Thunder Tiger - Mini Titan E325

Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 28 kwie 2010, o 23:32

Gmeracz pisze:@Grzesiek: ja tu Ameryki nie odkrywam, ale że sam walczyłem w MT z ustawieniami na różne sposoby myślę, że wielu może pójść na skróty i nie szarpać się w powietrzu, bo zupa za słona... ;)

Może i nie odkrywasz Ameryki ale sam dobrze wiesz że jest spora grupa ludzi którym albo z lenistwa albo z wygody (choć to prawie to samo) nie chce się eksperymentować albo szukać i wolą "gotowca"...
Ja - to co ty z MT - przeszedłem z HBK2 i znam go jak własną kieszeń (i plastik i FG) - wiem ile się można samemu nauczyć i innym "na tacy" podać... tylko muszą chcieć z tego skorzystać.
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 8 maja 2010, o 19:28

Blade, mogę jedynie potwierdzić odporność tych hartowanych wałów.
Wczoraj rozpieprzyłem w drobiazgi swojego MT. Pizgało ostro i nie wyszedłem do końca z pleców.

Model ostro oberwał. Nawet serwo ogonowe pękło. A wał... prościutki :)
Z tym że małe sprostowanie - ostatnio używałem oryginalnych hartowanych z Thunder Tiger - te akurat są lśniąco bialutkie. Czarne to miałem z zapasów z innego sklepu.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 8 maja 2010, o 19:30

Pytanie czy sztywny wał nie przeniósł energii kraksy na kadłub. Obejrzałeś cały dokładnie? Szczególnie w okolicy łożysk?
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 9 maja 2010, o 13:49

Tym razem kadłub cały. Po takiej kraksie mam zwyczaj rozbierania wszystkiego na części. Widocznie uderzenie poszło głównie na podwozie, a nie wałem. Trzeba przyznać że ta klatka wiele wytrzymuje.

Zapewne dużą rolę odegrała też miękka gleba z wysoką trawą, bo tylko jedna łopata się wyszczerbiła, ale za to na serwie ogonowym :( Poleciały też tryby serw tarczy, mam okazję sprawdzić modyfikację 65HB na 65MG. Po prostu zamówiłem metalowe i tyle :)

Miałem prawie pełną moc bo walczyłem do końca z wyprowadzeniem. A na paru metrach sprawy toczą się tak cholernie szybko...
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 9 maja 2010, o 22:23

Ty patrz... ja też dzisiaj do końca walczyłem z wyprowadzeniem... i też klatka cała - wszystko poszło w łopaty, flybar i belkę (przez łopaty) nawet kabinka nie ma ryski choć nosem zarył...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
helimaniak
Zaczyna się rozkręcać...
Posty: 60
Rejestracja: 24-05-2010
Lokalizacja: Wroclaw
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 1 raz

Postautor: helimaniak » 24 maja 2010, o 00:58

Witam Jestem poczatkujacy i jeszcze nie wiem co to za skrót ATV uzyty w tym zdaniu
No atv na 125% a rudder ma 150%. Dr 125% rudder 90 i EXPO +30
możecie wytłumaczyć świerzakowi.
Pozdrawiam Radzio
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 24 maja 2010, o 08:13

helimaniak pisze:Witam Jestem poczatkujacy i jeszcze nie wiem co to za skrót ATV uzyty w tym zdaniu
No atv na 125% a rudder ma 150%. Dr 125% rudder 90 i EXPO +30
możecie wytłumaczyć świerzakowi.
Pozdrawiam Radzio

ATV = Adjust Travel Value - ustawienie zakresu ruchu (serwa) - chodzi o to że w podstawowych ustawieniach każdej zaawansowanej apki ruch drążka -100% do +100% "przekłada" się na ruch serwa -100% do +100% czyli 1:1. Ale można tak zaprogramować apke że ten ruch maksymalny serwa jest mniejszy lub większy niż wynikający z drążka. Można nawet ustawić ruch niesymetryczny. Do tego właśnie służą: ATV, D/R i EXPO.
ATV 125% oznacza że dla skrajnego wychylenia drążka serwo dostaje sygnał żeby wychylić się bardziej o 25% niż "normalnie".

Polecam przeczytać to: viewtopic.php?f=67&t=152 i to: http://heli-team.pl/index.php?option=co ... Itemid=119
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 25 maja 2010, o 18:36

Wróciłem po krótkim urlopie i dołączę się do wątku :)

Przetestowałem moda zmieniając w Hitecach HS-65 HB zębatki na metalowe. Jednym słowem MIODZIO!

Pod palcem chodzą wyraźnie "ciaśniej" i z większym "oporem". Podejrzewam, że pasowanie zębów jest dokładniejsze, chociaż parametry mają niby te same. Jednak plastik może być gorzej spasowany (gdybam teraz).
Ale zawsze może się przydać info o takiej możliwości. Mam dosyć wymiany zębatek w serwach tarczy. Nawet te karbonitowe nie wytrzymują kretów na wirnik. Się chce ostro bawić to się czasem ostro kretuje. :ugeek:

Futaba na ogonie po ostatniej kraksie miała problem z potencjometrem. Przy okazji wymiany obudowy wylutowałem go i naprawiłem, ale padła też elektronika.
Dziś dostałem inne serwo na ogon, tym razem sprawdzam nową markę na rynku - KDS N590. W sumie parametry takie jak S9257, a lżejsze no i tańsze. Chińskie qrcze, zobaczymy.

Parametry:
  • Szybkość = 0,08 ms - 4,8 V / 0,07 ms - 6V
  • Siła = 2 kg - 4,8 V / 2,5 kg - 6V
  • Częstotliwość pracy = 300 Hz
  • Rozmiar = typ mini 35,5x15x28,6 mm
  • Waga = 25 gram
  • Cena (sklep w UK) = 24 funty (S9257 ok. 45 funtów)

W najbliższych dniach podam wrażenia z oblotu tej marki. Będzie news na stronie głównej. Jeżeli się sprawdzi to będzie ciekawa alternatywa na miejsce dziadka S9257.

Wracając do wątku i pytania Radzia - dodam, że Blade podał swoje ustawy do bardzo szybkich manewrów, więc czasem nie próbuj tego na żywo z modelem!
Np. EXPO +30% spowoduje, że przy bardzo małym ruchu drążka pochylenia model reaguje nieproporcjonalnie bardzo szybko. Jest to konieczne do wykonania szybkiego manewru np. przewrotu na boki (tzw. tic-toc). To są takie alpejskie kombinacje, aby wycisnąć z modelu więcej i więcej... Ale to dopiero po opanowaniu podstawowych figur akrobacji, przewrotów i latania na siebie z różnych stron. Inaczej można się szybko pogubić, co i tak się zdarza :lol: jak Ramotnemu i mnie ostatnio.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 25 maja 2010, o 18:56

Gmeracz pisze:Dziś dostałem inne serwo na ogon, tym razem sprawdzam nową markę na rynku - KDS N590. W sumie parametry takie jak S9257, a lżejsze no i tańsze. Chińskie qrcze, zobaczymy.
Parametry:
  • Szybkość = 0,08 ms - 4,8 V / 0,07 ms - 6V
  • Siła = 2 kg - 4,8 V / 2,5 kg - 6V
  • Częstotliwość pracy = 300 Hz
  • Rozmiar = typ mini 35,5x15x28,6 mm
  • Waga = 25 gram
  • Cena (sklep w UK) = 24 funty (S9257 ok. 45 funtów)

W najbliższych dniach podam wrażenia z oblotu tej marki. Będzie news na stronie głównej. Jeżeli się sprawdzi to będzie ciekawa alternatywa na miejsce dziadka S9257.
Ja testuje od paru dni serwo MKS DS8910 w połączeniu z żyrem Spartan Quark na T500ESP/FBL z silnikiem Z-20 - pomimo niesamowitego kopa całkiem fajnie trzyma. Co prawda ma lekkie drgawki ale to pewnie przez wibracje heli. Serwo spisuje się znakomicie.

Gmeracz pisze:Np. EXPO +30% spowoduje, że przy bardzo małym ruchu drążka pochylenia model reaguje nieproporcjonalnie bardzo szybko.
No nie wiem - w DX7 i DSX9 EXPO "+" to osłabienie a "-" to wzmocnienie reakcji...
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
tomek68
Domownik forum...
Posty: 339
Rejestracja: 25-02-2010
Lokalizacja: Drogheda
Podziękował: 1 raz
Podziękowano: 7 razy

Postautor: tomek68 » 25 maja 2010, o 19:22

Pewnie nadajniczek Futaby ,expo działa odwrotnie do JR i pochodnych.
Heli pilots live in a world full of vibration
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 26 maja 2010, o 00:55

No jasne, że zwiększanie expo w spektrumach zmienia krzywą w taki sposób, że początkowo ruch drąga wywołuje niewielkie wrażenie na modelu a później jest ostro pod górkę ;)
Jeśli gmeracz ma Futabkę to nie wiem jak tam jest.

Gmeracz jakie konkretnie wały Byś polecał z własnego doświadczenia i skąd ściągać? żeby były takie rock solid i wogóle najwytrzymalsze z najwytrzymalszych? 8-)

Co myślisz o tych: http://www.cnchelicopter.com/servlet/th ... ion/Detail
ten sam producent co głowicy więc powinny dawać radkę?
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 28 maja 2010, o 13:40

Tia, ja mam Futabkę i szczerze to dla mnie logiczniejsze, że jak ZWIĘKSZAM wartość funkcji, to ona zaczyna ZWIĘKSZAĆ reakcję, a nie odwrotnie. Ale zapewne jakbym miał Spectruma, też bym mówił że jest fajna. No bo jest :)
W mojej Futabce F7C cholernie brakuje mi monitoringu, ale cóż, następna będzie już miała.
Pocieszam się zawsze patrząć na nią, że kiedyś z żółtą Webrą też dawało się radę...

Dobra, co do wałów. Blade, nie mam bladego pojęcia o tych wałach, które podałeś :mrgreen:.
I tak na prawdę nie rozumiem, co to oznacza, że "...Precision main shafts...". Czyli inne już nie są "Precision" Ciosane a nie toczone?
Banalny chwyt marketingowy ;)
Za to cena wydaje mi się podejrzana, jeżeli u mnie dwa zwykłe kosztuję niecałe 5 funciaków, a te hartowane 2 x tyle. Więc nie spodziewałbym się za 8 USD porządnej obróbki cieplnej.

Ale tak jak napisałem wcześniej, ostatnio latam tylko na oryginalnych tigerowskich, lśniąco białych hartowanych.
Inne, czarne i też hartowane (już nie pamiętam skąd) po serii fikołków (tak na oko z 20 lotów) zaczęły mi lekko telepać głowicą.
Biały wytrzymał fikołki, tic tocki i ogólne szaleństwa, a także dzielnie zniósł ostatniego kreta. Więc ten mogę z czystym sumieniem polecić.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 28 maja 2010, o 13:46

Gmeracz pisze:Tia, ja mam Futabkę i szczerze to dla mnie logiczniejsze, że jak ZWIĘKSZAM wartość funkcji, to ona zaczyna ZWIĘKSZAĆ reakcję, a nie odwrotnie.
No niekoniecznie... wszystko zależy jaki jest charakter funkjcji: jeśli EXPO jest wzmocnieniem działania to zwiększenie parametru zwiększa reakcję ale jeśli rozumiemy funkcję jako osłabienie reakcji to zwiększenie parametru zmniejsza reakcję. Tak więc to tylko kwestia umowy... Niemniej w przypadku EXPO (ponieważ działa wyłącznie po jedne stronie pierwotnej krzywej) rzeczywiście "+" powinien oznaczać zwiększenie reakcji... Cóż czymś musieli się wyróżnić... ;)
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 28 maja 2010, o 18:40

Aaaa, sorki Blade, zapomniałem podać skąd biorę.
http://www.fast-lad.co.uk/store/index.php?cPath=22_145_119&page=2&sort=1a
http://www.modelhelicopters.co.uk/acatalog/HeliSprs_RaptorElectric.html
http://www.modelmaniacsonline.co.uk/categories.php?CatID=178&SubCatID=514
http://www.rchelispares.com/helicopter_spares/thunder_tiger/raptor_e325_mini_titan?sort=20a&page=6

Osobiście faworyzuję Fast-Lad, bo ci panowie to wariaci (pozytywni), mają duuużo nowości co tydzień, a dostawa jest najszybsza na świecie, jeżeli zamówię do 12:00 to jutro mam już w domu.
Nawet ciężarówkę :rotfl:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 30 maja 2010, o 19:53

Gmeracz pisze:Aaaa, sorki Blade, zapomniałem podać skąd biorę.
http://www.fast-lad.co.uk/store/index.php?cPath=22_145_119&page=2&sort=1a
http://www.modelhelicopters.co.uk/acatalog/HeliSprs_RaptorElectric.html
http://www.modelmaniacsonline.co.uk/categories.php?CatID=178&SubCatID=514
http://www.rchelispares.com/helicopter_spares/thunder_tiger/raptor_e325_mini_titan?sort=20a&page=6

Osobiście faworyzuję Fast-Lad, bo ci panowie to wariaci (pozytywni), mają duuużo nowości co tydzień, a dostawa jest najszybsza na świecie, jeżeli zamówię do 12:00 to jutro mam już w domu.
Nawet ciężarówkę :rotfl:



Tak tylko popatrz skąd Ty zamawiasz a skąd ja ;P
Tak czy inaczej juz wziąłem te dziwne wały z XM-seller i inne graty, mój miniti przejdzie gruntowny remoncik i będzie to zupełnie nowy helikopter teraz :thumb:
Nie mogę się doczekać na nowe graty do niego :banana:
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 1 cze 2010, o 21:22

Blade pisze:Tak tylko popatrz skąd Ty zamawiasz a skąd ja ;P

Ty się nie tłumacz, mam pod avatarem napisane, gdzie żyję :lol:

Blade pisze:mój miniti przejdzie gruntowny remoncik i będzie to zupełnie nowy helikopter teraz :thumb:
Nie mogę się doczekać na nowe graty do niego :banana:


Blade, lepiej przyznaj się bez bicia, co kurcze kombinujesz??? :hammer:
A szczególnie, dlaczego będzie to zupełnie nowy helik???
Nie chcesz chyba zacząć bać się każdego cienia na ulicy? :ugeek:

Ja nareszcie jutro ulotnię MT, bo pogoda ma dopisać. Mam gotowych 12 pakietów, więc trochę poszaleję :rotfl: Cholernie jestem ciekaw tego chińskiego serwa. Będzie pracował z 401-ką.
No i może wreszcie uda mi się skończyć materiał o głowicy MT. Kurcze, im dłużej go robię tym bardziej się rozrasta. No bo jak tu nie napisać o ogonie, pasku, kątach, torowaniu bla bla bla... I powoli wychodzi z tego tutek nt. całego helika :roll:
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 1 cze 2010, o 21:32

Gmeracz pisze:I powoli wychodzi z tego tutek nt. całego helika :roll:
I dobrze... :D
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Awatar użytkownika
Gmeracz
Lider forum...
Posty: 2203
Rejestracja: 16-03-2010
Lokalizacja: UE
Podziękował: 78 razy
Podziękowano: 206 razy
Kontaktowanie:

Postautor: Gmeracz » 4 cze 2010, o 12:48

Po pierwszych lotach mogę powiedzieć, że serwo na razie działa perfekcyjnie. Z zębatką 14T model daje w palnik aż miło. Piro na poziomie GY-401, ciche, zimne. Jak dałem 100% w idle2 to kopara opadła jak ten model potrafi szybko reagować. Chyba było jednak trochę za dużo, bo powyżej 3000 zauważyłem problemy z mechaniką. Śruby mi się wykręcają z ramy :), miksery się poluzowały i takie tam.
Latam na Dual 130 i Expo +15, miksery na 3D, czarne dumpery, łopatki ogona Radixa (leciutkie).

Trzeba było poprawić to i owo, to jest na prawdę masakra, szkoda że nie mam kamerzysty pod ręką. Teraz nie ma zlituj, przed każdym treningiem dokładny przegląd przedstartowy.

Blade, jak tam nowe wały? Bo możliwe, że też będę szukał mocniejszych :rotfl:

EDIT: Właśnie wróciłem z pola. To była MAASAKRAAAA!!!
Nie dałem rady polatać na 100% gazu. Powyżej 95% model dotąd latający cichutko dostał jakiś cholernych wibracji, gwizdał i cholera wie co jeszcze. Jedynie ogon stał jak przykręcony. Ale 95% i tak mi wystarczyło :banana:
Model skacze jak głupi, serwo w piro dało tak w palnik, że się pogubiłem :) Nie wiem, ile to jeszcze potrafi, ale było na pewno powyżej 400 st/sek.
Dochodzę do wniosku, że 450-tka nie nadaje się do treningu 3D. Wszystko dzieje się za szybko, model ma takie kopyto, że aż strach. Przy tym akku Turnigy swoje zrobiły. Dają wszystko, co fabryka dała. Bez ściemy jak mam mieć 30C to je mam.
Kiedy po MT przesiadam się na 500-tkę ta wydaje się, jak poczciwa krówka w powietrzu.
No tak, ale rok temu rozbijałem się w sytuacjach, które teraz normalnie występują podczas treningu.

No i mogę wam powiedzieć, że to serwo bije po jajach S9257. Cóż, moc, szybkość, 6V też robi swoje.
Mogę spokojnie każdemu je polecić.
Od śmigła... Sławek
http://www.youtube.com/user/Vipcioo
Awatar użytkownika
Ramotny
Administrator
Posty: 3711
Rejestracja: 28-01-2010
Lokalizacja: 52°5'38''N 21°7'3''E
Podziękował: 313 razy
Podziękowano: 294 razy

Postautor: Ramotny » 4 cze 2010, o 12:51

Jak nie masz kamerzysty to zrób sobie coś takiego...

Obrazek
Pozdrawiam, Grzegorz
Mieć czy latać? Oto jest pytanie...
Blade
Stały bywalec...
Posty: 168
Rejestracja: 25-04-2010
Podziękował: 4 razy
Podziękowano: 4 razy

Postautor: Blade » 13 cze 2010, o 22:59

Gmeracz pisze:
Blade, lepiej przyznaj się bez bicia, co kurcze kombinujesz??? :hammer:
A szczególnie, dlaczego będzie to zupełnie nowy helik???


Mój miniti był na skraju jeśli chodzi o szeroko pojętą "spójność konstrukcji" :mrgreen: i postanowiłem go całkowicie odbudować jednocześnie upgreadując troszeczkę.
Ogólnie produkcji ThunderTigera to został tylko tail boom, wał ogonowy, skrzynka, szpindel i kabinka :)
Zastosowałem ramę G10 z xmseller, cała alu mechanikę ogona, mocowania serwa ogonowego, nowe podpórki kabiny, podwozie extreme production od Belta i kinga :mrgreen: łopatki KBDD, odbiornik AR6200 zamiast 6100 z powyłamywanymi antenkami i inne takie takie, pełna lista na moim blogu :)

Obrazek

Waży niestety ok 900g ale jakoś daje rade.



Wróć do „Thunder Tiger”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość