Synthax2 pisze:Myślę że ten K-Force będzie równie spolegliwy co CC.
Do 50ki powinien nieźle sie spisywać jak już okaże się, że to dobra sztuka
Ramotny pisze:Synthax2 pisze:Myślę że ten K-Force będzie równie spolegliwy co CC.
Do 50ki powinien nieźle sie spisywać jak już okaże się, że to dobra sztuka
Na razie wszystko czeka na dodatnie temperatury. Poza tym CC 120 na razie działa i nie wygląda by miał sie z niego zrobić "Castle Cremations" ((c) Tomek68) . Niemniej na pewno na wiosnę będzie wymiana i nowe testy...
Bolo pisze:Witam, odbyły się już jakieś testy tego regla?
Miron pisze:Posiadam regiel URNIGY K-Force 100A Brushless ESC http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... iPoConfig=
i niestety przy krecie rozleciał się kondensator 390 mikro 35V. niestety są one trudne do zdobycia. Czy mam dać 330 mikro 35V czy 470 mikro 35V?
jedrus pisze:1. Programator ręczny: instrukcja + programowanie z apki drążkiem gazu
tomek68 pisze:Tak odsuń silnik od zębatki głównej.
Instrukcja obsługi szeregowego bezszczotkowego regulatora prędkości K-FORCE.
Dziękujemy za zakup naszego regulatora prędkości (ESC). System wielkiej mocy (RC) może być niebezpieczny, dlatego prosimy uważnie przeczytać tą instrukcję. W przypadku niewłaściwego użytkowania, instalacji, zastosowania, lub obsługi nie ponosimy odpowiedzialności za uszkodzenia, straty lub koszty spowodowane przez produkt. Wszelkie reklamacje związane z działaniem, uruchamianiem, wadami funkcjonowania itp. nie będą uwzględniane. Nie odpowiadamy za urazy osób, uszkodzenie mienia lub uszkodzeń spowodowanych naszym produktem lub naszych pracowników. Zgodnie z prawem nasze zobowiązanie do rekompensaty jest ograniczone do wartości faktury dotyczącej produktu.
Właściwości.
-wysoko wydajny mikroprocesor umożliwia pełną kompatybilność ze wszystkimi typami silników i najwyższą efektywność sterowania
- maksymalna prędkość silnika 210000 obrotów na minutę (1 para biegunów); 70000 obrotów na minutę
(3 para biegunów); 35000 obrotów na minutę (6 para biegunów)
- 3 tryby startu normalny / lekki / bardzo lekki kompatybilny ze samolotem stałopłatowym i helikoptera
- zakres przepustnicy może być konfigurowany umożliwiając kompatybilność ze wszystkimi nadajnikami aktualnie
dostępnymi na rynku
- równomierna, liniowa, szybka i precyzyjna odpowiedź przepustnicy
- odseparowane napięcie regulacyjne IN dla mikroprocesora w celu uzyskania lepszego zdolności przeciw zakłóceniowych
- wielorakie zabezpieczenia: zabezpieczenie od zbyt niskiego napięcia, zabezpieczenie od przegrzania, zabezpieczenie
od utraty sygnału przepustnicy
- wyjście wbudowanego BEC jest przełączalne przez programowanie przez użytkownika (5,25V lub 6,0V)
- regulator trybu helikoptera
- obsługuje USB, Oprogramowanie sprzętowe może być aktualizowane przez USB
- obsługuje karty programu, bardzo łatwo zaprogramować ESC w domu lub na polu.
Uwaga 1 - BEC oznacza „bateryjny eliminator obwodu", jest to DC-DC regulator napięcia obsługujący odbiornik i inne wyposażenie z głównej baterii. Dzięki wbudowanemu BEC w ESC odbiornik nie potrzebuje zasilania z dodatkowych baterii.
Uwaga 2 - ESC zwany „xxx-OPTO" lub „xxx-HV" nie posiadają wbudowanego BEC, UBEC (końcowy BEC) lub indywidualna bateria powinna być używana do zasilania odbiornika. Indywidualna bateria jest potrzebna do zasilania karty programu jeśli ustawienia programowalnych wartości takich ESC, proszę przeczytać w instrukcji obsługi karty programu.
Cienki czarny kabel jest połączony z ujemnym wejściem ESC, jest używany do eliminowania iskrzenia przy przyłączaniu baterii do ESC. Proszę postępować w następującej kolejności:
1. podłączyć plusowy kabel wejściowy (czerwony kolor, gruby) ESC do plusowego bieguna baterii
2. podłączyć cienki czarny kabel do minusowego bieguna baterii
3. zaraz po usłyszeniu specjalnego tonu "«r123* (w ciągu 3 sekund) podłączyć minusowy kabel wejściowy (czarny, gruby) ESC do minusowego bieguna baterii
Parametry programowalne
1. ustawienie hamowania: wyłączone / twarde / bardzo twarde / domyślnie jest wyłączone
2. typ baterii: litowa (Lipo lub litowo jonowa) / NiMH / domyślnie jest litowa
3. tryb zabezpieczenia podnapięciowego (cut-off mode): miękkie wyłączenie (stopniowana redukcja mocy wyjściowej) / twarde wyłączenie (natychmiastowe wyłączenie mocy wyjściowej). Domyślnie jest miękkie wyłączenie.
4. próg zadziałania zabezpieczenia podnapięciowego (próg cut-off): niski / średni / wysoki / ustawiony przez użytkownika, domyślnie jest średni
- dla baterii litowej próg cut-off dla całej baterii jest wyliczany wg ilości ogniw.
dla ESC normalnego napięcia (obsługuje 2 do 6 ogniw Lipo) niskie / średnie / wysokie wartości dla każdego ogniwa są następujące: 2,85V / 3,15V / 3,30V
dla ESC wysokiego napięcia (obsługuje 5 do 12 ogniw Lipo) niskie / średnie / wysokie wartości dla każdego ogniwa są następujące: 2,75V / 3,00V / 3,25V
Na przykład jeśli próg cut-off jest ustawiony na „średni" wtedy dla próg zadziałania dla baterii z 3 ogniw Lipo wynosi 3,15*3=9,45V
- dla baterii NiMH i NiCD próg cut-off jest wyliczany dla całej baterii następująco: niski: 50% napięcia całkowicie naładowanej baterii
średni: 62,5% napięcia całkowicie naładowanej baterii wysoki: 7% napięcia całkowicie naładowanej baterii
-jeśli parametr programowalny jest ustawiony na „custom" to znaczy że można ustawiać próg cut-off dla całej baterii dokładnie co +/- 0,1V. Programator LCD lub komputer z oprogramowaniem (poprzez złącze USB) jest konieczny do ustawienia tej wartości.
5. tryb startu: normalny / lekki / bardzo lekki / domyślnie jest „normalny" Normalny jest rekomendowany do samolotu stałopłatowego
Lekki i bardzo lekki są rekomendowane dla helikopterów. Początkowe przyspieszenie dla trybów lekki i bardzo lekki jest mniejsze niż dla trybu „normalny", zwykle otwarcie przepustnicy od 0% do pełnego trwa 3 sekundy dla trybu lekki, 8 sekund dla bardzo lekki. Po starcie, jeśli przepustnica jest zamknięta (dźwignia przepustnicy jest przesunięta maksymalnie do dołu) i ponownie otwarta (dźwignia przepustnicy przesunięta do góry) w ciągu 3 sekund restart będzie tymczasowo przełączony do trybu „normal" w celu uniknięcia kolizji spowodowanej powolną reakcją przepustnicy. Ta funkcja jest użyteczna przy locie akrobacyjnym.
6. taktowanie 0° / 3,75° / 7,5° /11,25° /15° /18,75° / 22,5° / 26,25° / domyślnie 15°
zwykle niska wartość taktowania jest właściwa dla większości silników. Jest jednak wiele różnic pośród struktury i parametrów różnych silników dlatego należy wybrać optymalną wartość taktowania dla używanego silnika. Właściwa wartość taktowania powoduje płynną pracę silnika. W ogólności wyższa wartość taktowania powoduje większą moc wyjściową i wyższą prędkość.
Uwaga 3: Po zmianie ustawienia wartości taktowania należy wypróbować model RC na ziemi przed lotem.
7. tryb regulatora: wyłączony / regulator niski / regulator wysoki / domyślnie jest wyłączony
Jeśli regulator jest uaktywniony, ESC utrzymuje prędkość silnika na stałej wartości. (Zwykle krzywa przepustnicy jest poziomą linią Można zmieniać predefiniowaną prędkość silnika zmieniając wysokość tej linii). Zakres prędkości dla ustawienia „regulator niski" wynosi od 10000 do 45000 obrotów na minutę dla bezszczotkowego silnika z 1 parą biegunów. Zakres prędkości dla „regulatora wysokiego" to 46000 do 200000 obrotów na minutę dla silnika bezszczotkowego z 1 parą biegunów. W celu wyliczenia prędkości głównego wirnika helikoptera trzeba znać ilość par biegunów silnika i wartość głównej przekładni w względem mniejszego koła zębatego.
Na przykład używasz silnika o 3 parach biegunów wartość głównej przekładni wynosi 150T, wartość mniejszego koła zębatego wynosi 13T wyliczenie jest następujące:
Prędkość wirowania łopat głównego wirnika = (prędkość silnika z 1 parą biegunów * 13) / 3 /150
Jeśli regulujesz krzywą przepustnicy upewnij się że silnik może wirować z taką predefiniowaną prędkością nawet jeśli obciążenie silnika jest największe. Należy pamiętać, że funkcja trybu regulatora jest zablokowana jeśli ustawienie przepustnicy wynosi poniżej 60%.
8. funkcja zarezerwowana nr 1, zarezerwowane na przyszłość
Zwykle domyślna wartość „normal motor" jest właściwa dla większości silników, jeśli jednak silnik nie działa płynnie w tym trybie należy innych 2 opcji.
9. częstotliwość PWM 12kHz / 8 kHz / wartość domyślna: 12kHz
Dla niektórych silników z wysokim KV (wysoka prędkość) i wiele par biegunów częstotliwość PWM 12kHz może umożliwić bardziej równomierną pracę ale wyższa częstotliwość PWM powoduje wyższą temperaturę ESC. W ogólności częstotliwość PWM 8kHz jest właściwa dla większości silników.
10. wyjście wbudowanego BEC 5,25V / 6V / domyślnie jest 5,25V
11. funkcja zarezerwowana nr 2, zarezerwowane na przyszłość
12. ogniwa Lipo
Dla ESC napięcia normalnego (obsługuje 2 do 6 ogniw Lipo) wartości są następujące: Auto / 2S / 3S / 4S / 5S / 6S / domyślnie: „auto". Uwaga nr 4.
Dla ESC wysokiego napięcia (obsługuje 5 do 12 ogniw Lipo) wartości są następujące: Auto / 5S / 6S / 8S / 10S / 12S / domyślnie jest „auto"
Ten parametr programowalny jest dostępny dla baterii litowej. W procesie startu silnik emituje kilka dźwięków „beep" przedstawiając ilość ogniw Lipo. Jest to pomocne w celu sprawdzenia czy jest zgodna z aktualną baterią czy nie. Uwaga 5.
Uwaga 4: jeżeli wybierzesz „auto" ESC może błędnie ocenić ilość ogniw jeśli napięcie jest mniejsze niż 3,7V / ogniwo. Dlatego rekomendowane jest ustawianie „ogniw Lipo" ręcznie.
Uwaga 5: Dla ESC wysokonapięciowego (obsługuje 5 do 12ogniw Lipo) gdy silnik emituje sygnały „beep" reprezentujące ilość ogniw długi sygnał „beep—" = 5 krótkich sygnałów „beep-". W związku z tym: 5S=„beep—"; 6S=„beep—" „beep-" (1 długi, 1 krótki); 8S=„beep—" „beep-" „beep-" „beep-" (1 długi, 3 krótkie); 10S=„beep—" „beep—" (2 długie); 12S=„beep—" „beep—" „beep-" „beep-" (2 długie 2 krótkie)
Dla ESC normalnego napięcia (obsługuje 2 do 6 ogniw Lipo) ciągle używamy 5 krótkich sygnałów „beep-" reprezentujących 5S Lipo i 6 krótkich sygnałów „beep-" reprezentujących 6S Lipo.
Początek używania nowego ESC
Proszę sprawdzić dokładnie przewody i połączenia następnie uruchomić ESC w następującej sekwencji:
1. przesunąć dźwignię przepustnicy do dołu następnie włączyć nadajnik
2. podłączyć baterię do ESC, ESC rozpocznie samo test, specjalny ton jest emitowany co oznacza napięcie baterii jest w normalnym zakresie, następnie N „beep" tonów jest emitowanych co oznacza ilość ogniw Lipo. Ostatecznie długi sygnał „beep—" jest emitowany co oznacza pozytywny wynik samotestu, samolot lub helikopter jest gotowy do lotu. -jeśli nic się nie dzieje proszę sprawdzić baterię i połączenia.
-jeśli specjalny ton jest emitowany po 2 tonach „beep-" „beep-" oznacza to że ESC wszedł do trybu
programowego ponieważ kanał przepustnicy nadajnika jest odwrócony, ustaw go poprawnie.
-jeśli czerwona dioda LED miga bardzo szybko (2 razy na sekundę) oznacza to napięcie wejściowe za małe lub za duże, proszę sprawdzić napięcie baterii.
3. BARDZO WAŻNE! Ponieważ różne nadajniki mają różne zakresy przepustnicy należy go skalibrować i zapisać w ESC proszę przeczytać instrukcję po lewej na dole strony „ustawianie zakresu przepustnicy". Po prawidłowym ustawieniu zakresu przepustnicy czerwona dioda LED świeci gdy dźwignia przepustnicy jest przesunięta do górnej pozycji (przepustnica maksymalnie otwarta)
Sygnały alarmowe
1. Napięcie wejściowe jest nieprawidłowe. ESC zaczyna sprawdzać napięcie kiedy bateria jest przyłączona. Jeśli napięcie nie jest w akceptowalnym zakresie następujący sygnał alarmowy jest emitowany: „beep-" „beep-", „beep-" „beep-" (każde „beep-" „beep-" jest oddzielone 1 sekundową przerwą) w tym samym czasie miga czerwona dioda LED.
2. Sygnał przepustnicy jest przerwany: jeśli ESC nie może odebrać normalnego sygnału przepustnicy następujący sygnał alarmowy jest emitowany: „beep-" „beep-" „beep-" (każde „beep-" jest oddzielone 2 sekundową przerwą)
3. Dźwignia przepustnicy nie jest w dolnym położeniu-jeśli dźwignia przepustnicy nie jest w dolnym (najniższym) położeniu bardzo szybki sygnał alarmowy jest emitowany: „beep-" „beep-" „beep-" (każde „beep-" jest oddzielone przerwą
0. 25.sekundy)
Funkcje zabezpieczające
1. zabezpieczenia przed nieprawidłowym startem - jeśli silnik błędnie wystartuje w ciągu 2 sekund od użycia przepustnicy ESC wyłączy moc wyjściową, dźwignia przepustnicy musi być przesunięta do dolnej pozycji w celu ponownego uruchomienia silnika. (To się zdarza w następujących sytuacjach: połączenie pomiędzy ESC i silnikiem nie jest niezawodne, śmigło lub silnik jest zablokowany, przekładnia jest uszkodzona itd.)
2. zabezpieczenie od przegrzania: kiedy temperatura ESC przekroczy poziom fabrycznie ustawiony ESC obniży poziom mocy wyjściowej.
3. zabezpieczenie utraty sygnału przepustnicy: ESC wyłączy moc wyjściową jeśli sygnał przepustnicy zostanie utracony na dłużej niż 0,25 sekundy. Moc wyjściowa zostanie przywrócona jeśli normalny sygnał przepustnicy zostanie odzyskany.
Uwaga 6: po ustawieniu parametrów programowalnych za pomocą dźwigni przepustnicy lub karty programowania usłyszysz 5 długich tonów „beep—kiedy ESC wyjdzie z trybu programowania. Możesz restartować ESC po 5 sekundach.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości