Kosmo pisze:Sławek akurat jeśli chodzi o ustawienie kątów to odnoszę się do Frenzy 90N.
pma_ pisze:A ja po prostu kładę poziomicę na górze głowicy do tego kątomierz na łopatę i już (poziomica pasuje rozmiarowo )
Gmeracz pisze:jednak wolę ustawić maksymalnie dobrze mechanikę wykorzystując dostępne środki. Owocuje to latającym nienagannie i bez wibracji modelem, że nie wspominając o mniejszym zużywaniu się elementów.
Gmeracz pisze:Luźna refleksja co do ustawiania łopat - widziałem na filmach Strefy Hobby jak panowie ustawiali flybar na oko ręką a później starali się ustawić dokładnie kąt łopat co do pika w apce poprawiając co chwilę opadający pręt... A przecież flybar jest sprzężony z łopatami i jego pochylenie pręta zmienia automatycznie kąt łopat.
Więc poziomica zda egzamin jeżeli sam model jest faktycznie wypoziomowany. Nie dość tego - niektóre modele mają naturalne pochylenie na podwoziu, więc jedynym miarodajnym elementem jest wał główny.
Mogę się mylić i jednak takie bardzo precyzyjne ustawianie nie ma sensu, jednak wolę ustawić maksymalnie dobrze mechanikę wykorzystując dostępne środki. Owocuje to latającym nienagannie i bez wibracji modelem, że nie wspominając o mniejszym zużywaniu się elementów.
Do blokowania używam tego:
Poza kątami polecam sprawdzanie kątów po obwodzie, co 90 stopni. Dzięki temu mamy pewność też co do kątów cykliki i symetryczności wychyleń obydwu. Wartość cykliki ustawiamy funkcją SWASH lub analogiczną.
Kowal pisze: a nie głupimi postami na forach
Wróć do „Łopaty, łopatki i śmigła”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość