Strona 3 z 3

Re: Compass - eXo 500

: 26 sie 2019, o 20:18
autor: radios24
Niestety nie. Poza tym ta masa po prostu jest nie do uciągnięcia na 6s przy jakimś bardzieć agresywnym acro :(
Tego helika kupiłem z ogłoszenia z Francji. W sumie nie planowałem EXO (bardziej XLPOWER) ale tak wyszło że w bardzo dobrej cenie dostałem praktycznie nowy setup razem z EXO :D Więc nie nażekam ale pewnie niebawem się go pozbędę bo nie jest to model skierowany do mnie. Takie mam pdczucie.
Stretch do 550 w moim odczuciu też nie ma tutaj sensu ;) Bo tak czy siak chcę latać na 6s z 700ty.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Re: Compass - eXo 500

: 26 sie 2019, o 20:26
autor: radios24
Aaa i zapomniałem napisać jeszcze zdanie o dźwięku helika :) też zaje**sty :D

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Re: Compass - eXo 500

: 27 sie 2019, o 08:56
autor: radios24
Aha pakiety można wymieniać bez zdejmowania kabinki ;)
Obrazek
Obrazek

Re: Compass - eXo 500

: 27 sie 2019, o 09:38
autor: aikus
A jak tak głowica?
Bo tak optycznie sprawia wrażenie, że jest podatna na wyrabianie się / kiepską sztywność / szybko łapie luzy (przez analogię do wirników ogonowych - które przeważnie są rozruchane na wszystkie strony, tylko żę tam to mało przeszkadza, więc się lata z takimi luzami).

Ile lotów zrobiłeś?
Jak to oceniasz w praktyce?

Re: Compass - eXo 500

: 27 sie 2019, o 09:39
autor: aikus
Swoją drogą... niezły lag - ja już zapomniałem o projekcie, myślałem, że umarł :D:D

Re: Compass - eXo 500

: 27 sie 2019, o 09:52
autor: radios24
Nie mam pojęcia jak z tym jest. Wał jest ciasno spasowany z hubem i zaciskany jest przez jedną śrubę. Ja nie widzę tam żadnego luzu ale zrobiłem dopiero 5 lotów :D Ale patrząc jak ten helik jest solidny to nie sądzę żeby to miał być problem. Luz pojawił by się z czasem gdyby wał był pasowany z hubem luźno i z czasem coś by się mogło wystukać. Tutaj to nie występuje

Re: Compass - eXo 500

: 27 sie 2019, o 10:05
autor: aikus
No dobra a jak tam są mocowane okucia na tym takim nie-szpindlu?
Też muszą być jakieś dampery coś takiego...
W sumie to nic nadzwyczajnego bo dokładnie tak samo musi być w głowicy trójłopatowej, no ale tak się składa, że takiej też nigdy nie składałem ani nie rozbierałem ;)

W każdym razie bardziej chodzi mi o luzy w tym miejscu, a nie pomiędzy hubem a wałem...

Re: Compass - eXo 500

: 27 sie 2019, o 10:08
autor: Carson
No dobra a co z tym hubem bez szpinda po krecie? do kosza i trzeba nowy? :D

Re: Compass - eXo 500

: 27 sie 2019, o 10:12
autor: aikus
Po jakim krecie?? nie wolno kretować tego modelu!!!

Re: Compass - eXo 500

: 27 sie 2019, o 10:19
autor: Carson
powiedz to kretowi :D

Re: Compass - eXo 500

: 27 sie 2019, o 10:41
autor: radios24
Okucia nie mają praktycznie luzu góra-dół. Mają jedynie luz wzdłużny który jest zerowany przez siłę odśrodkową. Tu nie ma demperów ;)
Przy krecie podobno ten hub się gnie i jest do wymiany. Na helifreak i YT jest dużo materiałów z kretów tych helików i ludzie sobie chwalą ich wytrzymałość

Re: Compass - eXo 500

: 27 sie 2019, o 11:05
autor: aikus
radios24 pisze:Okucia nie mają praktycznie luzu góra-dół. Mają jedynie luz wzdłużny który jest zerowany przez siłę odśrodkową. Tu nie ma demperów ;)



No właśnie ... i tutaj moje kolejne wątpliwości:
Siła odśrodkowa zawsze dociągnie okucie do końca szpindla po każdej stronie.
Jeśli jest to faktycznie szpindel i ma jakiś luz wzdłużny w hubie głowicy (choćby na podatności damperów) to faktycznie może się on automatycznie wycentrować, kompensując jakieś drobne niewyważenie (które - jak wiadomo - zawsze jest, a jak ktoś mówi, że nie ma, to znaczy, że nie ma on pojęcia o czym mówi), ergo oś obrotu wirnika nie będzie się pokrywała ze środkiem wału, ale wał nie będzie podążał za wirnikiem, drgania nie przenoszą się na całą konstrukcję.
Tutaj takiej opcji niema.
Okucia dojadą do końca. Jakiekolwiek niewyważenie spowoduje żę oś obrotu wirnika nie będzie się pokrywała ze środkiem wału i wał BĘDZIE się poruszal po mimośrodzie razem z wirnikiem, wszystkie drgania idą na całą konstrukcję.

Oczywiście, nie znaczy to, że tak jest źle, po prostu tolerancja na niewyważenie w takiej głowicy jest IMHO dużo mniejsza i trzeba o tym pamiętać.

radios24 pisze:Przy krecie podobno ten hub się gnie i jest do wymiany. Na helifreak i YT jest dużo materiałów z kretów tych helików i ludzie sobie chwalą ich wytrzymałość




Nom... w sumie to nie powinno zaskakiwać, bo tak mniej więcej to czegoś takiego od Compassa bym oczekiwał.
Konstrukcja konstrukcją - można sobie dyskutować, ale wykonanie ma być nie z gównolitycznych materiałów, tylko z uczciwych - i wtedy tak jest.

Re: Compass - eXo 500

: 27 sie 2019, o 11:49
autor: mwx
radios24 pisze: bardzo nowatorski


Rama mocno inna niż zwykle, ale czy to zaleta? Wygląda na bardzo kosztownego w naprawie przez tę ramę. hmm

Carson pisze:No dobra a co z tym hubem bez szpinda po krecie? do kosza i trzeba nowy? :D


5 lat tłukłem bezszpindlową i bezdamperową głowicę GAUI. Wytrzymałość spoko, walnąłem nią pewnie z 40 razy i nadal nadaje się do użytku. W mojej głowicy wewnętrzne pierścienie łożysk w okuciach łopat są przykręcane do huba śrubami - po każdej glebie wymieniałem śruby nawet nie sprawdzając czy są proste i tyle.

Re: Compass - eXo 500

: 27 sie 2019, o 12:17
autor: radios24
W tym rzecz że ta rama jest znacznie bardziej wytrzymała niż tradycyjne.