bjacek pisze:I tak mu się będzie źle latało "czymś takim"
Szkoda energii.
Nie prawda, ten samolotek na oko wygląda bardzo przyzwoicie.
bjacek pisze:Cięgna po skosie też są dyskusyjne,
Wiem, ale IMHO lepiej obciążyć zawiasy siłami osiowymi, niż dokładać luzów i nieprecyzji na przekładniach.
bjacek pisze:ale przecież to tylko pianka. A pianka poleci byle tylko silnik ciągnął.
Jakieś rozwinięcie tej myśli?
W sensie konstrukcja albo laminat nie poleci jak silnik będzie ciągnął?? albo co...?
bjacek pisze:Coś tam Adam poustawia sobie w aparaturze, żeby lotki wychylały się mniej więcej symetrycznie i już.
Oo.... a to dopiero ciekawe...
Weź tak trochę dokładniej opisz jak i co ustawić w aparaturze, żeby regulować różnicowość wychylenia lotek przy jednym serwie.
bjacek pisze:Wychylenia różnicowe są stosowane przede wszystkich w szybowcach, gdy zależy nam na sile nośnej. Tu moim zdaniem wystarczyłoby samo sterowanie ogonem, jak w modelach z dawnych lat, gdy za serwo można było kupić w PL połowę domu
Jasne, można też w ogóle wymontować silnik, serwa, ustawić wszystkie powierzchnie sterowe na sztywno, zrobić z tego "rzutka" i też wystarczy.
Kwestia co komu i do czego wystarczy.
Mi osobiście nie wystarczy ŻADEN samolot który nie ma lotek.