Przeguby homokinetyczne do samochodu

Na każdy temat. Byle kulturalnie...
Regulamin forum
Jakiekolwiek wulgaryzmy, obrażanie innych użytkowników i wszelkie inne działania sprzeczne z powszechnie przyjętymi normami społecznymi będę automatycznie eliminować posty, wątki a nawet autora.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7214
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 622 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 maja 2019, o 19:27

Podpowiedzcie mi proszę, bo już rynce opadajo.

Co 2 lata zmieniam zewnętrzne przeguby homokinetyczne w samochodzie. Pędzony ślepą wiarą w mądrość ężynierów i zakupowców VAG za każdym razem kupuję przeguby LÖBRO, chyba najdroższe z możliwych, bo VAG bierze od nich właśnie.

Ale ewidentnie coś z tym moim (VAGa) wyborem jest nie tak. Macie jakieś sprawdzone propozycje, inne niż ta na literę L?

Auto jest ciężkie, dość mocne, ale jeździ nim żona z dzieckiem więc zakładam że nie cisną w obłokach dymu z opon bąków na parkingu pod biedrą.
Awatar użytkownika
gusto
Elita forum...
Posty: 757
Rejestracja: 11-08-2016
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: gusto » 2 maja 2019, o 19:50

A jest dostępny spidan ?
A co to jest za auto?
Protos 380 | X360 | Diatone R349 |

Taranis X9D SE
Awatar użytkownika
Piotr_T
Elita forum...
Posty: 1280
Rejestracja: 13-06-2017
Lokalizacja: Józefosław
Podziękował: 70 razy
Podziękowano: 94 razy

Postautor: Piotr_T » 2 maja 2019, o 20:48

A może by tak przejść na tylny napęd? ;-)
Uchyl trochę rąbka tajemnicy co to za wóz, choć wszystkie spece od VAG-ów polecają właśnie Lobro.
A co w zamian? Hmmmm… SKF?

Pozdrawiam,
Piotr.
Wirniki - XL Power 550, Protos Mini 325 3S, OMP Hobby M2 EXP
Skrzydła - Zeta Wing-Wing Z-84 2S, LIDL EDF 2S
FlySky FS-I6X
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7214
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 622 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 maja 2019, o 22:20

A6 z biednym jednoosiowym napędem i 6 uturbionymi cylindrami.

Spidan to nie przypadkiem Lobro?
Ostatnio zmieniony 2 maja 2019, o 23:23 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2202
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 2 maja 2019, o 22:31

Zobacz czy są dostępne Metelli. W firmowej flocie tylko takie ladujemy jeśli chodzi o przeguby.
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7214
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 622 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 2 maja 2019, o 23:25

Dostępne są na pewno, bo to te same rozmiary przegubów co w mocniejszych Passkach.

Ile wytrzymują te metelli? To nie jest jakaś chińszczyzna?
Awatar użytkownika
gusto
Elita forum...
Posty: 757
Rejestracja: 11-08-2016
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 10 razy

Postautor: gusto » 2 maja 2019, o 23:48

Niby twierdzą że spidan/ lobro/gkn. Ale czasem można się zdziwić. Producenci czasem kupują części od innych i pakują w swoje opakowania. Niestety jakość jest na dalszym planie.
Najwięcej zamontowałem spidanów. Nie przypominam sobie reklamacji.
Metelli było znacznie mniej więc ciężko się odnieść do jakości.
Z takich w miarę to mogę zaproponować jeszcze Meyle.
Na pewno robią dobre elementy zawieszenia ( łączniki sworznie itd). Na przeguby też nie miałem przypadku reklamacji.
Nie wiem czy ty montujesz przegób ale przed założeniem na patyk półosi trzeba wcisnąć dużo smaru do środka przegubu. Jak wciskają tylko pod gumę to smarowanie jest takie sobie. :)
Protos 380 | X360 | Diatone R349 |

Taranis X9D SE
Awatar użytkownika
Carson
Faraon
Posty: 2202
Rejestracja: 22-05-2018
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Podziękował: 281 razy
Podziękowano: 112 razy

Postautor: Carson » 3 maja 2019, o 09:27

mwx pisze:Dostępne są na pewno, bo to te same rozmiary przegubów co w mocniejszych Passkach.

Ile wytrzymują te metelli? To nie jest jakaś chińszczyzna?


Chinszczyzna nie. Za mojej kadencji czy ~2 lata zaden wymieniany wczesniej przegub Metelli nie byl ponownie wymieniany. Kierowcy u nas robią 2-3tys km miesiecznie mocno obciazonymi samochodami, wiec przeguby dostaja niezle po dupie.
Awatar użytkownika
omcKrecik
Maharadża Pendżabu
Posty: 1777
Rejestracja: 11-12-2016
Lokalizacja: Las niedaleko Pułtuska (to nie moja wina)
Podziękował: 217 razy
Podziękowano: 84 razy

Postautor: omcKrecik » 3 maja 2019, o 19:56

A Lemforder nie robi czasem też i przegubów napędowych ? Bo reszta elementów zawieszenia to nie do zajeżdżenia była... 12 lat się turlałem po tych dołach wiejskich tutaj i nic... Poprzedni zestaw wytrzymał niecały rok - MOOG i Bilstein.

Nie chciałbym zadawać głupich pytań, ale... Osłony całe ? Hermetyczne na amen ?
Pozdrowionka od... Andrzeja
Nie umiem latać tak jak Wy, ale się uczę.
W ogóle ciągle się uczę. Wszystkiego, czasem od nowa...
Awatar użytkownika
mwx
Olimp forum
Posty: 7214
Rejestracja: 23-09-2016
Lokalizacja: Poznań West
Podziękował: 45 razy
Podziękowano: 622 razy
Kontaktowanie:

Postautor: mwx » 4 maja 2019, o 10:55

gusto pisze:Nie wiem czy ty montujesz przegób ale przed założeniem na patyk półosi trzeba wcisnąć dużo smaru do środka przegubu. Jak wciskają tylko pod gumę to smarowanie jest takie sobie. :)


Nie mam już możliwości żeby to zrobić samemu więc nie mam kontroli nad sposobem montażu.


Osłony były wymieniane niedawno bo gumy wyglądały podejrzanie. Robił to niestety najwyraźniej słaby fachowiec, pewno napchał tam zanieczyszczeń.

Wróć do „Brudnopis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości