Twin Star II Multiplex

Nie masz pomysłu gdzie pogadać o swoim samolocie? Pisz tu. Wojtek posprząta...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 24 gru 2014, o 12:03

Ktos zna mniej wiecej predkosc przeciągniecia Twinstara z dzwonkami HK 2822 (1200kV) i pakietem 3s2200?

W Modelarni bylo kiepsko ze smiglami i wzialem dwa trojlopatowe 8x4,5.
Teoretyczna maksymalna predkosc smigla bez uslizgu wychodzi mi niecale 40km/h... Na polowie gazu to bedzie mniej niz 20km/h ...
Chyba troche mało co??
hmm

Aaaale zaraz zaraz.... Skok smigla jest w calach (tak??) :plask: :plask:
Czyli razy 2,5 jeszcze to by wychodzilo 100 km/h max...

Eee to chyba spoko, niech z polowe z tego poleci to i tak bedzie niezle...
Awatar użytkownika
rawro
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: rawro » 24 gru 2014, o 13:15

Nie :( tez testowalem te smigla.. Owszem lata lecz nudno i kiepsko. Tracił stabilność przy wolnym locie.. Zmienilem je na 9x6E. I zaczął latac nieporównywalnie lepiej. Stabilniej i bez efektu ze silniki jednak są za slabe :)
T-Rex 450 pro
T-rex 450 long 360 świecąca choinka
WL V977
Akrobaty: Redbull edge 540 mini, Multiplex Gemini :)
Combaty: Yak 3
Ciężkie: Twin Star 2
Drony : DJI SPARK ----- odlotowa zabawa
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 24 gru 2014, o 13:30

Ale co, do tych dzwonkow zalozyles 9x6? I wtedy Ci sie jeden spalil?
Awatar użytkownika
rawro
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: rawro » 24 gru 2014, o 15:36

Do tych dzwonków jest smiglo 9 i 10. W combatach latam na 10 a w TS zalozylem 9 i silnik sie wytarł w mocowaniu a nie spalił. Poprostu był zle skręcony :)
T-Rex 450 pro
T-rex 450 long 360 świecąca choinka
WL V977
Akrobaty: Redbull edge 540 mini, Multiplex Gemini :)
Combaty: Yak 3
Ciężkie: Twin Star 2
Drony : DJI SPARK ----- odlotowa zabawa
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 24 gru 2014, o 18:32

A, rozumi... No spoko, znaczy ja do twinstara na pewno chce smiglo 3lopatowe bo ladnie wyglada, a ... Zobacze jak to bedzie latalo... Jak bedzie zle to sprowadze sobie skads smigla 8x6 albo 8x7.
ale musza byc 8 calowe bo druga rzecz jest taka ze nir chce zeby mi zawadzal o ziemie....
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 24 gru 2014, o 20:02

Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 24 gru 2014, o 21:25

Aikus, te smigla 8x6 to jakies specjalne musza byc? Pewnosci nie mam, ale czuje ze lezy w piwnicy kilka tower pro 8x6...
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 24 gru 2014, o 21:39

Nie bardzo specjalne, ale kolejna rzecz na ktorej mi zalezy to zeby miec przeciwsobna pare -czyli takie samo lewe i prawe, a to mocno zaweza krag poszukiwan...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 gru 2014, o 15:05

To ja odpadam. Mam wszystkie takie same :/
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 25 gru 2014, o 17:31

Spoko, chyba wyczailem na HK odpowiednie smigla:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=8093
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=9669

Nie sa sprzedawane jako para, ale sa identyczne a jeden jest "Pusher" a drugi nie... i nawet na zdjeciu widac, ze roznia sie kierunkami obrotow.
Tylko nie wiem jakiej one sa jakosci, ale ... no trudno, najwyzej bede wywazal...

CAly czas jednak nie wiem czy to naprawde bedzie tak zle na tych smiglach 8x4,5 Pelikana... Przed chwila zrobilem eksperyment na dywanie i ten Twinstar spokojnie daje rade jechac brzuchem po dywanie...
Musze poprostu posprawdzac...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 25 gru 2014, o 17:46

Eee no bez przesady. Nigdy jeszcze nie wywazalem smigiel do piankolotow a w tej cenie i rozmiarze z reguly kupuje kilka sztuk :)
Co innego koptery i inne takie. Bedzie dobrze.
Awatar użytkownika
Kenobi36
Olimp forum
Posty: 5099
Rejestracja: 01-10-2014
Podziękował: 68 razy
Podziękowano: 508 razy

Postautor: Kenobi36 » 25 gru 2014, o 17:53

Co innego ciąg a co innego prędkość.
Niech Moc Będzie z Wami,
Ben
DX18 Gasser 700 Goblin 550 Protos Mini
RCmaniak.pl - SAB Goblin, MSH Protos, Spektrum, Fatshark, Cześci Trex, Drony wyścigowe
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 25 gru 2014, o 18:47

Ja wiem ze to co innego, ja wiem... Wiem nawet ze wlasnie dzieki temu ze te smigla maja tak maly skok (stosunkowo) i beda raczej wolne to przy malych predkosciach maja wiekszy ciag bo pracuja na mniejszym uslizgu.
I wiem ze w zwiazku z tym moze byc tak, ze jak zaloze smigla o wiekszym skoku to juz sam Twinstar z brzucha nie wystartuje.
Znam te wszystkie zaleznosci i wlasnie troche mi do tego nie pasują doswiadczenia Rafala, bo wydaje mi sie, ze jak widzialem Twinstara ktory lecial na oko okolo 20km/h to byl mega stabilny i sterowny...
...
No i dlatego... musze sam zobaczyc...

Pojutrze w sobote pogoda ma sie zrobic znosna... co prawda mroz, ale wiaterku prawie zero... Moze wpadne na Palacowa i zobacze jak to bedzie...
Awatar użytkownika
Jazz
Lider forum...
Posty: 2960
Rejestracja: 02-10-2014
Lokalizacja: Ozarow mazowiecki
Podziękował: 30 razy
Podziękowano: 188 razy

Postautor: Jazz » 25 gru 2014, o 18:54

No ja sie zdecydowanie wybieram w sobote, po dluzszym czasie przerwy trzeba przewietrzyc maszyny.
Mam sporo do oblatania - starsze po modernizacjach i nowe do oblotu :-)
Awatar użytkownika
dawo
Sknerus
Posty: 2134
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Piastów
Podziękował: 46 razy
Podziękowano: 81 razy

Postautor: dawo » 26 gru 2014, o 12:35

Aikus z tego co miałem w łapach i latałem to śmigła airscew master są dobrej jakości... obecnie mam takie w Funcubie :)
Heli: 450, V922, 2x250, Protos 380, Protos 500, 2 x XL POWER 550
Samoloty: 2 x Combat, FunCub, MX-S, Sebart Katana 50E, Skrzydło, 2xF16, Hyper Bipe, Hawk EDF, Rad Jet, Akrobat Halowy,Bolt Mavimodels, ASW28 Volantex, E-flight v900 i Mini EDGE 540, Kwarciński Micron 150,
Drony: quad 250 i QX 90,
Samochodziki: Traxxas Rustler i 2 x Rustler 4x4, Slash 2wd, Summit, Arrma Typhon i Infraction 6s
DX9 G2 :)
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 26 gru 2014, o 16:06

No zoabczymy, zobaczymy.
Dzis Twinstara oblatalem i w skrocie wyglada to tak:

1. Silniki: dwa dzwonki HK 2822, 1200kv mocowane przed wręgą
2. Wręga zrobiona wg instrukcji Jazza, czyli wycieta z trzywarstwowej sklejki i mocowana do stockowych plastikowych ... rynienek (HW jak to nazwac). Wszystko zalane duzą iloscia cyjaku - nie ma szans, zeby cokolwiek sie wyrwalo czy cos. Gdybym mial to rozbierac to bede mial duzy problem, ale zalozylem, ze bedzie dobrze, no i jest dobrze:)
3. Pakiet 3s2200 25c, zapewnia 7 minut spokojnego latania, po locie jest okolo 3,75 V/s
4. Dwa trojlopatowe przeciwsobne smigla Pelikana 8x4,5
5. Samolot juz na okolo 25% gazu daje rade sie nawet lekko wznosic i bez najmniejszego problemu wystartowal z brzucha... co prawda ze sniegu, ale zrobil to z taka lekkoscia, ze mysle ze z piachu czy z trawy bedzie tak samo.

Slowem nie mam zamiaru juz niczego zmieniac.
Samolot lata dokladnie tak jak oczekiwalem i dokladnie tak jak sie spodziewalem. Jedyne co bede poprawial to regulacja czulosci zyroskopow, bo jak kazdy samolot u mnie, Twinstar ma na pokladzie Dualsky FC130. Na chwile obecna jednak czulosci sa tak niskie, ze tak samo lata przy wlaczonym jak i przy wylaczonym zyrku:)

Gdyby nie fakt, ze juz zamowilem te smigla z HK, to bym w ogole nic nie zmienial, ... no ale zamowilem, wiec jak przyjda to pewnie testowo zaloze i sprawdze jakby to bylo.

Generalnie o Twinstarze, po dwoch pakietach wylatanych w lekkich podmuchach moge powiedziec, ze jest to pierwszy samolot ktory lata dokladnie tak jak tego oczekiwalem na samym poczatku zaczynajac dopiero przygode z samolotami. Dokladnie wg. calej wiedzy teoretycznej jaka nabylem, wg doswiadczen zebranych na symulatorach... Jest to pierwszy model ktory dokladnie tak lata.
Dopiero po "przelataniu" Bety, SkySurfera 2000, Gemini, Bixlera, FunCuba, Mooraya Freewinga, Eagle One (Powerzone - tego roztrzaskanego w drobny mak i poskladanego pozniej przez Artje) plus kilku jakichś roznych samolotow gdzies tam kiedys przy okazji goscinnie wyprobowanych... Dopiero po tych wszystkich modelach trafilem na model ktory powinien byc moim pierwszym modelem.
Beta i betopodobne lataja przyjemnie, i są łatwe w pilotażu, ale Twinstar.... No nie wiem, chyba jest jeszcze łatwiejszy... Wybacza doslownie wszystko. Za ciasny skręt zbyt nisko nad ziemia przy zbyt malym gazie?? Oj tam, dajemy troche wiecej gazu i reakcja jest NATYCHMIASTOWA, pelna sterownosc i statecznosc natychmiast odzyskana. Beta (i betopodobne - z pchajacym smiglem) w takiej sytuacji najpierw lekko nurkują i pogarszaja sprawe zblizajacego sie przeciagniecia. W Twinstarze tego efektu nie ma.

Jestem bardzo, ale to bardzo zadowolony.
Z tego wrazenia, nawet nie sprawdzilem jak beda widoczne swiatla lądowania :plask: :wall: :wall2:
Wgapialem sie tylko w beacony, stroby, swiatla pozycyjne... No tam ... nie ma tragedii, chociaz szalu tez nie ma, ale bylo pelne slońce (akurat byly przejasnienia i niewielkie zachmurzenia). Mysle ze jest OK.
Ale swiatel ladowania nie sprawdzilem...
No nic, kiedys pojde jeszcze po zmierzchu.

Zostalo jeszcze tradycyjne wzmocnienie kadluba srebrna tasma... i malowanie.
Jest juz prawie postanowione, ze twin star bedzie nosil u mnie barwy szaro-zielonego moro. Jeszcze nie wiem czy umiem to ładnie namalowac, ... ale to sie okaze.


EDIT: Acha i jeszcze jedna, mysle ze bardzo przydatna informacja dla kogos kto moze jeszcze bedzie sobie skladal Twinstara, a jakos nikt tego nie napisal (albo nie doczytalem). Aby poprawnie wywazyc model (nie tam juz ze co do mm wg instrukcji, ale zeby srodek ciezkosci byl na wrędze skrzydla), pakiet musi byc calkowicie z przodu.
Mialem z tym problem, bo kompletnie nie mialem pojecia gdzie bedzie pakiet i jak w zwiazku z tym rozmieszczac reszte gratow... W koncu skleilem kadlub tasmami, wsadzilem cale wyposazenie luzem, przykrecilem skrzydla z silnikami i mniej wiecej wyszlo mi, ze pakiet bedzie z przodu.
Po zlozeniu okazuje sie, ze pakiet jest maksymalnie z przodu.
Pewnie molgby byc jeszcze bardziej do przodu, ale nie ma biedy, juz trudno - nadrobiam trymerami.
Awatar użytkownika
rawro
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: rawro » 27 gru 2014, o 00:16

W instrukcji jest by środek ciężkości był na 85mm od natarcia lecz w praktyce ustawia sie na 70mm.
Moje pierwsze loty byly na 85 mm i dlatego byl nie stabilny po przesunięciu środka ciężkości problem zniknął :)
T-Rex 450 pro
T-rex 450 long 360 świecąca choinka
WL V977
Akrobaty: Redbull edge 540 mini, Multiplex Gemini :)
Combaty: Yak 3
Ciężkie: Twin Star 2
Drony : DJI SPARK ----- odlotowa zabawa
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 27 gru 2014, o 01:00

No wiem, pamietam ze tak pisales.
Ale gdzie masz pakiet?
Awatar użytkownika
rawro
Elita forum...
Posty: 563
Rejestracja: 06-10-2014
Lokalizacja: Pruszków
Podziękował: 13 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: rawro » 27 gru 2014, o 10:56

Tez na maxa z przodu
T-Rex 450 pro
T-rex 450 long 360 świecąca choinka
WL V977
Akrobaty: Redbull edge 540 mini, Multiplex Gemini :)
Combaty: Yak 3
Ciężkie: Twin Star 2
Drony : DJI SPARK ----- odlotowa zabawa
Awatar użytkownika
aikus
Jaskiniowiec
Posty: 15946
Rejestracja: 29-09-2014
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1685 razy
Podziękowano: 1000 razy

Postautor: aikus » 27 gru 2014, o 16:00

No tak, zgadza sie, no widzisz, ja to dzis zmierzylem.
Wywazajac samolot tak zeby SC byl na wrędze, jest to dokladnie 75mm od natarcia.
NIe mam pojecia dlaczego w instrukcji kazali zrobic 85mm. Bez pojecia. To i tak jest daleko... To poprostu nie moze byc dobrze.
Z kolei przesuwajac pakiet na maksa do przodu jest dokladnie tak jak piszesz - 70mm od natarcia, czyli lekko z przodu.

Prawde mowiac to zawsze kazdy samolot wywazalem tak, zeby SC byl na wredze, nigdy nie patrzylem na te milimetry ktore podaje instrukcja.
I zawsze bylo dobrze.
Teraz w Twinstarze jak daje pakiet na maksa do przodu to tak naprawde czuc, ze SC jest lekko przednie.
PEwnie byloby idealnie jakbym dal idealnie na wrege, ale nie mam zamiaru ani sie tym przejmowac ani jakos szczegolnie eksperymentowac.
Wyustarczy ze dam inny pakiet i juz bedzie inaczej... to jest kosmetyka.
Lepiej SC zeby bylo lekko z przodu niz z tylu.
Samolotem ze zbyt tylnym SC nie da sie latac...

Teraz tak: dzisiaj wylatalem kolejne trzy pakiety.
Poprawilem ustawienia zyroskopu. Jest juz bardzo dobrze choc wydaje mi sie ze jeszcze moge troche podciagnac. Moze wynika to z faktu, ze zastosowalem mniejsze niz zalecane serwa (zalozylem HK 939 (klony Coronek)).
Testowalem tez swiatla ladowania. Widac je bardzo dobrze.
Jednak calosc oswietlenia modelu mnie troche rozczarowala. Raczej ciezko bedzie tym latac w nocy, w kompletnej ciemnosci.
W szarowce widac to dobrze i pomaga duzo, ale w kompletnej ciemnosci byloby to jednak zdecydowanie za malo.

No ale coz - jak sie popatrzy na prawdziwy samolot lecacy w nocy to on dokladnie tak wyglada. Nie zawsze widac jak dokladnie jest usytuowany, widac tylko migajace swiatelka i na ich podstawie mozna cos wnioskowac.
:dk:

Wróć do „Trenery, parkflajery i inne...”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości