Strona 1 z 2

HobbyWing - Platinum 50A v3

: 11 mar 2017, o 14:56
autor: Kruku
Postanowiłem wymienić regiel w Alignie 450L bo mi coś ostatnio odcinał w locie. Kupiłem HW 50A v3. Ustawiłem end pointy na THR ale zamiast "super soft startu" w trybie GOV, nie ma żadnej reakcji silnika przez około 8 sekund, a potem nagle rusza (tryb gov store lub gov (elf) bez różnicy).

https://youtu.be/X-1IyyDqWVU

Eksperymentowałem z różnymi ustawieniami timingu i PWM i nic to nie zmienia. End pointy ustawiałem parę razy i też to samo. Być może ktoś kiedyś miał podobny problem i wie o co kaman? Nie mam już pomysłów co może być nie tak. Dodam, że przy trybie gov off, silnik normalnie reaguje na THR w całym zakresie gazu. Na razie to co chcę zrobić to spróbować zamiast gova z ESC, użyć gova z Braina i zobaczymy co wtedy ale ogólnie zong bo chciałem ten "super soft start" z HW a tu taka blać.

Silnik to Align 460MX

Re: HobbyWing platinium 50A pro v3 + Align 460MX (gov)

: 11 mar 2017, o 22:47
autor: Kruku
Update: Używając GOV z BRAINa wszystko jest w porządku. Na szczęście HW ma RPM out więc nie jest to żaden problem. Ciekawostka jednak pozostaje. Co ciekawe HW 160A w MAXie nie ma żadnego problemu z GOVem. Najważniejsze jednak, że problem został rozwiązany.

Re: HobbyWing platinium 50A pro v3 + Align 460MX (gov)

: 21 mar 2017, o 12:52
autor: Galo82
Z tego co wiem, Kubacki miał podobny problem z Govem z HV, w parze Brainem, i w taki sam sposób rozwiązał go.

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 24 gru 2017, o 14:07
autor: gumi
Poszukując informacji o regulatorach HOBBYWING natrafiłem na poniższe tłumaczenie trybów pracy regulatora w wersji V3.

Samolot / Fixed Wing / Heli Governor Off? / * Heli Governor (Elf) / Heli Governor Store

1, Samolot / Stałe Skrzydło: Silnik zaczyna wirować z 5% przepustnicą, następnie przyspiesza szybko i osiąga pełną prędkość z postoju w 300μs. W tym trybie ESC zostanie wymuszone, aby ustawić "Automatyczne obracanie"
Czas restartu "do" OFF ".

2, Heli Governor Off : silnik startuje przy 5% przepustnicy, rozruch jest bardzo miękki, a osiągnięcie pełnej prędkości z postoju zajmuje 11 sekund. W tym trybie, jeśli nadajnik jest w stanie NORMALNYM, wtedy zwykle krzywa przepustnicy jest 45-stopniowym ukośnikiem (punktem początkowym jest najniższy punkt / 0% przepustnicy, punkt końcowy jest najwyższym punktem / 100% przepustnicy zakresu przepustnicy.) Ta krzywa przepustnicy jest często używana przez początkujących). Ponieważ punkt startowy to tylko 5% pełnej przepustnicy, silnik przy rozpoczęciu pracy obraca się powoli, co znacznie zmniejsza presję psychologiczną dla początkujących, więc piloci mogą wybrać ten tryb dla podstawowych czynności, takich jak "Skok z żabą".
W tym trybie ESC automatycznie ustawi "Auto Restart Time" na "Off".

3, Heli gov (Elf) i Heli z gov store: silnik uruchamia się tylko przy 40% (lub powyżej) przepustnicy (w tym trybie regulatora silnik nie uruchomi się, gdy wartość przepustnicy mieści się w zakresie 0% -40%); jego uruchomienie jest bardzo miękkie i potrzebuje 11 sekund, aby osiągnąć pełną prędkość z postoju. Poza tym ma funkcję sterowania prędkością (działa przy przepustnicy 40% -100%). Ponieważ silnik obraca się szybko w trybie "regulatora", więc nie jest odpowiedni
dla początkujących, ale doświadczonych pilotów. W tych dwóch trybach zaczyna obowiązywać ustawienie "Automatycznego czasu ponownego rozruchu" (więcej informacji można znaleźć w części "Czas automatycznego ponownego rozruchu").

4, Heli gov (Elf) i Heli gov store mają różne sposoby przechowywania danych dotyczących docelowego stanu pracy. W trybie "Governor Store" dane są zapisywane w FLASH mikroprocesora (a dane nie znikają po wyłączeniu zasilania); natomiast w trybie "Governor (Elf)" dane nominalnej prędkości obrotowej są zapisywane w pamięci RAM mikroprocesora (a dane znikną po wyłączeniu).
● W trybie "Governor (Elf)" ESC po włączeniu automatycznie rozpocznie standaryzację RPM .
● W trybie "Governor Store", jeśli pilot resetuje niektóre parametry ESC (tak długo, jak ponownie zapisane wartości, będzie on odnosił się do "zmienionych" parametrów, bez względu na to, jak podobna lub inna jest nowa wartość i stara wartość), ESC ustandaryzuje docelowy rev po włączeniu. Po pierwszym uruchomieniu funkcji "speed-governining" lub zmienionych akcesoriów (takich jak silnik, liczba ogniw, przekładnia i inny typ)
łopatek wirnika głównego / dużego) w samolocie, piloci muszą ponownie ustandaryzować obr./min.

Tutaj sugerujemy, aby piloci przyjęli tryb "Governor Store" jako pierwszą opcję unikania standaryzacji obrotów za każdym razem.

a) Standaryzacja RPM w trybie "Governor (Elf)": gdy wartość przepustnicy przełącza się na ponad 40% z 0%, silnik rozpędza się w
super miękki sposób i przyspiesza powoli; kończy standaryzację RPM w 11 sekund, a następnie przechodzi w tryb "Governor".
Po wymianie baterii, ESC ponownie ustandaryzuje obroty.

b) Standaryzacja RPM w trybie "Governor Store": kiedy wartość przepustnicy przełącza się na ponad 40% od 0%, silnik rozpędza się w
super miękki sposób i przyspiesza powoli; kończy standaryzację RPM w 11 sekund, a następnie przechodzi w tryb "Governor".
Po locie przesuń drążek przepustnicy nadajnika w dolną pozycję, silnik przestanie się obracać, a ESC zapisze standardowe (docelowe) RPM do FLASH.
Po wymianie baterii, ESC odczyta docelowe RPM z FLASH, więc nie ma potrzeby standaryzacji obrotów ponownie.

c) Przykład standaryzacji RPM:
W tym przykładzie przyjmujemy punkt neutralny (50%) drążka przepustnicy jako punkty odniesienia do standaryzacji obrotów silnika.
● Ustaw krzywą gazu (wartość przepustnicy w punkcie neutralnym = 50%) i krzywą nachylenia (skok w punkcie neutralnym wynosi 0) w "NORMAL"
i przytrzymaj przełącznik HOLD przepustnicy w pozycji "zablokowany", aby zapewnić bezpieczeństwo.
● Podłącz w pełni naładowaną baterię do ESC, pozwól ESC dokończyć inicjalizację, a następnie przesuń drążek przepustnicy nadajnika na
punkt neutralny (tutaj wartość przepustnicy w punkcie neutralnym wynosi \ 50%, a skok głównych łopatek wirnika wynosi 0 stopni), a następnie
"Odblokować" przełącznik HOLD przepustnicy; silnik wystartuje z postoju w super miękki sposób, przyspieszy powoli i dokończy
docelową standaryzację obrotów 11 sekund później.
● Lot próbny. Jeśli docelowy obroty są zbyt niskie, podnieś krzywą przepustnicy; jeśli docelowe ustandaryzowane obroty są zbyt wysokie, należy obniżyć krzywą przepustnicy.
Na przykład: Ustaw krzywą przepustnicy w trybie IDLE1 / IDLE2 / IDLE3 odpowiednio na 65% / 75% / 85%, aby uzyskać różne obroty, a następnie dostosuj wartość zgodnie z rzeczywistą sytuacją lub preferencją.

5, Ponieważ napięcie akumulatora zmniejsza się, a skok łopatek wirnika głównego zmienia się w locie, zalecamy ustawienie krzywej przepustnicy między 60% ~ 90% (zdecydowanie zalecamy, aby nie ustawiać wartości przekraczającej 90%) na nadajniku, aby zagwarantować wystarczającą przestrzeń kompensacyjną aby utrzymać stałą prędkość silnika.
Jeśli nadal nie można osiągnąć tego docelowej prędkości obrotowej, gdy wartość przepustnicy przekracza 90%, proszę wymienić wałek zębaty silnika.
6, Aby zagwarantować efekt regulacji prędkości, zalecamy ustawienie częstotliwości PWM jako 32 kHz.

Czas Restartu z Autorotacji

Wył. / 5s / * 10s / 15s / 30s / 90s

Ten parametr jest używany tylko w trybach "Governor (Elf)" i "Governor Store" i działa, gdy wartość przepustnicy mieści się w zakresie 5% ~ 40%.

W czasie autorotacji (do lądowania) piloci wciąż mają możliwość anulowania operacji, przerywać proces i szybko uruchomić silnik.

Przykład: po ustawieniu parametru na 10 sekund, włączając przełącznik HOLD przepustnicy (aby aktywować zabezpieczenie przepustnicy) w locie, silnik odetnie wyjście i pozwoli helikopterowi wylądować. Chociaż, jeśli chcesz zakończyć ten proces natychmiast, to potrzebujesz "odblokować" przełącznik HOLD (aby opuścić zabezpieczenie przepustnicy) i zwiększyć wartość przepustnicy do ponad 40%, a ESC tymczasowo przełączy czas przyspieszania na 1,5 sekundy (tzn. osiągnie pełny poziom prędkość od postoju w 1,5 sekundy) i silnik osiągnie moc wyjściową szybko. Działanie to chroni śmigłowiec przed awarią spowodowaną przez wolne przyspieszenie silnika. Jednakże, jeśli przełącznik HOLD będzie "zablokowany"y ponad 10 sekund, ESC będzie nadal wydawał moc powoli z super miękkim przyspieszeniem (to znaczy, że zajmie 11 sekund, aby osiągnąć pełną prędkość z postoju), nawet jeśli "odblokujesz" przełącznik HOLD przepustnicy i natychmiast zwiększysz wartość przepustnicy.

Ostrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa: Ze względów bezpieczeństwa należy zwrócić uwagę na następujące punkty.

● Gdy proces lądowania kończy się wcześniej, a helikopter powraca do ziemi przed "czasem wznowienia autorotacji", nie można "odblokować" przełącznika HOLD przepustnicy przed wyłączeniem ESC. W przeciwnym razie śmigłowiec może się obracać i przyspieszać do wysokiej prędkości w 1,5 sekundy i spowodować wypadki. Np., Jeśli "odblokować" przełącznik HOLD przepustnicy podczas "Czasu automatycznego powrotu rotacji", gdy helikopter jest nadal w trybie "IDLE",
Główne łopaty wirnika będą się szybko obracać, a śmigłowiec może dryfować i przechylać się nawet na ziemi.
● W przypadku przełączenia trybu lotu z "IDLE" na "NORMAL" i przesunięcia drążka przepustnicy w dolną pozycję (0% przepustnicy) lub "zablokowania" przełącznika "Throttle Cut" na nadajniku, łopaty wirnika głównego nie obrócą się, nawet jeśli przypadkowo "odblokowałeś" przełącznik HOLD przepustnicy.
● W trybie "regulatora", jeśli dla opcji "Czas ponownego uruchomienia automatycznej rotacji" zostanie wybrane ustawienie "Wył.", Silnik będzie zawsze ponownie uruchamiany z super miękkim przyspieszeniem (osiągnięcie pełnej prędkości z postoju trwa 11 sekund).

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 6 cze 2019, o 09:25
autor: Carson
Mam ten regiel pod brandem alzrc, chcialbym dzisiaj ustawic gova i widze, ze troche inaczej sie go ustawia niz YEPa. Czy dobrze rozumiem instrukcje programowania trybu GOV STORE:
1. kalibruje drągiem min-max gazu
2. ustawiam w apce krzywą na 50% - rozumiem, ze to w trybie IDLE, na ktorym zamierzam latac?
3. lipo naladowany na maxa (nie tak jak do yep'a, ktorego niektorzy zalecali programowac na napieciu lipo lekko ponizej 4.20v/cela)
4. podlaczam lipo na holdzie, kat lopat na 0 stopni, odklepuje holda, rozkreca sie wirnik, 11s i koniec programowania (bez zawisów itp), wylaczam
5. ustawiam sobie w apce krzywa do lotu powiedzmy 70-80% i w gore.

cos pomieszalem czy jest ok?

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 6 cze 2019, o 09:34
autor: Don Mirson
dokladnie tak. chociaz ja zawsze robie dłużej niż 11s bo potem się zastanawiam czy na pewno było te 11s ;)

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 18 lut 2022, o 04:00
autor: Psychol
Stary wątek ale zapytam tutaj.

Mam HobbyWing 50A V3 współpracujący z silnikiem Scorpion 2820 1580kV brandowanym GAUI. Sterowanie ESC z Braina, zakres sygnału ustawiony do 0-100 w Brainie. Gov z ESC (próbowałem Gov Elf, Gov Store, w obu jest ten sam problem). Polega on na tym że regulator nie chce się skalibrować prawidłowo. Robiąc standardową kalibrację kanału THR (podłączenie regla przy sygnale 100%, piknięcia inicjalizacji ESC, dwa piknięcia potwierdzenia kalibracji, 0%THR, 6 piknięć o LiPo i potwierdzenie) regulator działa tylko w zakresie 41%-51% THR, powyżej 51% THR już nie zwiększa obrotów. Obroty przy 41% THR są raczej wysokie, jak przy 80% THR w normalnie działającym reglu, więc wycięty jest cały dolny zakres obrotów. Albo szybko, albo bardzo szybko, może powinien być Tareq Edition ESC. Ktoś coś?

P.S.: Miałem dokładnie to samo w Protosie Mini na HW 50A V3 z przewiniętym silnikiem MSH, również na Brainie. Po którymś kalibrowaniu przy okazji grzebania w ESC się naprawiło... ale sam nie wiem dlaczego. Teraz Protosik lata na całym zakresie THR, od 41% do końca i zmienia docelowe RPM.

P.S.2: Mam kilka HW 60A V4 z którymi nigdy nie miałem tego problemu, ani w sumie żadnego innego, ten występuje tylko w 50A V3. Gdyby to 41%-51% odpowiadało zakresowi 41%-100% i zmieniało tylko ustawienie %THR w apce to byłoby do przełknięcia, ale odpowiada to zakresowi 80%-90% w porównaniu do obrotow na dobrze skalibrowanym 60A V4.

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 18 lut 2022, o 10:09
autor: mwx
Zasil na kilka sekund braina i RX czymś innym niż bec z ESC, żeby zdążyły się dogadać i wysłać te 100% zanim ESC zdąży odczytać pozycję. Wyjmij czerwony pin z wtyczki od ESC żeby nie popalić BECa.

Albo po prostu olej te kalibracje, zresetuj ESC a w brainie ustaw zakres 1100-1950 us zgodnie z instrukcją HW.

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 18 lut 2022, o 14:07
autor: Psychol
W Brainie już jest ustawiony zakres 1100-1940, ale i tak działa tylko w zakresie 1100 do około 1300. Tak jakby doczytywał 1300 jako max, ale jednocześnie 1100 jako wysokie obroty a nie niskie obroty.

Tak czy inaczej, spróbuję z tym zewnętrznym zasilaniem. Dam znać czy coś pomogło.

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 18 lut 2022, o 15:46
autor: mwx
Ja tam nie wiem jak te hobbyłingowe governory działają.

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 18 lut 2022, o 16:06
autor: msheli
Jak raz spróbujesz gova z braina to już do HW nie wrócisz. Ja też kilka razy dawałem mu szanse, ale bezskutecznie.

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 18 lut 2022, o 17:08
autor: Psychol
Działa, dzięki MWX za podpowiedź z podłączeniem Braina przed HW. Teraz normalnie się skalibrował i działa jak należy.

Nigdy nie latałem na Govie z Braina, jak na moje potrzeby Gov z HW działa ok. Może zbiorę się na przetestowanie Brainowego Gova w Goblinie 380.

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 18 lut 2022, o 19:17
autor: mwx
Upewnij się że nie masz włączonego governora w Brainie. Jak jest włączony to powoli "podnosi" gaz aż osiągnie żądaną wartość w % albo zadane obroty.
Bez włączonego gova powinien od razu wysłać te 100%, ale może odbiornik się jakoś długo loguje

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 19 lut 2022, o 14:58
autor: Psychol
Gov w Brainie jest wyłączony, sprawdziłem na kompie. Poza tym na ustawieniu Airplane w HW reakcja na gaz była natychmiastowa, ale też w złym zakresie. Możliwe że długo się loguje tak jak piszesz.

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 31 sty 2023, o 10:31
autor: macem
Hejka a ktoś wie czy ten ESC obługuje telemetrię jak podłączymy do gyro ?

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 31 sty 2023, o 10:42
autor: LechuW
Nie obsługuje, V4 też nie. Mam oba.

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 31 sty 2023, o 10:59
autor: macem
Hej ja wlasnie sprawdzilem sobie z Arduino Pro mini wgrywajac ten projekt https://github.com/dgatf/msrc/tree/legacy_arduino i 60A V4 obsluguje telemetrie, jest RPM, napiecie, temp , ale ten alzrc 50A nic nie pokazuje

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 31 sty 2023, o 11:09
autor: mwx
To samo można osiągnąć podpinając v4 do FBLa.
Tylko dokładność pomiarów jest licha - temperatury z czapki, napięcie jako-tako.

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 31 sty 2023, o 11:19
autor: LechuW
RPM w przypadku RAW 420 na maksa szwankuje dlatego wymieniłem ten regiel.

Re: HobbyWing - Platinum 50A v3

: 31 sty 2023, o 14:04
autor: mwx
Pewnie masz na myśli kabelek z wyjściem impulsów RPM - on w każdym HW jest okrutnie zakłócony (przynajmniej w tych z którymi miałem do czynienia był. Brain staje na głowie żeby to filtrować ale nie zawsze się udaje)

W tej transmisji dostępnej z portu programatora też jest info o RPM, ale odświeżanie jest tak słabe że nie nadaje się do wykorzystania jako czujnik governora, dlatego od tego jest dodatkowy żółty kabelek.