T-Rex 450

Align, Tarot, Alzrc, HK, CopterX i inne kompatybilne wynalazki
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 23 lip 2013, o 11:09

Heli ma to do siebie,że ma całkiem inną specyfikę naprawy niż chociażby samolot czy też szybowiec. Tutaj z reguły wystarczy kawałek balsy , bądź styropianu albo pianki EPP( w zależności z czego model jest wykonany) , klej . I po sprawie!

Z heli już takie proste to nie jest ! :dk: Tu nic nie da się dorobić czy też skleić uszkodzony element. hmm W zasadzie to naprawa heli polega na wymianie uszkodzonej lub zużytej części na nową.

Między innymi dlatego ta dziedzina modelarstwa jest taka kosztowna. :wall:

Zapewne mógłbym latać swoim heli bez żadnych jego napraw. Tylko jak długo?! I na ile bezpiecznie?!
Tego ani ja , ani nikt z Was nie byłby w stanie powiedzieć. :dk:

Poprostu ktoś tym modelem ( to co niektórzy z Was mi sugerują) latał nie przejmując się ( jak to ujeliście ) pierdułkami.

Dlatego teraz muszę zrobić ja to czego on nie zrobił! Wymienić zużyte i uszkodzone części na nowe.
Aż tak dużo tego nie ma. Jak już wspomniałem : kompletne okucie łopat głównych, ślizgacz wraz z popychaczem Gsun, zębatka główna ( komplet). Cena tych wszystkich elementów to ok. 18$
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 23 lip 2013, o 11:37

Bejo umówmy się tak:
1. Wymień szpindel, sklej lub wymień tuleję.
2. Sprawdź wszystko inne, jeśli nie wiesz - zapytaj.
3. Skup się nad symulatorem. Wylataj 20-30 godzin
4. Weź model na pole (niech sprawdzi go najpierw zaprzyjaźniony modelarz) i lataj.
5. Przestań zanudzać w kółko o tym samym, kupiłeś tanio - to masz tanio. Napraw i lataj. Zamknijmy ten wątek dopóki nie pojawi się coś nowego, lub film z oblotu.
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 23 lip 2013, o 18:23

bejo pisze:Aż tak dużo tego nie ma. Jak już wspomniałem : kompletne okucie łopat głównych, ślizgacz wraz z popychaczem Gsun, zębatka główna ( komplet). Cena tych wszystkich elementów to ok. 18$

No to doszliśmy już do końcowych wniosków co ci potrzeba zrobić. Teraz to zrób, ustaw i uwierz że nie musisz pisać o każdej śrubce wkręconej w model... 8-)
Bo inaczej natrzepiemy dziesiątki postów, a efektów żadnych nie widać. Teraz czekamy na trochę twojej własnej inicjatywy i samodzielności, bo faktycznie wątek rośnie jak na drożdżach a połowa to powtarzanie w kółko... :wall:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 23 lip 2013, o 19:57

Wymiana samego szpindla nic nie dała. Wyrobione gumki i łożyska. Zastanawia mnie jak mogło wyrwać widełki z tulejki ślizgacza. hmm Co było tego przyczyną ? :dk: Tulejka zatarła się na wałku ?

W HK zamówiłem : Main Rotor Grip Set (V2-102) i resztę elektroniki . Natomiast w " My RC model" Gsun Dual-push tail assemble ( GSC 078). W HK tej części nie mają.

Obecnie czekam na to wszystko. Jak długo to jeszcze potrwa ? Nie wiem? (Może miesiąc, może dwa?)
To już nie odemnie zależy!. Z HK przesyłka się opóźniła z powodu chwilowego braku aku do apki TG9X.

Więc póki co ,zamykam ten temat. Dzięki Wam wszystkim za wszelką pomoc. :nw: :nw: :nw:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 24 lip 2013, o 13:50

Problem z helikami nawet tymi mikrusimi i prostymi jest taki, że to nie samolot. W heli całość opiera się na mechanice, a te najprostsze modele mają ją maksymalnie uproszczoną. Dlatego lepiej jednak włożyć kasę w coś co ma szansę latania niż w coś, co jest tanie a daje tylko złudzenie że będzie latało.
Na forach jest mnóstwo postów typu - poleciał dwa razy ale już mu się jeden wirnik nie kręci...
Bo tak to ma działać. Tata bierze syna i model na trawę, puści parę razy i wracając wyrzuci do kosza.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 lip 2013, o 16:00

Dokladnie tak jest. Mialem kilka razy juz sytuacje ze na lotnisko wlaczal ojciec z synem i jakim szczotkowym rtf'em. Patrzyli jak latam a potem prośba o oblot i regulacje nowej zabawki. Raz sprobowalem. Uratowala mnie wysoka trawa na ep2. Więcej nie ruszam.

W samolotach jest mimo to latwiej niż w helikach . O ile tani RTF z reguly jest szajsowaty o tyle (mając trochę doświadczenia) można zrobić piekielnie tani badziew super latający...
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 28 lip 2013, o 14:44

Witam wszystkich!. Jak już wiecie na forum Ep Heli okazyjnie kupiłem heli HK 450 GT CCPM.
Za dużo w tym heli jest coś takiego -?????. Absolutnie nie znam jego poprzedniego żywota.

Za radą kilku kolegów modelarzy mam zamiar rozebrać ten model na czynniki pierwsze. :wow2:
( tak jakbym skladał nowo zakupionego kita ).

Chcę zrobić to porządnie. :grin2: Dlatego potrzębuję małej porady jakichś fachowców.
Mam ściągniętą z internetu instrukcję montażu Aligna 450 GT V2.

Na jednym z rysunków tej instrukcji są widoczne kleje : zielony R48 do łożysk i niebieski T43 do śrub oraz smar do łożysk i klej CA poza zestawem. Wspominaliście też o czerwonym kleju do śrub ( strong).

W instrukcji odnośnie kleju pisze ogólnie: "Należy nałożyć odrobinę kleju T43 przy łączeniu metalowych części".

Czyli mam rozumieć klej na każdą śrubkę w tym heli? hmm Mam zamiar podzielić heli na poszczególne segmenty.

Zacznę od wszystkich śrub ramy. Jakiego użyć kleju do ponownego ich wkręcenia. ( Mam kupiony tylko niebieski- średni). Następnie wszystkie śrubki skrzynki ogonowej. Czy je też wkręca się na klej ?

Cała głowica główna . Każda śrubeczka na klej ? Jaki ? Czerwony ( mocny), czy wystarczy niebieski ( średni). W okuciach łopat oba łożyska montować na klej. ( Oczywiście nie oporowe !)

Skrzynka wirnika ogonowego. Każda śrubeczka na klej ? Który? Cały mechanizm ślizgacza wraz z popychaczem. Też każda śrubeczka na klej ? Jaki?

Czy są w heli śrubki, w których nie używa się kleju? Czy koniecznie jest potrzebny klej czerwony (strong)? Jeżeli tak . To do których śrub?

Z góry dzięki za wszelką pomoc! :nw: :nw: :nw: :nw: :nw: Wolę zapytać jak coś spieprzyć! :nono: :masakra:
Awatar użytkownika
shacker
Elita forum...
Posty: 578
Rejestracja: 28-01-2013
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 25 razy
Podziękowano: 59 razy

Postautor: shacker » 28 lip 2013, o 16:40

Wszystkie śrubki na klej niebieski, które są wkręcane w metal. Każde połączenie metal-metal na niebieski. Nie klei się tylko połączeń metal-plastik.
Łożyska bym sobie darował klejenie, nigdy tego nie robiłem, zwłaszcza gdy wchodzą na wcisk.
Czerwony klej jest dla mnie nieprzydatny.
CA tylko do łączenia metalu z carbonem, bardzo rzadko zachodzi potrzeba użycia, pamiętam tylko klejenie węglowego popychacza ogonowego w ten sposób.
DEVO 8S @ ALZRC 450 Pro V2 FBL (ZYX) / T-rex 600 Pro (MSH Brain)
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 28 lip 2013, o 17:36

Rozumiem . Dzięki . :nw: :nw: :nw: Wszystkie śrubki górnej część ramy łącznie ze skrzynką ogonową są wkręcone mocno na klej ( nie dają się wykręcić nawet przy użyciu sporej siły) :thumb: . Więc nie ma sensu ich na siłę wykręcać.

Na luz na widełkach popychacza też znalazlem patent. Ściankę gniazd ( otwory) w widełkach popychacza GSun , gdzie wchodzą kulki tulejki ślizgacza dałem trochę kleju CA. Po wyschnięciu przewierciłem otwory wiertłem 4,8mm. Na razie jest miód malina. Żadnego luzu! :juppi: Zobaczę jak będzie później. hmm

Małą śrubeczkę blokującą hub wirnika ogonowego w wałku też dać na klej?
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 28 lip 2013, o 18:30

Na tym forum istnieje bardzo fajny system motywowania osób które pomagają w rozwiązywaniu problemów, lub generalnie odpowiadają na temat -> to rączka do góry (przy poście który jest kluczowy)
;)
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 28 lip 2013, o 18:50

bejo pisze:Wszystkie śrubki górnej część ramy łącznie ze skrzynką ogonową są wkręcone mocno na klej ( nie dają się wykręcić nawet przy użyciu sporej siły) :thumb: . Więc nie ma sensu ich na siłę wykręcać.

Dlatego nie można przesadzać z ilością kleju. Maczasz sam początek gwintu i wycierasz palcem, aby gwint był tylko wilgotny. W niektórych firmach maczają śrubki w gąbce nasączonej klejem, co utrudnia kontrolę jego ilości. Dlatego niektórych się po prostu nie da wykręcić normalnie i to jest później spory ból...
Nieraz trzeba użyć lutownicy aby mocno rozgrzać śrubę i dopiero wtedy klej puszcza.

bejo pisze:Małą śrubeczkę blokującą hub wirnika ogonowego w wałku też dać na klej?

A jest wkręcona w metal???
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
berb
Witaj. Zanim zapytasz - poszukaj i poczytaj!
Posty: 4
Rejestracja: 10-06-2011
Lokalizacja: Laskowa
Podziękował: 1 raz

Postautor: berb » 28 lip 2013, o 21:44

Witam.

Po krecie zamierzam dać dłuższy wał w moim KDS Q bo się morduję z za długimi snapami przy wale 108mm. Czy ktoś mi może podać wymiary wału 116 mm H45022A lub TL45022-02:
od dziurki na głowicę do brzegu frezu do blokowania pierścieniem (A), oraz od dziurki na koło zębate do brzegu frezu blokowania (B) ?

Jeszcze rysunek, o które odległości mi chodzi (być może zamieniłem litery) :

Obrazek
pozdrawiam, Bernard
KDS 450 Quiet FBL <Tarot ZYX-S>
Tx KDS K-7XII
T-Rex 100
Phoenix RC
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 29 lip 2013, o 07:21

Ta mała śrubka jest wkręcana w hub wirnika ogonowego. Spełnia tą samą funkcję co śrubka blokująca zębatkę atakującą w silniku.
Awatar użytkownika
super_mario2
Elita forum...
Posty: 980
Rejestracja: 05-02-2011
Lokalizacja: Halinów
Podziękował: 53 razy
Podziękowano: 44 razy
Kontaktowanie:

Postautor: super_mario2 » 29 lip 2013, o 08:49

Przecież dostałeś info, że połączenia metal - metal mają być klejone.
A to szczególnie, chyba że chcesz aby wirnik ogonowy odleciał...
Pozdrawiam Mariusz
Goblin 700, T-Rex 450 PRO V2 3GX, 600 ESP BeastX
E-flite MSR, FPVRaptor
Spektrum DX8, Phoenix RC
Awatar użytkownika
Neomutant
Elita forum...
Posty: 670
Rejestracja: 12-01-2013
Podziękował: 28 razy
Podziękowano: 35 razy

Postautor: Neomutant » 29 lip 2013, o 09:10

Neomutant pisze:Na tym forum istnieje bardzo fajny system motywowania osób które pomagają w rozwiązywaniu problemów, lub generalnie odpowiadają na temat -> to rączka do góry (przy poście który jest kluczowy)

Za ten post autor Neomutant otrzymał podziękowanie : bejo

Bejo, nie miałem na myśli mojej osoby :)
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 29 lip 2013, o 11:07

Też mi kilka razy pomogłeś . :nw:

Odnośnie śrub. Podczas ich sprawdzania stosować zasadę ? hmm Te co nie dają się wykręcić ,to je zostawić ( nie próbować wykręcać je na siłę).

Natomiast te wszystkie, które lekko się wykręcają ( być może z braku kleju?) , a są wkręcone w metal.
Należy bezwarunkowo ponownie wkręcić na klej. :hammer: :thumb:

A jak wygląda sprawa z mocowaniem silnika. Co jak co !. Ale on to musi być solidnie zamocowany.
Więc jak to najlepiej zrobić ? Jakie dać śruby ? Hartowane ? Oczywiście z łbem na imbus. Dawać jakieś podkładki pod nie? Klej obowiązkowo! Średni (niebieski) wystarczy?

Długość śrub tak dobierać aby nie uszkodzić wewnętrznych elementów silnika.
W zasadzie to czemu nie dają tych śrub w zestawie z silnikiem? hmm

Myślałem że już sobie polatam gdzieś pod koniec sierpnia. :juppi: A tu okazuje się że g...no z tego! :wall: Bo zanim kasa wpłynęła na konto HK to brakło aku 2650mAh do TG 9X. I zamówienie najzwyczajniej 3 tygodnie leżalo sobie i czekało na dostawę tej baterii. :gas:

Kazałem im wysłać zamówienie bez tej baterii. ( Baterię do apki mam pożyczoną chwilowo od kolegi)
Awatar użytkownika
Danny8
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 26
Rejestracja: 23-07-2013
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Danny8 » 29 lip 2013, o 15:13

Na alledrogo bateria do apki to koszt z 70zł, warto czekać 3 tygodnie? Wiem... Oszczędności jednak gdzieś musi być przecięcie linii na wykresie czas/cena.

Wysyłane z mojego Pentagram Monster za pomocą Tapatalk 2
Awatar użytkownika
bejo
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 09-06-2013
Podziękował: 15 razy
Podziękowano: 39 razy

Postautor: bejo » 29 lip 2013, o 18:46

Nie mam innego wyjścia!. Z reguły przesyłka z HK przychodziła po 3 tyg. od złożenia zamówienia.
Mam tam zamówionych wiele różnych rzeczy.( Z elektryki heli ma tylko zamontowane serwa i gyro).

Gdybym miał to wszystko kupić w Polsce , to patrząc na rachunek zapewne bym zrobił coś takiego :kopara: :wow2: Dlatego wolę czekać. Chociaż czuję się już tak :wall: Pewnie! Gdybym nie liczył się z kasą.

A tak pewne sprawy rodzinne muszę pogodzić z moją pasją, jaką jest modelarstwo. Niestety ( zdaję sobie z tego sprawę) , modelarstwo heli do tanich nie należy! ;)

I tak ! z miniheli 6ch (taki był mój pierwotny zamysł ) zrobiła się 450-tka. hmm .
Miał być max . budżet na heli 600 zł ( apka TG 9X+ miniheli V922+ moduł HT8) .

750zł już dawno przekroczone, a końca nie widać ! :plask:
Awatar użytkownika
Danny8
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 26
Rejestracja: 23-07-2013
Podziękowano: 1 raz

Postautor: Danny8 » 29 lip 2013, o 19:23

Coś za coś, albo zamawiasz z Chin i jest taniej, albo w Polsce i masz wszystko od reki. Ja pierwszy model kupiłem niedawno w Polsce, w Chinach będę brał części i pakiety, jednak np. W kwestii pakietów to dla kilku zł oszczędności nie chce mi się czekać

Wysyłane z mojego Pentagram Monster za pomocą Tapatalk 2
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19690
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1768 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 29 lip 2013, o 20:14

Danny8 pisze:W kwestii pakietów to dla kilku zł oszczędności nie chce mi się czekać

Jutro zamawiam pakiety. Jak masz jakiś tani sklep w PL daj znać.

Wróć do „Align i jego klony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości