Strona 1 z 5

Łagodne przejście z normal na idle up

: 19 sie 2019, o 15:41
autor: Clad
Jak to jest z tym łagodnym przejściem z normala na idle up? Wiem, że można dopasować krzywe w obu trybach lotu, zeby np. w zawisie lub też jeszcze na ziemi były takie same w normalu jak i w idlu i koniec tematu, no ale jak to zrobić żeby po przełączeniu na idla obroty łagodnie się podniosły? To samo z idle up1 na idle up2. Jest jakieś ustawienie w reglu czy fbl'u? Wyczytałem gdzieś na forum że jest taka funkcja w apce jak "deley" (czy coś takiego), co umożliwia właśnie takie łagodne przejście ale w swojej aurorze9x nie moge tego znaleśc (inaczej się nazywa czy brak tej opcji?). Raz przez szarpnięcie przy przełączaniu zmieliło mi zębatkę główną, a drugim razem zerwało orczyk z okucia no i w obu przypadkach kret.

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 19 sie 2019, o 15:49
autor: SeKLeS
Na jakim systemie latasz? Osobiście również używam Aurorki 9x i nigdy tej opcji nie używałem. Ba! Nawet nie szukałem! A miałem 3gx, beastx, brain i nie było żadnej draki.
Problem wg mnie leży w Twoim reglu i softstarcie w nim ustawionym. Co to za esc?
Poza tym, na grzyba Ci normal ? Chyba większość kasuje go zaraz po ukończeniu wstępnego setupu helika. Tym bardziej w elektryku, a pisząc o zerwanych zębach, raczej takiego napędu używasz.

P. S. Co do samej opcji spowalniacza na kanale, to jest ona w hitecu oczywiście dostępna, ale np do sterowania kanałem zarządzającym podwoziem czy klapami w samolocie. Żeby ładniej było, mniej szarpało utd. Dla zmiany trybów... Nie wiem, aż sprawdzę dziś wieczorem.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 19 sie 2019, o 16:09
autor: Clad
SeKLeS pisze:Na jakim systemie latasz?

Bestx-tym najstarszym.
SeKLeS pisze:Osobiście również używam Aurorki 9x i nigdy tej opcji nie używałem. Ba! Nawet nie szukałem!

Nie wiem czy jest w aurorze, tylko gdzieś tu na forum wyczytałem, że ktoś taką funkcje ma ale nie wiem w jakiej apce.
SeKLeS pisze:Problem wg mnie leży w Twoim reglu i softstarcie w nim ustawionym. Co to za esc?

Jeden align bl75g a w drugim był... turnigy k-force 100A ale to chyba nie ma znaczenia? Soft start był w obu przypadkach łagodny, chodzi mi o przełączenie w locie/zawisie.
SeKLeS pisze:Poza tym, na grzyba Ci normal ?

Ja sie dopiero uczę ;)

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 19 sie 2019, o 16:28
autor: SeKLeS
Heh, no ok, niech Ci będzie. Składam od wczoraj starego piczciwego reksia 450pro którego kupiłem w 2018 przyklejonego do Braina :) Będzie latał na beastx właśnie i on ma gdzieś tryby lotu, ponieważ kanał gazu nawet przez niego nie przechodzi w naszym przypadku (odbiornik standard, u mnie optima 6). Wszystko zależy od esc, jak szybko będzie chciał i miał "siłę" wejść z silnikiem w parze na wyższe obroty, po tym jak dostanie takie polecenie z nadajnika.
Sprawdzę dziś, czy można w aurorce wymusić czas przejścia pomiędzy poszczególnymi trybami. Oby tylko nie było aplikowane z automatu również dla HOLD, bo wtedy... Dupeńka przy krecie :)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 19 sie 2019, o 16:44
autor: mikegsx400
Nie wiem jak w reglu aligna, ale w k force ustawiasz:
1. "governor high"
2. W nadajniku płaską "krzywą" gazu, czyli np 70% dla dawnego normala, 75 dla idla1, 80 dla idla2
3. Krzywą kątów od 0 do 100%

Oczywiście na środku drążka 0°, na dole -12 na górze +12.

W kforce governor działa powyżej 60% tak gwoli ścisłości.


Ucz się od razu dobrze, czyli bez normala, podziękujesz przy pierwszych fikołkach :D

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 19 sie 2019, o 17:01
autor: Clad
mikegsx400 pisze:Nie wiem jak w reglu aligna, ale w k force ustawiasz:
1. "governor high"
2. W nadajniku płaską "krzywą" gazu, czyli np 70% dla dawnego normala, 75 dla idla1, 80 dla idla2
3. Krzywą kątów od 0 do 100%

Oczywiście na środku drążka 0°, na dole -12 na górze +12.

W kforce governor działa powyżej 60% tak gwoli ścisłości.


Ucz się od razu dobrze, czyli bez normala, podziękujesz przy pierwszych fikołkach :D


K-force....był ale zginął przy krecie a align idzie na sprzedaż z modelem. Pierwsze fikołki już były w sensie ze zawis na plecach :rotfl: ale i tak dzieki za wskazówki ;)

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 19 sie 2019, o 17:31
autor: mikegsx400
To jak już latasz, to co gitarę zawracasz :D


:piwo:

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 19 sie 2019, o 18:10
autor: Clad
mikegsx400 pisze:To jak już latasz, to co gitarę zawracasz :D


:piwo:


A czytałeś jakie pytanie zadałem? :readit:
:hammer:

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 19 sie 2019, o 19:05
autor: Don Mirson
Jak się dopiero uczysz to jest to najlepszy moment do tego by od razu wybić sobie z głowy normala i latać tylko w idlach. Serio. To jakaś dziwna plotka z tym że w normalu jest łatwiej. Ustawiasz sobie idla na niziutkich obrotach i tyle. Wirnik się łagodnie rozkręca a potem trzyma równe obroty dzięki czemu helik lata czyściej i bardziej przewidywalnie.

Ja latam w idlu od początku a do szybko ogarniających (nie liczac zawartości butelek) nie należę...

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 19 sie 2019, o 20:02
autor: dawo
OK, ale kolega pyta o przejście między IDLami - ma za duży skok obrotów, mam podobnie w Trex 600 ale mi nic nie mieli tylko ogon dygnie lekko i też mi się to nie podoba. Czy jest jakiś sposób żeby nie szarpało podczas przełączania? W Protosie 380 na reglu Hobbywing 60a V4 nie ma takiego szarpnięcia jak w T600 (regiel K-force 100A).

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 19 sie 2019, o 20:06
autor: SeKLeS
Sprawdziłem w Aurorze temat zmiany szybkości przejścia pomiędzy trybami lotu. Działa to tylko przy przejściu z dowolnego innego trybu (hold, idl up itp) do trybu nazwanego oryginalnie Normal. Nie zmienia to faktu, że możesz np ustawić stałe, wyższe obroty pod trybem normal, a niższe obroty na idle up 1. Silnik rozkręcasz z Hold i szafa gra. Trochę to ubogie, że nie można pomiędzy innymi trybami speeda ustawić, bo ale trudno. Może słabo szukałem?

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 19 sie 2019, o 21:04
autor: Clad
Na tym filmiku Adama fajnie słychać to płynne przejście według mnie z normala na idle up1 i na idle up2 https://youtu.be/voRJi30Td-A

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 19 sie 2019, o 22:57
autor: aikus
Ja pierdole Panowie... no co Wy jesteście wszyscy dzisiaj trzeźwi dla odmiany czy co... ??

Clad wyrażnie pyta...
więc opcje są dwie:
1. konfiguracja regla
2. konfiguracja apki.

Ad.1 W YEPach to się dzieje automatycznie i jest akceptowalne, w HobbyWingach to się dzieje automatycznie i jest konfigurowalne (ten czas przejścia obrotów z jednych do drugich). Ttyle wiem, więcej nie pamiętam.
Ad.2, w graupnerze MX-16 jest to stała opcja i wynosi bodajże sekundę - nie ma możliwości jej zmienić., w graupnerze MX-20 opcja jest konfigurowalna.

Obecnie mam tak, że mam graupnera MX-20 i w każdym heliku regiel Hobby Winga. Czas w apce ustawiony na zero, czas w reglu ustawiony w zależności od wielkośći helika (bo AFAIK jest to dokładnie ten sam czas co czas rozkręcania wirnika przy bailoucie - więc trzeba o tym pamiętać i używać tego roztropnie).

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 19 sie 2019, o 23:13
autor: SeKLeS
Nom, pisałem z roboty, więc trzeźwy jak bogobojna zakonnica. Stąd wniosek w moim pierwszym poście, że problem jest w reglu.

Jako ciekawostka dopiszę, że w Aurorze 9 czas przejścia pomiędzy trybami wynosi zero sekund. Wystarczy popatrzeć na monitor kanałów. Pstryk i sygnał robi siup do zadanego poziomu. Po ustawieniu parametru speed dla przejścia z trybu np hold do normal, na np 4s, w monitorze kanałów po pstryknięciu pstryka :) ładnie widać płyną zmianę sygnału w czasie 4s...

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 19 sie 2019, o 23:42
autor: aikus
nooo i gut - masz tak jak w Graupnerze Mx-20... ..

... albo graupner Mx-20 ma tak jak Aurora 9 - whaverer, nie zamierzam tu absolutnie dawać zaczątku dyskusji o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi...
(oczywistej wyższości - wypadałoby dodać).

:D:D
tak czy siak - jest to opcja 2.

NOW IF: a teraz jeżeli, apka nie daje takiej opcji, ratunkiem pozostaje odpowiedni regiel. Który albo z automatu przyjmuje sobie sensowne wartości "speed" (nazwijmy tak umownie ten parametr czasu przejścia z jednej wartości kanału thr do drugiej), albo daje je zaprogramować.
Jeśli nie - pilot jest w dupie.
End of story.


P.S. Ukryta prawda jest taka, że mało kiedy (nie spotkałem się z takim przypadkiem) przejście z jednego poziomu idla do drugiego, choćby z 60% do 90%, będzie tak bolesne, że spowoduje zerwanie zębatek. Owszem, przyjmuję na wiarę, że to jest możliwe, ale ...
... chyba trzeba by to robić specjalnie. Specjalnie w tym kierunku dążyć. Używać specjalnie specjalnego agresywnego samolotowego regla, w specjalnym agresywnym trybie, do tego mieć specjalne naprawdę mocne, nowe pakiety, bo tak gwałtowne przyspieszenie wymaga naprawdę szalonych ilości energii w krótkim czasie...
(Bolo i Kolo pewnie dali by radę)


Tak czy siak żaden w miarę cywilizowany regiel helikopterowy, ani nawet samolotowy żadnej krzywdy tu nie zrobi, co najwyżej lekko zamiecie ogonem, ergo wygląda to brzydko, ale specjalnie groźne nie jest.

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 20 sie 2019, o 07:12
autor: Don Mirson
Zerwanie zębatek - Tak się może robić gdy regiel jest ustawiony w trybie samolotowym. Pytanie czy oby na pewno mimo wszystko nie jest?

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 20 sie 2019, o 07:35
autor: Clad
miruuu pisze:Zerwanie zębatek - Tak się może robić gdy regiel jest ustawiony w trybie samolotowym. Pytanie czy oby na pewno mimo wszystko nie jest?

Być może był, ale tego sie już nie dowiemy... no chyba, że sekcja zwłok :D

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 20 sie 2019, o 13:19
autor: mwx
Odpowiedź znajduje się w miejscu którego nikt by o to nie podejrzewał

https://hitecrcd.com/files/Aurora_9X_Manual_EN_V1.2.pdf , strona 131.

x9.PNG


Poświęciłem 45 sekund, żebyś Ty nie musiał :mrgreen:


aikus pisze:P.S. Ukryta prawda jest taka, że mało kiedy (nie spotkałem się z takim przypadkiem) przejście z jednego poziomu idla do drugiego, choćby z 60% do 90%, będzie tak bolesne, że spowoduje zerwanie zębatek. Owszem, przyjmuję na wiarę, że to jest możliwe, ale ...


Nie używałeś chyba tych fantastycznych starych regli Aligna, które z jednej strony mielą zębatę aż miło, a z drugiej nie potrafią totalnie utrzymać obrotów w trybie governora ;)

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 20 sie 2019, o 13:34
autor: Clad
mwx pisze:Odpowiedź znajduje się w miejscu którego nikt by o to nie podejrzewał

https://hitecrcd.com/files/Aurora_9X_Manual_EN_V1.2.pdf , strona 131.

x9.PNG

Poświęciłem 45 sekund, żebyś Ty nie musiał :mrgreen:

OMG! Jesteś wielki! :nw:
mwx pisze:
aikus pisze:P.S. Ukryta prawda jest taka, że mało kiedy (nie spotkałem się z takim przypadkiem) przejście z jednego poziomu idla do drugiego, choćby z 60% do 90%, będzie tak bolesne, że spowoduje zerwanie zębatek. Owszem, przyjmuję na wiarę, że to jest możliwe, ale ...


Nie używałeś chyba tych fantastycznych starych regli Aligna, które z jednej strony mielą zębatę aż miło, a z drugiej nie potrafią totalnie utrzymać obrotów w trybie governora ;)

Właśnie tych... :wall2:

Re: Łagodne przejście z normal na idle up

: 20 sie 2019, o 13:43
autor: mwx
Bez przesady, 90kg to jeszcze nie dramat.