Postautor: Mustaf90 » 12 lip 2017, o 13:40
Dorzuciłem też swoje modele do tabelki;) Spaliny wpisałem bez paliwa bo nie chciało mi się teraz tankować i opróżniać zbiornika.
Wrzuciłem też dane samoróbki (FSv1), tak dla porównania i z ciekawości, w końcu po to go odchudzałem żeby stosunek mocy do masy wyszedł jak najlepszy:P
Nie wiem czy dobrze kombinuje, ale z tej tabelki z grubsza wychodzi nam obciążenie powierzchni nośnej wirnika w danym modelu. I z tego mi wychodzi że im większy ten współczynnik, tym mocniejszy silnik musi być zamontowany w modelu.
Może warto się też pokusić o dodatkowe rubryki z mocą napędu i stosunkiem tej mocy do współczynnika obciążenia wirnika? Pewnie musielibyśmy bazować tylko na danych podawanych przez producenta bo mało kto ma możliwość sprawdzić faktyczne wartości w domowym zaciszu, wątpię też żeby komuś chciało się obliczać lub badać straty na całym przeniesieniu napędu, ale może z grubsza coś by to nam pokazało?
Obecnie mojej samoróbce wychodzi w tabelce najniższy współczynnik, jednak zamontowany tam napęd jest leciwy i w porównaniu do obecnych na pewno słaby. Jednak model lata fajnie. Mógłbym się pewnie pokusić o włożenie mocniejszego napędu, to pociągnęło by za sobą pewnie jakieś problemy w konstrukcji, jej wzmacnianie, przez to przyrost masy i znów doszedłbym do wniosku że jest ok ale mocy mogło by być trochę więcej. I tak w koło Macieju:P
Flota: 600N Pro, 600N Super pro, Aelous 50, T-rex 450SE