stuf pisze:Przepraszam za być może durne pytanie..
Ile powinien wynosić ujemny kąt łopat do autorotacji ?
Ramotny pisze:Pytanie nie jest durne...
Ramotny pisze:Ważniejszy od ujemnego kąta łopat jest lot postępowy - można nawet mieć dodatnie kąty o ile helik będzie nurkował. Jak potrenujesz na symku to sie przekonasz. Notabene ja z ciekawości "just for fun" trenowałem autorotacje bo byłem ciekaw jak to jest (w PH jest specjalny trening autorotacji - sam resetuje model w powietrze)
Ramotny pisze:Wracając do kątów - jak ja robie autosa to drążek jest zwykle ok 1/3 w dół od zera. Mniej też oczywiście ale próba opadania na maks ujemnych ale pionowo jest skazana na porażkę...
stuf pisze:Zatem C służy do współgrania ze sobą krzywych trybu normal , idle-up 1 lub I-U 2.
Strasznie się namęczyłem bo co ustawiłem normal tak jak należy to IU mi się zmieniał. S pozwala na ustawienia niezależne.
Ramotny pisze:wniosek: C=common , S=separate
maczar pisze:-1,2 trochę za mało, najlepiej jest tak koło -5 ustawić. Ja zwykle opadami na koło -9, szybko się robi potem przed ziemią -3 co rozpędza dość mocno wirnik no i potem plusy żeby wyhamować. autosy dość często się przydają, kilka razy uratowały mi model.
nic - to tylko ustawienie sprzężenia w apcestuf pisze:Ramotny pisze:wniosek: C=common , S=separate
A jakie to ma przełożenie w lataniu prawdziwym modelem ?
stuf pisze:maczar pisze:-1,2 trochę za mało, najlepiej jest tak koło -5 ustawić. Ja zwykle opadami na koło -9, szybko się robi potem przed ziemią -3 co rozpędza dość mocno wirnik no i potem plusy żeby wyhamować. autosy dość często się przydają, kilka razy uratowały mi model.
Widzisz jednak w PH jedynie -1,2st. dobrze działają.. malutka zmiana i już kret. Ale PH to nie real więc:
zastanawiam się czy jakbym w prawdziwym modelu ustawił właśnie krzywą łopat w HOLD na 0% -> -3 st., 100% ->-9 st. to byłby to złoty środek i zero stresu że źle wyjdzie autorotacja. Czy może jednak zawsze ręcznie bo to zależne od warunków ?
I drugie pytanko jak serwisować model - ustawiać kąty wtedy w trybie HOLD - odłączać motor od regla ?
Ramotny pisze:1) krzywa dla HOLD nie powinna odbiegać od zwykłej STUNTowe (Idle) bo przy autosach (czytaj: w stresie) musisz nie myśleć o tym że masz inne kąty - drążek ma się zachowywać tak samo. Dlatego wszyscy znani mi piloci mają krzywą HOLD (skoku) identyczną jak któryś IDLE wktórym najczęściej latają
stuf pisze:Ramotny pisze:W porządku - nie chcę się wymądrzać bo nie mam na razie nic wspólnego z realem, niemniej jednak nie jestem w stanie zrozumieć czemu nie mogę właśnie w stresie pyknąć HOLD i zająć się jedynie pochyłami a nie myśleć czy mam dobrze kąty ustawione. Wytłumaczysz Grześku ?
Thx
Kowal pisze:[Dobrym ćwiczeniem autosów jest takie rozpędzenie wirnika, żebyś nad ziemią, w zawisie mógł zrobić piruet i dopiero posadzić model.
stuf pisze:Nie wiem czy dobrze trybię ..
-spadamy..
-aby wytracić prędkość dajemy dziobek do góry - to normalne
-blisko ziemi 1,5 - 2 m robimy obrót 180 st - tu kolejne wychamowanie
-natychmiast po wykonaniu obrotu albo równocześnie zmieniamy kąt łopat na dodatnie niemalże 8 - 9 st
Przyznam się szczerze że trenowałem wczoraj ten manewr (nie w zawisie) i wychodziło to bardzo szpanersko ale to symulator..
stuf pisze:Widzisz jednak w PH jedynie -1,2st. dobrze działają.. malutka zmiana i już kret.
stuf pisze:zastanawiam się czy jakbym w prawdziwym modelu ustawił właśnie krzywą łopat w HOLD na 0% -> -3 st., 100% ->-9 st. to byłby to złoty środek i zero stresu że źle wyjdzie autorotacja.
stuf pisze:Czy może jednak zawsze ręcznie bo to zależne od warunków ?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości