Strona 2 z 2

Re: Klasyfikacja manewrów i figur by pawczu

: 21 kwie 2015, o 17:56
autor: aikus
Sluchaj Xeo, jak dopiero zaczynasz z helikami to lepszego momentu nie bedzie :thumb: :thumb:
Bo pozniej to bylby dramat. Jak zmiana mode - od nowa uczysz sie latac.
A na poczatku - jeden pies.

Re: Klasyfikacja manewrów i figur by pawczu

: 21 kwie 2015, o 18:09
autor: telemaniak
Oj ja byłbym ostrożny - kto wie czy sam Curtis sobie nie pluje w brodę że takie dziwactwo sobie wymyślił: nie może latać na nie swojej aparaturze, każdą musi przerabiać, a i zalety tego rozwiązania są dyskusyjne - jeżeli to się w ogóle sprawdza to raczej przy spokojnych lotach, bo przy takim machaniu 3D to raczej taki drążek przeszkadza, podobnie jak długie drążki :)

Re: Klasyfikacja manewrów i figur by pawczu

: 21 kwie 2015, o 18:14
autor: aikus
To tez prawda...
Tak samo jak latanie na jakims egzotycznym mode, albo, o zgrozo, na mode ktorego w ogole nie ma, a ostatnio slyszalem o takim przypadku: Gosc latal na aparaturze prawie jak mode-2 tylko ze na gazie mial rewers.

Re: Klasyfikacja manewrów i figur by pawczu

: 22 kwie 2015, o 13:37
autor: telemaniak
Wracając do manewrów, jednym z takich podstawowych jest na pewno pirozawis. Zwykły i odwrócony, w lewo i w prawo. Ta umiejętność procentuję później w wielu figurach z piroflipami na czele. Ale uwaga - pirozawis musi być 100% kontrolowany i to najlepiej w każdej pozycji. Dlatego lepiej ćwiczyć najpierw wolne pirozawisy. Takie ćwiczenie pirozawisu może trwać parę sekund - można np. wyrobić sobie nawyk włączania tego manewru jako element rozgrzewki zaraz po starcie.

Re: Klasyfikacja manewrów i figur by pawczu

: 22 kwie 2015, o 22:00
autor: lin3e
aikus pisze:O kurde... ale kosmos...
No rozumiesz co zrobil, na lewym drazku masz tylko gaz, a na prawym ele (przod - tyl), aile (lewo - prawo) i rud (obracasz drazek).
Kosmos jesli chodzi o konstrukcje takiego gimbala (o tym tez mowia) ale ... jestem sobie w stanie wyobrazic, ze dla ludzkiego mozgu to moze byc wygodniejsze, niz rud w oddzielnym drazku...

No ale abstrach&^ąc od gimbala - taki wielowiatrak to ja rozumiem!!

W systemach monitoringu operatorzy kamer w pulpitach mają zoom w drążku w gałce. Jednoczesnie sterują góra dół lewo prawo, przekręcenie gałki w lewo oddala a w prawo przybliża. Jest to wygodne.

Re: Klasyfikacja manewrów i figur by pawczu

: 22 kwie 2015, o 22:08
autor: Xeo
Korci mnie aby mojego turniga przerobić ale tak aby można było to zmieniać pod samoloty. Musze poszukać więcej informacji jak to zmontować i coś wykombinuję :-D

Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk

Re: Klasyfikacja manewrów i figur by pawczu

: 22 kwie 2015, o 23:27
autor: Don Mirson
Xeo, jeśli masz w ogóle takie zastanowienia to od początku staraj się latać trzymajć palcami drążków (nie kciukami od góry).

Re: Klasyfikacja manewrów i figur by pawczu

: 23 kwie 2015, o 05:56
autor: aikus
lin3e pisze:[...]
W systemach monitoringu operatorzy kamer w pulpitach mają zoom w drążku w gałce. Jednoczesnie sterują góra dół lewo prawo, przekręcenie gałki w lewo oddala a w prawo przybliża. Jest to wygodne.



To juz wiadomo skad takiego gimbala gotowego zapozyczyc:>

Re: Odp: Klasyfikacja manewrów i figur by pawczu

: 23 kwie 2015, o 07:22
autor: Xeo
miruuu pisze:Xeo, jeśli masz w ogóle takie zastanowienia to od początku staraj się latać trzymajć palcami drążków (nie kciukami od góry).


To właśnie będę zmieniał bo do tej pory latałem na kciukowca a nie palcowcwa ;-)

Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk

Re: Klasyfikacja manewrów i figur by pawczu

: 23 kwie 2015, o 07:56
autor: aikus
... teoretycznie wielcy wspaniali wszyscy lataja trzymajac drazek palcem wskazujacym i kciukiem
Wiec tak sie powinno latac, ale ja caly czas latam kciukami i nie zamierzam sie poki co przestawiac. Jakos mam wrazenie ze takie trzymanie mi precyzyjniejasza kontrole daje...

