie 2013, o 07:42
autor: lethe
bejo pisze:Znalazłem kogoś kto zrobi mi oblot tego heli. Zobaczymy, może też pomoże przy regulacji i ustawianiu apki. hmm


Jeśli ta osoba będzie gotowa zrobić oblot bez sprawdzania regulacji i ustawień aparatury to zastanów się czy nie lepiej jednak przejść całą procedurę samemu.

bejo pisze:Mam pytanie. Jak rozpoznać , że głowica jest CCPM ? :dk: [...] Chyba jest to ważne, aby prawidłowo zaprogramować apkę?. hmm


Jest bardzo ważne bo te konstrukcje działają inaczej. Nie miałem do czynienia z tym drugim rozwiązaniem ale o ile dobrze kojarzę w CCPM tarczą sterują trzy serwa i za ich miksowanie do uzyskania pożądanej pozycji swash-a odpowiada aparatura lub kontroler FBL, w non-CCPM jest jeszcze dodatkowo czwarte serwo które samodzielnie odpowiada za zmianę kąta łopat i miksowanie jest robione mechanicznie.

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 8 sie 2013, o 07:56
autor: wojtekr
Pamietaj, ze hold daje full w przypadku rewersu, w tg 9x mozesz ustawic pod holdem dowolna wartosc od0 do 100- dlatego ja wypinam jeden przewod, zeby bylo wiadomo czy silnikchodz czy nie. Z dwoma tylko lekko terkocze.

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 8 sie 2013, o 09:25
autor: bejo
Może znajdę w swojej okolicy jakiegoś dośwadczonego pilota heli. Który obejrzy to moje cudo. Znam wielu modelarzy. Ale żaden z nich nie lata helikami!

Chciałbym takiego fachowca, który by mi wszystko zrobił po kolei tak jak powinno być. I przy okazji by mi pokazał i wytłumaczył co i jak. Tak abym mógł w przyszłości sam wykonać te czynności.

Muszę jeszcze powymieniać wszystkie snapy ( bez problemu dają się wypinać palcami) . Chyba za bardzo są już wyrobione. No i czekam jeszcze na aku do apki. Jakiś czas nie mieli w HK tego aku.

Przy wymianie snapów podczas ich wkręcania napis "J" ma być na zewnątrz ?.

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 8 sie 2013, o 10:07
autor: Artu
bejo pisze:Może znajdę w swojej okolicy jakiegoś dośwadczonego pilota heli...

Gdybyś podał w profilu swoją lokalizację, to być może by się ktoś taki znalazł... :masakra:
Niestety, ale forumowa szklana kula jest nadal w naprawie gwarancyjnej :rotfl2:

Re: Wymiana na nowe nic nie pomogła !

: 8 sie 2013, o 10:25
autor: Neomutant
bejo pisze:Przy wymianie snapów podczas ich wkręcania napis "J" ma być na zewnątrz ?.

Idąc tropem Align to tak bo tam snapy z A mają być wszystkie na zewnątrz. Ale głowy nie daje bo niektóre firmy robią celowo odwrotnie pewne elementy.