Kowal pisze:1.A jakie masz? na stronie HK nazywa się to "brake".
2.Raczej nie robi się tego w szybowcach, bo one mają patać bez silnika głównie. Kompensuje się zadzieranie wysokością.
3.Servo reverser. Chyba juz była dyskusja na ten temat. Czemu apki do tego użyć nie mozesz?
4. Jaki masz SC i wage modelu? Cularis może latać wolno, jak jest prawidłowo ustawiony.
Ad.1
Jest bodaj Acro, Acro Hard, plane soft, plane middle, plane hard.
Ustawiłem na plane middle, ale to nie to czego się spodziewałem - śmigło kręciło się stawiając opór.
Ad.2
W sumie cieszy mnie to, bo poniekąd podoba mi się efekt wznoszenia takim delikatnym łukiem.
Ad.3
Raz, że mam 6-cio kanałowy odbiornik, więc siłą rzeczy muszę połączyć lotki, lub klapy w Y.
A czemu to nie mogą być lotki? Bo chcę mieć możliwość ich oddzielnego ustawiania - zakres ruchu każdego z osobna.
Dwa, że w super Graupnerze, nie mogę wybrać opcji 1A2F. Nie wiem, czy ma to jakieś wielkie znaczenie, bo kanały można podmienić, ale leniwy jestem i przyzwyczajony do pewnych standardów.
Z drugiej strony - szybowiec bez klap, to jak uj bez cojones. Spróbuję z tym servo reverserem. Jakieś namiary? A może posiadasz, Kowal?
Ad. 4
No cóż, waga ok 1600. Środek ciężkości nie wyszedł mi książkowo, bo podczas trzymania w zaznaczonym miejscu, wali mi się po mału na dziób.
Tak czy siak, czytałem, że Cularis to szybki model i powolne przeloty nie są w jego stylu.
Czekam na bezwietrzna, albo prawie bezwieterzną pogodę, bo wydaje mi się też, że ma tendencje do wznoszenia.
A jak pięknie się zwala przy przeciągnięciu... Hoho. Bixlerem takich niespodzianek nie miałem