Heli - obroty wirnika vs kąty natarcia łopat

Zasady działania, ustawienia, modyfikacje...
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 2 sty 2014, o 23:41

Ja żyra nie zmieniałem, ale przy wyższych obrotach (i mniejszych kątach) ogon trzyma zdecydowanie lepiej. Mniejsze obroty i większe kąty powodują jakiś taki niezidentyfikowany chaos na ogonie...
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 3 sty 2014, o 07:08

Jakby ktoś jeszcze znalazł chwilke na odpowiedź na moje pytania, byłbym wdzięczny :)
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 3 sty 2014, o 12:08

hej Luki, nie pamiętam gdzie ale gdzieś opisałem ci szczegolowo jak poustawiac bladego, ostrzegalem przed nerwowoscią i agresją tego malucha... jak odkopiesz stare wpisy to znajdziesz, powodzenia...
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 3 sty 2014, o 12:36

A co do łożyska...?
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
crash
Domownik forum...
Posty: 381
Rejestracja: 19-07-2012
Podziękował: 38 razy
Podziękowano: 15 razy

Postautor: crash » 3 sty 2014, o 12:50

łożysko - w strone strzałki z twojej fotografii, poprostu najkrotszą drogą na zewnątrz
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 3 sty 2014, o 23:55

Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 4 sty 2014, o 00:56

Fajnie chlopak tlumaczy. Obroty ustawilem wlasnie z takim samym podejściem - najpierw szybki wzrost a później wysoki poziom i male zmiany obrotów w locie.

Ale tej krzywej to chyba nie zrozumialem. Wg wykresu wyszlo ze katy 0 na 0 obrotów a moim zdaniem lepiej gdy katy rosną powyżej zera za polowa obrotów. Analogicznie jak w idlu... dzięki temu nie ma ryzyka podniesienia modelu przedwcześnie (przez uzyskaniem sensownych obrotów). Bo zakladam ze do polowy ruchu drążka helik ma sir nie podnosić - katy 0 i wyżej mogą go podnieść (Gmeracz tlumaczyl na jakiej zasadzie)...
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 4 sty 2014, o 08:41

Ja bym na wstępie zaczął od zrozumienia zależności pomiędzy kątem, a mocą silnika itd.itd. Później można sobie tworzyć dowolne krzywe pod swoje upodobania.

Mirek, może byśmy coś polatali po 12 stycznia? Od 12 mam urlop do końca miesiąca.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
wojtekr
Administrator
Posty: 8004
Rejestracja: 22-01-2013
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 299 razy
Podziękowano: 458 razy
Kontaktowanie:

Postautor: wojtekr » 4 sty 2014, o 10:05

Raczej chodzi o to, ze dopiero pare stopni go podnosi, nie 1 czy 2 tylko blizej 5
Helikoptery
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 4 sty 2014, o 12:03

Kowal będziesz to się spotkamy. Co do zrozumienia zależności... jesli ktoś kojarzy jakiś ciekawy artykule czy cus.. chętnie się zapoznam
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 5 sty 2014, o 01:34

miruuu pisze:Kowal będziesz to się spotkamy. Co do zrozumienia zależności... jesli ktoś kojarzy jakiś ciekawy artykule czy cus.. chętnie się zapoznam



Mirek, to jest zwykłe skrzydło. Wiedza o tym jak lata samolot załatwia sprawę. Śmigłowce nie latają dzięki jakimś cudownym prawom......
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 5 sty 2014, o 10:09

Jak Panie Pilocie znajdziesz chwilkę, zarzuć teorią, tylko w jakims przystępnym wydaniu. Z chęcią poznam zależności.
BTW. nie dla wszystkich jest to takie jasne, jasne? ;)
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Kowal
Lider forum...
Posty: 2896
Rejestracja: 18-01-2011
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 208 razy
Podziękowano: 254 razy

Postautor: Kowal » 5 sty 2014, o 13:29

Luki35 pisze:Jak Panie Pilocie znajdziesz chwilkę, zarzuć teorią, tylko w jakims przystępnym wydaniu. Z chęcią poznam zależności.
BTW. nie dla wszystkich jest to takie jasne, jasne? ;)


Pisać to mi się nie chce. Bo mam teraz tylko iPada, za dużo chrzanienia się.
Wszystko jest w necie. Wiedza tajemna to to nie jest, podstawowa fizyka, bez udziwnień. Licencji nie trzeba mieć, żeby poczytać o tym. Trzeba chcieć.

[url]http://pl.wikipedia.org/wiki/Kąt_natarcia[/url]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Profil_lotniczy

http://www.epba.pl/pliki/materialy_szkoleniowe/Zasady%20Lotu_%20FIG.pdf

To jest 5 minut szukania, razem z wrzuceniem linków do postu. Na stronach zagranicznych jest dużo więcej publikacji.

Tyle.
Z lotniczymi pozdrowieniami,
Piotrek "Kowal" Kowalski
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3708
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 5 sty 2014, o 22:04

Luki35 pisze:Jak Panie Pilocie znajdziesz chwilkę, zarzuć teorią, tylko w jakims przystępnym wydaniu. Z chęcią poznam zależności.
BTW. nie dla wszystkich jest to takie jasne, jasne? ;)

Zacznij od poczytania tej (link) książki... :).
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 5 sty 2014, o 23:46

No właśnie, robimy z Miruuu trochę zmian żeby takie rzeczy były łatwiej znajdowalne. Bo sam zgłupiałem gdy to pokazałeś :masakra:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 6 sty 2014, o 00:35

A co do tej książki... łyknalem ją jakiś czas temu... stare ale jare. Polecam!!
Awatar użytkownika
Luki35
Elita forum...
Posty: 731
Rejestracja: 12-08-2013
Lokalizacja: Świnoujście
Podziękował: 58 razy
Podziękowano: 18 razy

Postautor: Luki35 » 9 sty 2014, o 13:23

:grin2: :grin2:

kupiłem na znanym portalu zakupowym i
poczytam sobie w zimowe wieczory

Przepraszam za wyedytowanie postu ale podawanie linku który wkrótce i tak się zdeaktualizuje jest nieprzydatne. ADM.
E-Sky Hunter, Blade 300 X

http://www.rcauto.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=36487 - mój profil na RCAUTO
Awatar użytkownika
Don Mirson
Ja tu tylko sprzątam
Posty: 19686
Rejestracja: 11-05-2010
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 1767 razy
Podziękowano: 918 razy

Postautor: Don Mirson » 16 maja 2014, o 12:36

Luki35 pisze::grin2: :grin2:

kupiłem na znanym portalu zakupowym i
poczytam sobie w zimowe wieczory

Hehe, fajnie się czyta. Mi się najbardziej podobały próby nazywania "elemementów", które dziś noszą dość potoczne i oczywiste nazwy. Ciekawy kliemat :)
Awatar użytkownika
bobolek77
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 27
Rejestracja: 07-01-2016
Lokalizacja: Staszów
Podziękował: 15 razy

Postautor: bobolek77 » 19 sty 2016, o 11:57

Panowie pomocy, czytałem tutaj na forum i z wujkiem google też trochę spędziłem i dalej ciężko to widzę. Mianowicie po rozmowie z Miruuu najwyraźniej mam źle ustawione krzywe gazu. Nie ukrywam że dla mnie to jeszcze raczej taka pół czarna magia. Chciałbym się dowiedzieć z czym to się je pod jaka nazwą szukać w apce (spektrum dx6i) mogę podsyłać zdj co jest ustawione itp. ;)
Pozdrawiam,
-Początek Wl V911
-Mała rakieta Lizard 180
-Kolejne budowy w planach
~Nad wszystkim czuwa Turnigy 9xr Pro
Awatar użytkownika
okrzem
Pierwsze koty za płoty...
Posty: 25
Rejestracja: 07-01-2016
Lokalizacja: Chrzanów/Kraków
Podziękowano: 8 razy

Postautor: okrzem » 19 sty 2016, o 15:21

Po pierwsze musisz mieć ustawiony typ modelu na HELI, co zapewne masz zrobione. Przy samolotach jest nieco inne menu.
Opcja do zmiany krzywych gazu jest w pierwszym menu po naciśnięciu rolki. Nazywa się THRO CUR. Masz tam ustawienia dla normalnego (NORM) i akrobacji (STUNT). Każdy typ lotu ma po pięć pozycji (pięć położeń drążka gazu) w których możesz ustawić ile % maksymalnych obrotów chcesz mieć. Jest tam nawet taki wykresik obrazujący jak przebiega krzywa.
Polecam manuala str. 60
https://www.spektrumrc.com/ProdInfo/Fil ... l_DX6i.pdf

Wróć do „Ogólnie o modelach”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości