OMP M2 V2 naprawa ESC
: 10 paź 2021, o 20:43
No i mój OMP V2 wrócił już jakiś czas temu z serwisu jednego ze sklepów gdzie jak wiecie nie uznali mi gwarancji.
Niestety anulowali moje zamówienie na części zapasowe w sklepie (BEZ PODANIA OFICJALNEJ PRZYCZYNY).
Zatem postanowiłem sprawdzić co dokładnie się uszkodziło i naprawić uszkodzony model w miarę możliwości.
A więc zaczynamy.
Podłączyłem silnik ogonowy pod główny regulator i na ustawionej normalnej krzywej pracuje prawidłowo zatem uszkodzeniu uległ ESC.
No to rozbieram moduł skoro i tak nie mam na niego już gwarancji.
W środku mamy 2 płytki na jednej procesor główny, układ odbiornika oraz 6-osiowy żyroskop.
Na drugiej zaś układ jakiegoś mixera wraz z 2 regulatorami głównym i ogonowym.
Odczytanie części pozwala ustalić co zamontowali w regulatorze
silnik główny 6x TPHR8504PL N-CH 40V 150A SOP-8 oraz silnik ogonowy 6x TPN2R703NL N-CH 30V 45A 8-TSON
Jak dobrze się przyjrzeć można zauważyć przy jednym z układów lekkie okopcenie (tak ten u samej góry). Jego pomiar wykazał zwarcie, natomiast układ od spodu płytki miał bardzo niski pomiar więc też uległ przysmażeniu. Podsumowując padła 1 z 3 faz falownika silnika ogonowego.
Uszkodzone układy zostały zdemontowane a w ich miejsce poszły nowe układy o nawet lepszych parametrach (nowe fabrycznie montowane układy mam już w drodze zarówno do głównego jak i ogonowego ESC)
ESC Po naprawie
Film z testu.
Jak widać ESC został przywrócony do żywych i polata jeszcze dłuuugo.
Zatem jeśli ktoś by miał problem z uszkodzonym ESC oferuję każdemu pomoc w naprawie niezależnie od pochodzenia modelu.
Na pewno nikomu nie odmówię pomocy tak jak mi odmówiono.
Niestety anulowali moje zamówienie na części zapasowe w sklepie (BEZ PODANIA OFICJALNEJ PRZYCZYNY).
Zatem postanowiłem sprawdzić co dokładnie się uszkodziło i naprawić uszkodzony model w miarę możliwości.
A więc zaczynamy.
Podłączyłem silnik ogonowy pod główny regulator i na ustawionej normalnej krzywej pracuje prawidłowo zatem uszkodzeniu uległ ESC.
No to rozbieram moduł skoro i tak nie mam na niego już gwarancji.
W środku mamy 2 płytki na jednej procesor główny, układ odbiornika oraz 6-osiowy żyroskop.
Na drugiej zaś układ jakiegoś mixera wraz z 2 regulatorami głównym i ogonowym.
Odczytanie części pozwala ustalić co zamontowali w regulatorze
silnik główny 6x TPHR8504PL N-CH 40V 150A SOP-8 oraz silnik ogonowy 6x TPN2R703NL N-CH 30V 45A 8-TSON
Jak dobrze się przyjrzeć można zauważyć przy jednym z układów lekkie okopcenie (tak ten u samej góry). Jego pomiar wykazał zwarcie, natomiast układ od spodu płytki miał bardzo niski pomiar więc też uległ przysmażeniu. Podsumowując padła 1 z 3 faz falownika silnika ogonowego.
Uszkodzone układy zostały zdemontowane a w ich miejsce poszły nowe układy o nawet lepszych parametrach (nowe fabrycznie montowane układy mam już w drodze zarówno do głównego jak i ogonowego ESC)
ESC Po naprawie
Film z testu.
Jak widać ESC został przywrócony do żywych i polata jeszcze dłuuugo.
Zatem jeśli ktoś by miał problem z uszkodzonym ESC oferuję każdemu pomoc w naprawie niezależnie od pochodzenia modelu.
Na pewno nikomu nie odmówię pomocy tak jak mi odmówiono.