Strona 1 z 16

Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 10 paź 2014, o 12:36
autor: Artu
Czytając temat Mikro-Quadro wyścigowe, postanowiłem i ja coś podobnego sobie zbudować :thumb: Na razie nie mam finansów, ale... :rotfl2:

Mam zamiar zrobić w takiej konfiguracji:
Rama H250 ZMR250 250mm Carbon Fiber Mini Quadcopter Multicopter Frame Kit
Silniki ZMR 1804 2400KV
Śmigła Gemfan 5x3
Regulatory Emax Simonk Series 12A
Kontroler OpenPilot CC3D Flight Controller STM32 32-bit Flexiport
Obudowa na FC OpenPilot Staight Pin Plug CC3D Flight Controller 3D Shell PLA

Całość na dzień dzisiejszy (kurs $) powyższy setup to koszt 460zł...

Quad_lista.jpg

Wszelkie uwagi, równiez te krytyczne :rotfl2: mile widziane :thumb:

Re: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 10 paź 2014, o 16:04
autor: Don Mirson

Te ramy są śliczne i wygodne w montażu wszystkiego, ale mają dwie wady:
- cena
- łamliwe ramiona.
Wybierając raę zwróć uwagę, czy będziesz mógł do niej dokupić ramiona później i w jakiej cenie.
Cenę możesz wyeliminować jedynie własnoróbką. Nie będzie tak piękna, ale na pewno lżejsza i odporniejsza. Kwestia gustu. Sam nie wiem co lepsze a co gorsze.

Artu pisze:Silniki ZMR 1804 2400KV

Uwielbiam je. Sa genialne.Pamiętaj jednak, że przy Twoim modelu będziesz musiał latać na 4S. To oczywiście nie jest wadą, ale pewnie masz w domu znacnzie więcej pakietów 3S i pewnie zastanawiasz się nad ich ewentualnym wykorzystaniem :) Z moich obserwacji, te silniczki pracują idealnie na 3S gdy na na jeden silnik nie przypada więcej niż 100 gram modelu (gotowego do lotu, z pakietem...). Po przekroczeniu tej magicznej cyfry dzieje się źle a czas lotu drastycznie spada. Jestem pewien, że model wyjdzie więcej niż 400 gram, dlatego 4S będzie potrzebne - i na 4S zapewne poleci.

Artu pisze:Śmigła Gemfan 5x3
Zapewne nie są idealne, ale w zupełności wystarczające. Ubiłem takich mnóstwo i nadal je kupuje :)

Artu pisze:Regulatory Emax Simonk Series 12A

Pootwierdzam, że z silniczkami, które wybrałeś będą dobrze chodzić.

Re: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 10 paź 2014, o 16:41
autor: Artu
miruuu pisze:

Te ramy są śliczne i wygodne w montażu wszystkiego, ale mają dwie wady:
- cena
- łamliwe ramiona.
Wybierając ramę zwróć uwagę, czy będziesz mógł do niej dokupić ramiona później i w jakiej cenie.

Na szczęście do tej konstrukcji koszty elementów zapasowych jak i cena ramy nie "powalają na kolana" :D

miruuu pisze:Cenę możesz wyeliminować jedynie własnoróbką. Nie będzie tak piękna, ale na pewno lżejsza i odporniejsza. Kwestia gustu. Sam nie wiem co lepsze a co gorsze.

Ciężko będzie wyciąć u Nas taką ramę za 114zł wraz z elementami montażowymi :masakra:

miruuu pisze:
Artu pisze:Śmigła Gemfan 5x3
Zapewne nie są idealne, ale w zupełności wystarczające. Ubiłem takich mnóstwo i nadal je kupuje :)

Są jeszcze inne śmigiełka, które "biorę pod uwagę":
Gemfan 5x3 5030 3-Leaf Propeller CW/CCW For 250 Frame Kit, oraz "na później" Gemfan 5x3 5030 3-Leaf Carbon Fiber Propeller CW/CCW For 250 Frame Kit :D

miruuu pisze:
Artu pisze:Silniki ZMR 1804 2400KV

Uwielbiam je. Sa genialne.Pamiętaj jednak, że przy Twoim modelu będziesz musiał latać na 4S.

2400kV i 4S :wow2: Toż to EDF przy tym "wysiada" :D Ale skoro Użytkujesz te silniczki, to zapewne Masz rację... dzięki za uwagi :nw:

Re: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 10 paź 2014, o 16:45
autor: Don Mirson
114 zł: - Panie ja o wadze a nie PLNach mówię :)

4S: na 3S nie da rady, po prostu, albo będzie muł. Na 4S w specyfikacji jest napisane, że można, ale żeby nie szaleć. Ja odpaliłem na 4S 2 pakiety dotychczas testowo i nic się nie spaliło ;) a różnica w mocy była.

Ewentualnie, widziałem, że te rcxy mają nowego nieco większego brata i zapewne nieco mocniejszego. Możesz ich poszukać bo niestety nie pamiętam gdzie je widziałem :(

Re: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 10 paź 2014, o 16:55
autor: Artu
miruuu pisze:Ewentualnie, widziałem, że te rcxy mają nowego nieco większego brata i zapewne nieco mocniejszego. Możesz ich poszukać bo niestety nie pamiętam gdzie je widziałem :(

Może chodzi o te: DYS BE1806 2300KV hmm

Re: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 10 paź 2014, o 17:33
autor: Don Mirson
Chodzi o jeszcze inne. Tamte były jeszcze większe, ale za nic nie mogę sobie przypomnieć :hammer: A może i o te? :masakra: Sam nie wiem. W kazdym te sa wyłącznie pod 2-3S więc bym ich nie brał, bo zamkną Ci furtkę wazie potrzeby 4 cel...

A teraz trochę narzekania :) W ogóle z tymi maluchami to ja mam różne rozterki. Przerabiałem w sumie 3 różne i wszystkie były fajne, ale 3S na fpv sprawdził sie tylko na ramie własnej roboty, która ważyła 40 gram. Na tej ramie bez fpv ale z mobiusem robiłem po 12-14 minut na pakiecie 1500 3S (a spokojnie ładowałem tez więsze pakiety 2200 mAh+ i latałem jeszcze dłużej). Na cięższych ramach z całym fpv (nie mówiąc już o dadatkowej kamerce do dobrego nagrania) czas lotu wychodzi ok 6 min. I wszystko jest super, ale dla mnie te 6 minut to za mało. Za mało dlatego, że chciałbym polatać po krzaczorach nieco dalej i dłużej, a tu ciągle tankowanie... :wall:

Idąc tym tokiem myślenia zachciało mi się hexy. Ale że oktę łatwiej zrobić samemu ( # ) rozpocząłem właśnie ten projekt opisany w sąsiednim watku. Docelowo idea jest taka, że łączna waga tej okty ma nie przekraczać 100 gram na silnik, bo w takim ukłądzie RCXy pracują najlepiej (długi lot i mocy więcej niż trzeba). Wyszedłem z założenia, że to co waży najwięcej, wazy tyle samo w każdym modelu, niezaleznie od ilości silników: kamera fpv, kamera do nagrywania, tx fpv, bec, osd, odbiornik, kontroler... Do tego robię ramę na poziomie wagowym zbliżonym do kupionej ramy pod quada. Doszedłem do wniosku, że właśnie ta wagę rozłożę na wiekszą ilść silników, żeby odzyskać nieco czasu lotu (który na rcx'ach jest mocno zalezy od dodatkowych gramów).

I tak, z wyscigowego quada robi się okta :hammer: Dlaczego to piszę w wątku o quadzie a nie okcie? Żeby Ciebie / Was uwrażliwić na ważny czynnik jakim w tych mikrusach jest waga. Niestety, ale każdy gram się liczy i każdy gram jest warty przemyślenia.

Re: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 10 paź 2014, o 18:01
autor: Artu
Znalazłem fajne silniczki do "malucha" Micro Titan 2204 Motor 2300KV... o ciekawych parametrach (przy mniej ciekawej cenie):

Obrazek

Re: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 10 paź 2014, o 20:49
autor: Don Mirson
Parametry rzeczywiście nizłe. W testach RCXy dają ok 250 gram ciągu na pakiecie 3S. Tu jest sporo więcej!
Ale mi smaka robicie tymi quadowymi ścigaczami... Przestańcie, bo zamiast okty wyjdą mi 2 quady :P

Znalazłem właśnie wersję... kieszonkową :)
http://www.goodluckbuy.com/abs-pla-3d-p ... e-kit.html

Obrazek

Re: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 11 paź 2014, o 18:38
autor: VaderJK
Artu i kupiłeś te części do mini quada?
Ten setup to jakis sprawdzony czy taki przypadkowy?

Re: Odp: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 11 paź 2014, o 19:34
autor: niebochod
250g na 3S to chyba niezbyt wiele.
Tu jest małe porównanie na różnych śmigłach i napieciach silnika cobra 2204 1960kV:
Obrazek

Co do SimonK to bym uważał na silniki z ~2000kV. Ja na 4S się sparzyłem (ktoś chce kupić 3xAfro 12A - jeden niestety poszedł z dymem..)?
A z tego co czytałem to na 3S też potrafią być problemy na SimonK.

Re: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 11 paź 2014, o 20:20
autor: Kenobi36
A to wyniki Multistar Elite 2204 2300kv które zamówiłem
Prop Data:
5x3
12.6V (3S): 50%=224g 3.7A, 100%= 371g 7.5A
(Hover amps @ 125g thrust=1.7A (x 4=500g=6.8A)
8.4V (2S): 50%=120g 2.2A, 100%= 200g 4.3A
(Hover amps @ 125g thrust=2.2A (x 4=500g=8.8A)

5x3x3 (3 blade)
12.6V (3S): 50%=232g 4.7A, 100%= 392g 9.9A
(Hover amps @ 125g thrust=2.0A (x 4=500g=8A)
8.4V (2S): 50%=134g 2.7A 100%= 221g 6.7A
(Hover amps @ 125g thrust=2.7A (x 4=500g=10.8A)

6x4
12.6V (3S): 50%=385g 7.5A, 100%= 591g 9.9A
(Hover amps @ 125g thrust=1.4A (x 4=500g=5.6A)
8.4V (2S): 50%=230g 4.8A, 100%= 367g 9.7A
(Hover amps @ 125g thrust=2.1A (x 4=500g=8.4A)

Chyba najwydajniej wychodzi 6x4 i pakiet 2s :-)
5x3 12.6V (3S): 50%=224g 3.7A, 46W
6x4 8.4V (2S): 50%=230g 4.8A, 4.8*8.4 = 40W

Re: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 13 paź 2014, o 11:32
autor: VaderJK
No to leci do mnie quadzik.... Zobaczymy jak to będzie latać...

Re: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 13 paź 2014, o 11:33
autor: Don Mirson
Coś więcej napisz. Jaki, skąd, do kąd..? ;)

Re: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 13 paź 2014, o 11:52
autor: VaderJK
Z banggood.com. Coś takiego jak Artu na początku wypisał.

Jak przyjdzie i złożę to na pewno podzielę się opinią.

Re: Odp: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 25 paź 2014, o 07:30
autor: VaderJK
Mały outbox tego co przyszło z banggood.com po 2 tyg od zamówienia!

Obrazek

No i powoli zaczynam montaż..

Obrazek

VaderJK

Re: Odp: Przepis na

: 25 paź 2014, o 07:44
autor: Artu
VaderJK pisze:No i powoli zaczynam montaż...

I już zazdroszczę :cry: Ja będę mógł zamówić dopiero koniec listopada, początek grudnia (tak twierdzi mój portfel), a wtedy będzie "natłok świątecznych przesyłek" :wall2:
Tylko te śmigiełka tak mi się średnio podobają... czemu nie Zamówiłeś dwu łopatowych hmm Podobno takie dobrze się sprawdzają w tym modelu TM 5X3" Carbon Fiber Propeller Prop CW/CCW
TX wideo też Mogłeś kupić lżejszy... TS5823

Re: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 25 paź 2014, o 08:23
autor: VaderJK
Kupiłem 3 lopatowe żeby większy ciąg był. Jak będę już tak latać że nie będę co chwila łamać smigielek to kupie karbonowe. Co do nadajnika to wziąłem taki jaki już mam i mam sprawdzony. Może pomyślę o odlaczeniu radiatora bo to 200 a ona się mocno nie grzeje.

VaderJK

Re: Odp: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 25 paź 2014, o 08:49
autor: Don Mirson
VaderJK pisze: to kupie kartonowe.
tylko uwazaj na mokrą trawę :D

Re: Odp: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 25 paź 2014, o 08:51
autor: VaderJK
Proszę się nie śmiać

VaderJK

Re: Odp: Przepis na "małego wariata" w rozmiarze "250"

: 25 paź 2014, o 09:01
autor: Ramotny
VaderJK pisze:Kupiłem 3 lopatowe żeby większy ciąg był. Jak będę już tak latać że nie będę co chwila łamać smigielek to kupie karbonowe. Co do nadajnika to wziąłem taki jaki już mam i mam sprawdzony. Może pomyślę o odlaczeniu radiatora bo to 200 a ona się mocno nie grzeje.

VaderJK

Nie chcę się za bardzo wymądrzać ale wydaje mi się że ciąg zestawu silnik+śmigło w małym stopniu zależy od ilości łopat śmigła a bardziej od mocy silnika. Zaleta śmigła wielołopatowego (być może są jeszcze inne) to mniejsza średnica przy tym samym ciągu.