Strona 2 z 3

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 14:29
autor: mwx
To nie jest wymarzone serwo ogonowe do 450.

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 14:30
autor: aikus
mwx pisze:
To jest już dość blisko deadlocka...


Owszem, ale nie było przejścia przez martwy punkt i deadlocka nigdy nie złapałem :D:D a to by było ciekawe doświadczenie :approve: :approve: :approve: (TFU!!!! :evil: )


mwx pisze:W T-rexie 450 większym problemem są opory na mechanice i mało sztywny popychacz. Na rozkręconym tylnym wirniku nawet ręką ciężko zmieniać kąty, a co dopiero szybko jakimś małym serwem.


Wszystko prawda, tym nie mniej popychacz miałem podparty standardowo w jednym miejscu i nie wybaczał się...

mwx pisze:Jakie masz serwo na ogonie?


A to jest bardzo dobre pytanie.

Clad pisze:Kst ds215mg



Nie najlepsze, ale nie beznadziejne - da się na tym serwie poprawnie ustawić ogon tak samo jak na TGY306.
Natomiast żęby tak było naprawdę dobrze a wciąż sensownie cenowo, to :

https://rcforever.pl/product-pol-4134-S ... V-500.html

a tak całkiem na wypasie to:

https://rcforever.pl/product-pol-2701-S ... 0-500.html

Tak jest - żeby mieć tanie i dobre serwo na ogonie w klasie 450 - trzeba się odkleić od rozmiaru serw micro, co w przypadku ogona nie stanowi problemu ;)
Widziałem kiedyś nawet takie serwo w 250tce.

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 14:33
autor: mwx
Clad pisze: fbl który miałem tak sie działo- zyx2, skookum sk-360, beastx.


Jakiś nie-zabytkowy FBL pewnie sporo by ułatwił, bo znalazłby się ktoś z wiedzą jak to poustawiać.
Zrób sobie przyjemność i wygarnij jakiegoś Brajana, Spirita, vBara

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 14:48
autor: Clad
aikus pisze:
Clad pisze:
Clad pisze:a co to jest "pitch precompensation"?


Parametr który mówi, że jak dodajesz skoku ogólnego to ma od razu dodawać trochę kątów do ogona, nie czekając na to, aż żyroskop coś poczuje.


A gdyby zmiksować pitch z rud nie wyjdzie na to samo? Spróbować tak? Czy przy małych skokach gazu też bedzie go wtedy obracać?

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 15:01
autor: Don Mirson
Zalepianie dziury dziurą zostaw na koniec. Najpierw skoncentruj się na przyczynie... Z założenia to powinno działać tak jak jest stockowo.
Tak jak było wcześniej, ale zacznij od najprostrzych i skutecznych sposobów
1. Ustaw governora
2. Sprawdź czy na wałeczku luźno chodzi slisgacz
3. Powiększ łopatki
4. Podnies obroty

Jak to nie pomoże to znaczy, że coś zwaliłeś - i to bym przeanalizował najpierw.

Później do sprawdzenia serwo czy dobrze chodzi i czy nie ma nadmiernych luzów. Z założenia te co masz powinno wystarczyć w tym modelu (co nie oznacza, że te aikusowe propozycje nie sa lepsze).

Miks który zaproponowałeś teoretycznie powinien dzialać i jest stosowany przez FBLe (tail pitch compensation). Pytanie tylko czy FBL nie będzie głupiał jak mu zapodasz taki miks niezależnie od niego..

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 15:34
autor: mwx
FBL zgłupieje. Nie można tego rozwiązania zastosować.

Bardzo łatwo można sprawdzić czy to kwestia ustawień FBL, czy mechaniki/siły serwa.

Trzeba przy takim manewrze manualnie spróbować skompensować nieporządany ruch - tzn dodać kątów i równocześnie dać drąga w prawo.

Jeśli da się to zrobić "ręcznie" tak żeby ogon nie uciekał - ustawienia FBL są do dupy.

Jeśli się nie da - mechanika jest do dupy (FBL też może być)

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 15:35
autor: aikus
Clad pisze:
A gdyby zmiksować pitch z rud nie wyjdzie na to samo? Spróbować tak? Czy przy małych skokach gazu też bedzie go wtedy obracać?


Nie.
Zastanów się co będzie jak dodasz kątów i trzymając je dodane będziesz jednocześnie trzymał drążek lekko w prawo.
Albo się nie zastanawiaj tylko to sprawdź.
a zanim sprawdzisz albo się zastanowisz to ja ci powiem: helikopter będzie się kręcił lekko w prawo.

Prekompensacja to coś co musi być dodane za żyroskopem a nie przed.
Więc jeśli w FBLu Nie masz tej funkcji to nie możesz jej dodać koniec kropka.

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 15:38
autor: aikus
Halo panowie FBL nie zgłupieje!!! Nie ma ku temu powodów, kurde co jest z wami???
Fbl będzie robił to co mu każę apka czyli kręcił helikopterem lekko w prawo koniec kropka.
To nie jest to czego chcemy! Pre kompensacja musi być za żyroskopem więc ustawia się w FBLu

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 16:44
autor: Clad
Zrobię wszystko po kolei tak jak radzicie ale zaczne od 550tki. W niej ten sam problem a frajda z latania większa. Tym bardziej ze wstawiłem dłuższą półkę z pleksy dla możliwości wyważenia helika i bedę próbował latać na jednym pakiecie 3300 8-)

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 20:00
autor: Carson
Wrzuc może fotkę przy maksymalnym wychyleniu tylnych lopatek. 25 stopni to wg mnie coś nie halo.

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 20:44
autor: Clad
Mierzylem kątomierzem elektronicznym a helik lezal na boku. Aikus ma w swoim 45stopni ale popatrz na zdjecie jak to wyglada. W standardzie bedzie tyle co pisalem. Jak wroce z pracy i bede mial chwile to moge zrobic fote albo jutro rano.

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 21:54
autor: mwx
45° to chyba za dużo. Łopatki ogonowe też można przeciągnąć.

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 22:34
autor: Clad
mwx pisze:45° to chyba za dużo. Łopatki ogonowe też można przeciągnąć.


Może osiągnął 45° a wykorzystuje 35.

A tak wyglądają moje

Obrazek

Obrazek

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 22:46
autor: Carson
hmmm slizgacz ogonowy dosc mocno sie przytula ze skrzynka :) dobrze ustawiles zakres ruchu serwa ogonowego? nie buczy serwo przy max wychyleniu? po drugie nie wiem czy zdjecia nie przeklamuja ale to co widac to wg mnie cos miedzy 30 a 40 stopni. Jesli tak jest to pytanie czy dobrze ustawiles katy skoku ogolnego - nie obraz sie, podpowiadam rozne opcje, odwrotnie montowane tylne lopatki tez sie juz zdarzaly na forum :)

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 23:01
autor: Clad
Robilem zdjecia" na sucho"-ręcznie ustawilem maksymalne wychylenia. Ale normalnie nic nie buczy i też dobijają prawie na max.
Carson pisze: po drugie nie wiem czy zdjecia nie przeklamuja ale to co widac to wg mnie cos miedzy 30 a 40 stopni.

Kątomierz raczej nie kłamie ;)
Carson pisze: Jesli tak jest to pytanie czy dobrze ustawiles katy skoku ogolnego - nie obraz sie, podpowiadam rozne opcje, odwrotnie montowane tylne lopatki tez sie juz zdarzaly na forum :)

Kąty skoku ogólnego ustawilem na +/- 12°. Łopatki są dobrze. Ja się nie obrażam ;)

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 18 lip 2019, o 23:34
autor: Carson
Jak jest uszkodzony albo niewłaściwie używany to jak najbardziej może kłamać :D

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 19 lip 2019, o 00:17
autor: aikus
__K_U_R_W_A__, Panowie co tu widzicie?

Obrazek

Ja widzę mniej więcej kąt prosty między łopatkami złożonymi w okuciach, co oznacza, ze pojedyncza łopatka ma ca. 45*.
A wiecie co to jest za ogon?
To jest ogon od Logo 550 - bez żadnych przeróbek ani kombinacji.
Uczmy się __k_u_r_w_a__ i wzorujmy na najlepszych zamiast bezsensownie dyskutować czy to dużo czy mało i czy ma sens czy nie ma sensu.
Logo 550 to narazie jedyny model w którym MIMO USILNYCH PRÓB nie udało mi się jeszcze zgubić ogona.
A generalnie gubiłem ogony łatwiej lub trudniej we wszystkim: W Goblinie 700, w Protosach, w GauiX3, w GauiX7 na stockowych Łopatkach (czyli na 105mm - na 115mm bałem się cisnąć do limitu), ... i oto jest Logo - model który mnie pokonał...

...

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 19 lip 2019, o 00:17
autor: aikus
__K_U_R_W_A__, Panowie co tu widzicie?

Obrazek

Ja widzę mniej więcej kąt prosty między łopatkami złożonymi w okuciach, co oznacza, ze pojedyncza łopatka ma ca. 45*.
A wiecie co to jest za ogon?
To jest ogon od Logo 550 - bez żadnych przeróbek ani kombinacji.
Uczmy się __k_u_r_w_a__ i wzorujmy na najlepszych zamiast bezsensownie dyskutować czy to dużo czy mało i czy ma sens czy nie ma sensu.
Logo 550 to narazie jedyny model w którym MIMO USILNYCH PRÓB nie udało mi się jeszcze zgubić ogona.
A generalnie gubiłem ogony łatwiej lub trudniej we wszystkim: W Goblinie 700, w Protosach, w GauiX3, w GauiX7 na stockowych Łopatkach (czyli na 105mm - na 115mm bałem się cisnąć do limitu), ... i oto jest Logo - model który mnie pokonał...

...

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 19 lip 2019, o 01:20
autor: Gmeracz
mwx pisze:FBL zgłupieje. Nie można tego rozwiązania zastosować.

To jak to qrna myśmy to robili kiedyś bez tych wszystkich ulepszaczy???

I dało się?

Re: Obrót helika w lewo przy gwałtownym ruchu drążka "gazu"

: 19 lip 2019, o 06:45
autor: aikus
Gmeracz pisze:
mwx pisze:FBL zgłupieje. Nie można tego rozwiązania zastosować.

To jak to qrna myśmy to robili kiedyś bez tych wszystkich ulepszaczy???

I dało się?


Jeeezusmaria, gmeracz...
A co ma piernik do wiatraka...?
To raz. A dwa: masz samochód, kompa, tablet, komórkę?
Pytam retorycznie.
Ale po członek męski Ci to?
Przecież kiedyś ludzie nawet koła nie znali i dało się żyć..