Re: Klasyfikacja manewrów i figur by pawczu

: 23 kwie 2015, o 07:59
autor: StRess
E tam, Tareq lata kciukami. Jest to jedyna wspólna cecha między jego a moim lataniem :D

Re: Klasyfikacja manewrów i figur by pawczu

: 23 kwie 2015, o 08:01
autor: aikus
Ooo!!! Super!! dzieki Stress! Od tej pory juz nie bede mial nawet wyrzutow sumienia ze latam kciukami. Skoro tareqowi tak wolno to mi tym bardziej:D

Re: Klasyfikacja manewrów i figur by pawczu

: 23 kwie 2015, o 10:15
autor: Kruku
telemaniak pisze:Wracając do manewrów, jednym z takich podstawowych jest na pewno pirozawis. Zwykły i odwrócony, w lewo i w prawo.


Też tak myślę. A wracając do tego co napisałeś o metodzie uczenia się pirozawisu, czyli o skojrzeniu elewatora "na nos" i "na ogon" niezależnie od kierunku, to jeszcze zauważyłem 2 "triki":

1. jeżeli potrafi się lecieć kółka do przodu i do tyłu to można używać tej umiejętności do pirozawisu. Jeśli heli dryfuje, można go przemieścić b. płaskimi "zakrętami" do przodu lub do tyłu. Chodzi tylko o jakiś mentalny link z tym jak chodzą palce bo końcowe sterowanie będzie pewnie podobne.

2. druga metoda to już blisko do pirofigur - ruszanie cykliką po łukach. Tzn na przykład chcemy w lewo i akurat tam jest nos. Można "pyknąć" szybko elewator tak, żeby heli pochylił się nieco (Twoja metoda) i wtedy takim "pykaniem" go kontrolować (b. szybkie korekty) albo korekty robić dłuższe, płynniejsze i z mniejszym wychyleniem gimbala ale ruszać cykliką po łukach z kierunkiem zależnym od kierunku piro. To jest trudniejsze ale daje lepszą kontrolę. Mi to wychodzi np. tylko w normalu i tylko w lewo. Na plecach w lewo też ale już gorzej.

Ogólnie wydaje mi się, że pierwszym etapem jest "pykanie" w połączeniu z różnymi mentalnymi trikami typu "elewator do siebie na plecach zawsze zwiększa składową na nos", a docelowo ogon albo nos jest odniesieniem do miejsca, z którego zaczyna się robić cykliką łuk/kółko w tempie obrotu heli. Im szybciej kręci się piruety tym trudniej "pykać" i wtedy ta metoda się przydaje.

aikus pisze:... teoretycznie wielcy wspaniali wszyscy lataja trzymajac drazek palcem wskazujacym i kciukiem


Dużo dyskusji było toczonych na ten temat i końcowy wniosek jak widzę jest taki, że "jak komu wygodnie". Bert też lata kciukami. Ten film opisuje to dość wyczerpująco:
http://www.smacktalkrc.com/archives/971

Ogólnie mówią tam, że kciuki dają większą szybkość na cyklice przy pirofirurach, a pinch daje nieco większą precyzję przy thr. Dodatkowo przy pinch jest nieco pewniejsze trzymanie gimbala ale za to mniejszy zasięg palców ze względu na "zasięg" palca wskazującego (ktoś z długimi palcami może czuć się dobrze z pinch, a ktoś z krótszymi z thumbs). Bobby Watts latał wiele lat kciukami i potem wiele lat pinchem (przeszedł głównie z powodu owej pewności trzymania gimbala) i opisuje różnice na tym filmie (umie wymiatać i tak i tak). Są też piloci, którzy latają pinchem na thr i kciukiem na cyklice (ktoś z top 10 ale nie pamiętam teraz kto konkretnie). Biorąc pod uwagę jaka jest realnie różnica między "śmiertelnikami" a "olimpem", nie ma to pewnie w ogóle znaczenia.

Warto też wspomnieć, że metoda "kciukowa" ma tą zaletę, że palce wskazujące mamy wolne i można je używać do wygodniejszego przełączania jakiś przełączników na apce, a przy pinch wymaga to zwykle "oderwania" palca wskazującego jeśli przełącznik jest zaraz nad gimbalem.

Re: Klasyfikacja manewrów i figur by pawczu

: 28 sie 2015, o 10:27
autor: Kruku
W związku z katalogowaniem figur podstawowych, mam zajawkę żeby je zwizualizować w takiej formie aby nie budziło wątpliwości jak dany manewr wygląda. Wiadomo - obraz wart tysiąca słów.

Podoba mi się sposób w jaki jest to zrobione na stronie heli masters:
http://www.heli-masters.com/rules/set-maneuvers/

No i tu pytanie - jak się do tego zabrać? Pewnie potrzebowałbym prosty model 3d helika i potem mógłbym go obracać. Ale w jakim sofcie? Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenie z tego typu grafikami i mógłby polecić jakiś program, który by się do tego nadawał? Najlepiej oczywiście jakiś darmowy :P No albo przynajmniej jakiś budżetowy.